متقی در دیدار با رئیس ارتش پاکستان از «حمایت سنتی» اسلام‌آباد از «مردم افغانستان» قدردانی کرد

Submitted on ی., 05/07/2023 - 08:53

بر اساس بیانیه وزارت خارجه‌ طالبان، دو طرف در این دیدار که در راولپندی انجام شد، درباره «امنیت منطقه‌، مدیریت مرزها و رسمیت بخشیدن به ‌اجزای تشکیلاتی امنیتی دوجانبه برای بهبود در محیط امنیتی کنونی» گفت‌و‌گو کردند.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال منیر، علاوه بر بحث در مورد مسائل دوجانبه، بر لزوم حمایت و تعهد کامل دولت موقت افغانستان در موضوعات مورد علاقه دوجانبه نیز تأکید کرده است. این بیانیه می‌افزاید که «وزیر خارجه افغانستان از حمایت سنتی اسلام‌آباد از مردم افغانستان قدردانی» به عمل آورده است.

امیرخان متقی که به منظور شرکت در نشست سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و چین به مدت چهارروز به پاکستان رفته، تاکنون با مقام‌های مختلف پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وزیر امور خارجه طالبان روز شنبه ٧ مه (۱۷ ثور) با شماری از رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان هم دیدار و گفت‌وگو کردند. بر اساس اعلام وزارت خارجه طالبان، در این نشست مولانا فضل‌الرحمان، سراج‌الحق، محمود خان اچکزی، ایمل ولی خان و برخی دیگر از رهبران سیاسی حضور داشتند.

این سفر امیرخان متقی برای طالبان بسیار مهم است، زیرا در نشست اخیر دوحه با اینکه صحبت از افغانستان بود، اما هیچ نماینده‌ای از طالبان حضور نداشت. همچنین طی هفتۀ گذشته، اجلاس وزیران خارجۀ سازمان همکاری شانگهای در هند برگزار شد و با اینکه افغانستان عضو ناظر این سازمان به شمار می‌آید اما از نمایندگان طالبان دعوتی به عمل نیامده بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز