مرکز ضدجاسوسی آمریکا: روسیه، چین و ایران در تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا هستند

Submitted on ی., 08/09/2020 - 01:31

به گفته این مقام اطلاعاتی آمریکا، روسیه در جهت تضعیف جو بایدن، نامزد دموکرات این انتخابات و ایران و چین علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آینده آمریکا تلاش می‌کنند.

اوانینا در اظهاراتی که از سوی رسانه‌ها «غیرمعمول» توصیف شده، تاکید کرد که این سه کشور از سلاح انتشار اخبار جعلی و اطلاعات نادرست در اینترنت و همچنین دیگر ابزارها برای تاثیرگذاری بر رای‌دهندگان آمریکایی، ایجاد بی‌نظمی و تضعیف اعتماد عمومی نسبت به روند انتخابات آمریکا تلاش می‌کنند.

او گفت این سه کشور همچنین ممکن است با اقدام خرابکارانه در روند برگزاری انتخابات آمریکا، به سرقت داده‌ها و حتی دستکاری در نتیجه انتخابات بپردازند.

به گفته رئیس مرکز ضدجاسوسی آمریکا، با این حال دشوار خواهد بود که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا با این گونه اقدامات در سطح وسیعی دستکاری شود.

این اظهارات در حالی است که پیشتر بر اساس گزارش‌های متعدد آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا مداخله کرد و در جهت حمایت از دونالد ترامپ و تضعیف هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات آن دوره تلاش کرد. به گفته ویلیام اوانینا، مسکو اکنون نیز در جهت تضعیف کارزار انتخاباتی جو بایدن تلاش می‌کند.

همچنین جمهوری اسلامی ایران با استفاده از روش‌های ضداطلاعاتی تلاش می‌کند که نهادهای آمریکایی و همچنین شخص دونالد ترامپ را در نگاه مردم آمریکا بی‌اعتبار سازد.

در ماه‌های اخیر، شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب‌های مرتبط با روسیه، ایران و چین که در این زمینه تلاش می‌کردند، مسدود کرده‌اند.

به تازگی آمریکا پیامک‌هایی را برای تعدادی از مشترکان تلفن همراه در ایران و روسیه ارسال کرده که در آن اعلام شده که آمریکا  در ازای دریافت اطلاعاتی درباره دخالت خارجی علیه انتخابات آمریکا تا ۱۰ میلیون دلار جایزه می‌دهد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این زمینه گفت این پیامک برای آگاهی‌بخشی در زمینه تهدیدهای سایبری علیه انتخابات آتی در آمریکاست.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز