مسمومیت‌های دانش‌آموزان: مهمترین توصیه‌های پزشکی و روانپزشکی در رویارویی با مواد شیمیایی

Submitted on پ., 03/02/2023 - 11:38

دفتر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران، اعلام کرد: اخبار موارد مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس را دنبال می‌کنیم.

این نهاد جهانی با بیان اینکه «مدرسه پناهگاهی امن برای یادگیری کودکان و نوجوانان در محیطی ایمن و حمایتگر است»، با اشاره به مسمومیت‌های اخیر در مدارس ایران هشدار داد: «اینگونه حوادث می‌تواند تاثیر منفی بر نرخ بالای آموزش کودکان، به ویژه دختران، که در دهه‌های اخیر به دست‌آمده است، بر جای بگذارد».

دفتر یونیسف در ایران برای «ارائه هرگونه حمایت مورد نیاز» اعلام آمادگی کرده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، نیز در واکنش به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در ایران، این حملات را «نفرت‌انگیز و نگران‌کننده» ارزیابی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با بیان اینکه این گزارش‌ها به این دولت آمریکا رسیده و آنان را بسیار نگران کرده است، از جمهوری اسلامی خواست تا موضوع گزارش‌های مسمومیت‌های سریالی در مدارس ایران را بررسی کند.

همزمان با افزایش نگرانی نسبت به احتمال ادامه حملات به مدارس در ایران، شماری از کارشناسان نسبت به لزوم رعایت برخی ملاحظات در زمان مواجهه با چنین حملاتی هشدار داده‌اند. 

دکتر مهدی میرسعیدی، فوق‌تخصص بیماری‌های ریوی و مراقبت‌های ویژه از دانشگاه، فلوریدا عضو کمیته سم‌شناسی گروه مهسا، درباره مواد شیمیایی احتمالی مورد استفاده در این حوادث توضیح داده و برخی اطلاعات منتشرشده درباره این مواد را مورد بررسی قرار می دهد. این متخصص مراقبت‌های ویژه درباره عوارض احتمالی ناشی از این مسمومیت‌ها توضیح می‌دهد.

گروه مهسا، شبکه‌ ای از داوطلبان رشته‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی و سلامت روان است که برای کمک به مردم ایران خدمات از راه دور برای سلامتی و آموزشی بر پایه ی شیوه‌های استاندارد ارائه می‌کنند.

دکتر بهنوش رهاورد، متخصص بیهوشی و فوق‌تخصص درد از آمریکا، عضو کمیته سم‌شناسی گروه مهسامدیکال، نکاتی را به ویژه پس از مواجهه با مسمومیت توصیه می‌کند.

دکتر سیف، متخصص روانپزشکی بزرگسالان و فوق‌تخصص روان‌پزشکی کودکان نسبت به بحران‌های روحی و روانی که می‌توانند کودکان و نوجوانانی را که در معرض مسمومیت‌های سریالی اخیر قرار گرفتند، تهدید کنند، هشدار می‌دهد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز