متوقف شدن رادیوی نهاد و تلویزیون پیکان؛ نی از مسدود شدن منابع اطلاع رسانی در افغانستان ابراز نگرانی کرد

Submitted on پ., 07/13/2023 - 12:22

نی در بیانیه که روز پنج‌شنبه ۲۲ سرطان/تیرماه، منتشر کرد، ضمن ابراز نگرانی از مسدود شدن رادیو نهاد و تلویزیون پیکان نوشت: «این اولین باری نیست که نشرات یک رسانه محلی متوقف می‌شود بلکه پس از تحولات سیاسی از دو سال به این طرف ما شاهد متوقف شدن نشرات رسانه‌های مختلف در سرتاسر افغانستان بوده‌ایم.»

نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان در بیانیه اخیر تاکید کرد که شمار زیادی از روزنامه‌نگاران طی دو سال گذشته به‌خاطر متوقف شدن فعالیت‌های رسانه‌های محلی کار خود را از دست داده‌اند. این نهاد افزود که متوقف شدن فعالیت رسانه‌های محلی در افغانستان همچنین موجب تضعیف آزادی بیان شده است.

ابراز نگرانی نهاد نی در حالیست که رادیو نهاد و تلویزیون پیکان به دلیل «مشکلات اقتصادی» و «چالش دسترسی به اطلاعات» فعالیت‌های خود را متوقف کردند. ساختمان این دو رسانه محلی در ولایت بلخ در ماه حوت سال گذشته آتش گرفته و نزدیک به سه میلیون افغانی -  واحد پول افغانستان- خسارت مالی برجای گذاشته بود.

آتش سوزی در دفتر رادیو نهاد و تلویزیون پیکان در بلخساعت شش صبح امروز دوشنبه ۸ حوت ۱۴۰۱ در بلخ محوطه دفاتر مربوط به شبکه رادیو نهاد و تلویزیون پیکان دچار آتش سوزی شدساختمان شبکه رادیو نهاد خسارت زیادی دید و از نشرات باز مانده است pic.twitter.com/AN4nm2ZkIj

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز