مسافرت می‌روید؟ کبک دوز سوم هر واکسن مطابق آن کشور را به شما می‌زند؛ چرا برخی اصلا واکسن نمی‌زنند؟

Submitted on Mon, 07/26/2021 - 00:45
دولت استانی کبک امروز یکشنبه گفت حاضر است به مسافران کبکی دوز سوم واکسن کرونا را از نوعی بزند که کشور مقصدشان نیاز دارد. البته انتخاب از بین فایزر و مدرناست و بلافاصله هم افزود که ریسک یا خطرات دوز سوم هم به عهده خود مسافری‌ست که آن واکسن را درخواست می‌کند.
کبک گویا تبدیل به پیشروترین استان کانادا شده بطوریکه این استان به کسانیکه واکسن می‌زنند بلیت لاتاری رایگان می‌دهد، تنها استانی‌ست که یک دوز واکسن را نیز بعنوان واکسینه معرفی می‌کند و نیز از اول سپتامبر پاسپورت واکسن کرونا را کاملا اجرایی می‌کند.

Han Dong Toronto Canada MP
Chatr best sale discounted plan Toronto

 
مسافرت می‌روید؟ کبک دوز سوم هر واکسن مطابق آن کشور را به شما می‌زند؛ چرا برخی اصلا واکسن نمی‌زنند؟
وزارت بهداشت کبک اعلام کرد که دوزهای سوم واکسن‌های "ام‌آران‌ای" را بعنوان دوز سوم پیشنهاد می‌کند اما زدن واکسن‌های آسترازنکا و جانسون - جانسون را نیز رد نکرد. در بیانیه گروه بهداشت آمده است: "ریسک دوز سوم با خود شخص است و این اقدامی‌ست استثنایی و حتما باید به شخص توضیح داده شود که خطرات این ریسک و خطرات مسافرت او چه چیزهایی می‌توانند باشند". این بیانیه می‌افزاید که دو دوز واکسنی که دولت استانی در حال حاضر تزریق می‌کند "محافظت کافی" را برای مسافران فراهم می‌آورد؛ و در عین حال هیچ توافق بین‌المللی در مورد تعداد دوز واکسن‌های لازم برای مسافرت و اطمینان از عدم شیوع کرونا وجود ندارد.

Insurance-best-rate-roya-saegh-Canada
Delisle Toronto Building املاک آپارتمان تورنتو مجموعه آپارتمانی استثنایی دهلیز

برخی از کشورها مانند فرانسه، انگلیس و فنلاند در حال بررسی توصیه و نیاز احتمالی زدن دوز سوم واکسن هستند. کبک می‌گوید افرادی که مایل به دریافت دوز سوم هستند می‌توانند آن را در هر مرکز واکسیناسیون پس از رزرو آنلاین دریافت کنند و یا مستقیما به کلینیک محل خود مراجعه نمایند. طبق اعلام انستیتوی بهداشت عمومی کبک، تا روز پنجشنبه گذشته ۸۳ درصد از شهروندان بالای ۱۲ سال این استان حداقل یک دوز واکسن را زده‌اند و ۵۹.۸ درصد نیز دو دوز واکسن زده‌اند.
 

sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا

Ontario COVID-19 Vaccine Farsi

افراد واکسن نزده کانادایی چه کسانی هستند و چه می‌گویند؟
اکنون درصد کانادایی‌هایی که حداقل یک دوز واکسن زده‌اند از ۸۰ درصد گذشته است و آمار نشان می‌دهد که روند افزایش این تعداد بسیار بسیار کند شده است. در واقع این آمار می‌گوید که بیش از شش میلیون کانادایی هنوز واکسن نزده‌اند و کارشناسان معتقدند بسیاری از آنها واکسن نخواهند زد. در واقع اکنون، هر روزه کمتر از ۵۰,۰۰۰ نفر دوز اول واکسن خود را می‌زنند که در مقایسه با بیش از ۱۸۵,۰۰۰ تزریقی ماه گذشته افت بیش از یک سوم را نشان می‌دهد.
این افرادی که واکسن نمی‌زنند دلایل خاص خود را دارند از جمله بسیاری می‌گویند که نگران ایمنی و عوارض جانبی کوتاه تا بلند مدت آن هستند زیرا روند بررسی و تایید طولانی واکسن‌ها، برای کرونا همراه با تعجیل بوده و بسیار بسیار کوتاه شده است. برخی دیگر می‌گویند از واکسن‌های فعلی راضی نیستند و عمدتا می‌گویند واکسن‌های تهیه شده به روش طبیعی را ترجیح می‌دهند. عده‌ای می‌گویند که کلی سوال دارند که پزشکان بجای جواب دادن به آنها مرتبا فقط می‌گویند واکسن بزن. تعدادی می‌گویند که هیچکدام از این واکسن‌ها مورد تایید کامل قرار نگرفته‌اند و فقط برای "شرایط موقت اضطراری" تایید شده‌اند. عده‌ای که پیشتر کرونا گرفته‌اند می‌گویند که بدن آنها پادتن دارد و نیازی به زدن واکسن ندارند. کارشناسان همچنین معتقدند که بین ۲ تا ۱۰ درصد از مردم با واکسن زدن مخالف هستند و برخی نیز با واکسن مخالف نیستند ولی معتقدند واکسن‌های تکنولوژی جدید هرگز مورد آزمایش قرار نگرفته و جواب پس نداده‌اند.
برای برخی از مردم نیز ملاحظات اجرایی وجود دارد، یعنی تعدادی از افراد مشکل سوزن زدن دارند و منتظر قرص کرونا هستند و برخی نیز حساسیت شدیدی به اجزای واکسن دارند. برخی از کانادایی‌ها نیز در مناطقی زندگی می‌کنند که واکسن تاکنون تا آنجا نرفته است.

منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز