مسجد بزرگ پاریس از میشل ولبک به دلیل نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان شکایت می‌کند

Submitted on جمعه, 12/30/2022 - 07:36

مسجد بزرگ پاریس، چهارشنبه ٢٨‬ دسامبر، با انتشار بیانیه ای در توییتر اعلام کرد که قصد دارد از میشل ولبک به دلیل نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان شکایت کند. به گفته این نهاد مذهبی، میشل ولبک، نویسنده فرانسوی، در مصاحبه ای که مربوط به نوامبر گذشته است و در مجله «جبهه مردمی (Front populaire)» منتشر شد، اظهاراتی را بیان می‌کند که در یک دموکراسی غیرقابل قبول تلقی می شود.

𝐂𝐎𝐌𝐌𝐔𝐍𝐈𝐐𝐔𝐄 | La Grande Mosquée de Paris porte plainte contre Michel Houellebecq pour les propos très graves qu’il a tenu au sujet des musulmans de France dans une récente interview écrite : pic.twitter.com/JS4NwLM2R8

بنا بر گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، میشل ولبک، در مصاحبه ای با فیلسوف میشل اُنفره، که در مجله جبهه مردمی منتشر شد، یک «بَتَکلان (Bataclan) وارونه» را پیش بینی کرده بود. بَتَکلان، سالن تئاتری ست در پاریس که در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ هدف حمله داعش قرار گرفت که منجر به کشته شدن ۸۹ نفر در آن شد.

میشل ولبک در این مصاحبه گفته بود:

شمس‌الدین حافظ، رئیس مسجد بزرگ پاریس، در این بیانیه، اظهارات نویسنده فرانسوی را «رکیک، وحشیانه و غیرقابل قبول» خوانده و تضاد اساسی اعلام شده میان «مسلمانان» و «فرانسوی‌های بومی» را محکوم می‌کند. وی یادآور می شود که اگر «در یک جامعه دموکراتیک، قانون اجازه نقد ادیان را می دهد»، در مقابل، چنین اظهاراتی، «دعوتی است برای طرد و حذف جامعه مسلمان».

میشل ولبک پیش‌تر نیز به دلیل اظهارات اسلام‌ستیزانه در دادگاه حاضر شده اما تبرئه شده بود. عمده شهرت وی در سال‌های اخیر به رمان او با نام «تسلیم» مربوط می‌شود که با مضمون اوج‌گیری اسلام سیاسی در فرانسه نوشته شده است. این رمان دقیقا در روز حمله تروریستی مرگبار اسلامگرایان به نشریه «شارلی هبدو» منتشر شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز