موج ورشکستگی در راه است! تعداد افرادی که به ورشکستگی نزدیک می شوند به بالاترین میزان در 5 سال گذشته رسیده است.

Submitted on ی., 04/11/2021 - 22:23

براساس گزارش Financial Post of Canada ، به نظر می رسد سرانجام ضربه اقتصادی بیماری همه گیر COVID-19 ده ها میلیون کانادایی عادی را تحت تأثیر قرار داده است. آخرین شاخص بدهی مصرف کننده MNP که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد که تعداد کانادایی های نزدیک به ورشکستگی به بالاترین سطح در پنج سال گذشته رسیده است.

در نظرسنجی فصلی که در اوایل ماه مارچ انجام شد ، بیش از نیمی از افراد (53٪) گفتند که پس از پرداخت قبوض خود و بازپرداخت بدهی ، فقط 200 دلار یا کمتر با ورشکستگی فاصله دارند که درمقایسه با نظرسنچی مشابهی که در دسامبر سال گذشته انجام شد، بیشتر می باشد و به عبارتی ده درصد بیش از آن می باشد.
بیش از ٪۳۰ از نمونه ی مورد نظرسنجی اظهار داشتند به طور دقیق، قادر به بازپرداخت بدهی های خود نبوده اند یا قادر به پرداخت قبض های ماهانه خود نیستند.

از ابتدای موج اول اپیدمی در سال گذشته ، به منظور بقای شرکت ها برای زنده ماندن و حمایت از بیکاران ، دولت های فدرال و استانی برنامه های کمک رسانی اضطراری را آغاز کرده اند.
حمایت های مالی دولت از جمله تأخیر در پرداخت بدهی و خلاصی از پرداخت اجاره برای کانادایی ها می باشد و این سبب شد در سال ۲۰۲۰ در طی بیست سال گذشته افرادی که ورشکستگی را فایل می کنند به جای افزایش کاهش یابند.

اما در حقیقت ، این یک پدیده سطحی است. هنگامی که دولت قادر به ادامه پشتیبانی قوی نیست ، نه تنها بسیاری از شرکت ها تعطیل شده اند ، بلکه مصرف کنندگان و خانواده های آنها نیز با مشکلات اقتصادی روبرو خواهند شد.

گرانت بازیان ، رئیس MNP LTD ، متولی و شرکت پردازش ورشکستگی کانادا ، خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته اقدامات اضطراری امداد رسانی اقتصادی مربوط به بیماری همه گیر برای ما امکاناتی ایجاد کرده است، اما اکنون شاهدیم که وضعیت برعکس شده است."

وی گفت، خانواده ها با بودجه ی محدود در پنج سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده اند و این خانواده ها در مورد هزینه های خود نگران هستند و تعداد این خانواده ها رو به افزایش است. این خانواده ها توان پرداخت وام های خانه، ماشین و کردیت کارت و دیگر هزینه های خود را ندارند.

از سوی دیگر، خانواده هایی که درآمد بالاتر دارند می توانند در این ایام پول پس انداز کنند. خیلی ازافراد قادر به کار کردن نیستند و یا اینکه ساعات کارشان کاهش یافته است. آخرین آمار کانادا در ماه مارچ حاکی از آن است که تعداد افراد شاغل هنوز ٪۳/۱ درصد زیر سطح قبل از پندمیک می باشد.

رئیس سازمان ورشکستگی کانادا همچنین بیان داشت با وجودکمک های نجات بخش دولت برای عبور از موقعیت در زمان پندمیک بعضی از کانادایی ها هزینه های خود را کاهش داده اند و بیشتر پس انداز کرده اند ولی بعضی دیگر شغل خود را از دست داده اند و دستمزدی ندارند و یا اینکه کسب و کار کوچکی داشته اند که دیگر ندارند و باید بار دشوار بیشتری را تحمل کنند و بیشتر در دام بدهی و مشکلات اقتصادی افتاده اند.


رئیس MNP همچنان به این نکته اشاره کرد که با وجود کمک هزینه هایی که دولت داده است، باز مردم با کمبود پول مواجه هستند و این به دلیل پایان کمک های دولتی است. به طور متوسط در این نظرسنجی کانادایی ها گفتند که بعد از پرداخت های ماهانه ۶۲۵ دلار برای آنها می ماند که ۱۰۸ دلار یا ٪۱۵ درصد از نظرسنجی مشابه سال گذشته در ماه سپتامبر کمتر می باشد.

یک چهارم کانادایی ها دراین نظرسنجی پاسخ دادند که بیشتر پولی که دارند به علت پندمیک صرف بدهی شان می شود. ٪۱۴ این بدهی برای پرداخت کردیت کارت می باشد، ٪۷ صرف بدهی لایت آو کردیت و ٪۳ صرف پرداخت مورتگیج می شود.

این گروه از کانادایی ها همچنان گفتند که برای پرداخت صورتحساب های مجبورند از پس اندازهایی که در طی سال ها جمع کرده اند، استفاده کنند.

و زمانی که نرخ بهره بالا می رود مشکل بزرگ تر نیز می شود. بیش از نیمی از مصاحبه شوندگان نگران بازپرداخت بدهی های خود با افزایش بهره هستند و سی و پنج درصد نگران بالا رفتن نرخ بهره می باشند که باعث ورشکستگی آنها می شود.

با این وجود ، بررسی نشان داد که بیشتر مردم (59٪) معتقدند که چون نرخ بهره فعلی بسیار پایین است ، زمان مناسبی برای خرید چیزی است که توانایی خرید آن را ندارند.
تقریبا نیمی از مردم گفتند که تا زمانی که نرخ بهره بالا نرود ، در مورد بار بدهی فعلی نگران نیستند.

این بررسی همچنین نشان داد که تنها تعداد بسیار کمی (حدود 4٪) قصد دارند در زمینه رسیدگی به بدهی ها ، که در واقع تجارت این شرکت (MNP) است ، به مشاوره حرفه ای بپردازند. در عوض آنها قصد دارند برای تأمین هزینه های مورد نیاز پول بیشتری از بانک وام بگیرند.

بازیان ، رئیس MNP ، سرانجام اظهار داشت ، "متأسفانه ، بسیاری از كانادایی ها هنوز معتقدند كه استفاده از وام بانکی راهی برای مقابله با مقروض بودن است. در واقع ، برای بسیاری از ذینفعان ، زمانی كه بدهی به دام تبدیل می شود ، وام نگرفتن بهترین راه حل برای این مسئله باشد. "

تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز