مردم دسته دسته تورنتو را ترک می کنند: معلوم است که خانه های اینجا نصف قیمت است و مالیات نقل و انتقال زمین وجود ندارد

Submitted on س., 02/06/2024 - 21:10

وقتی شرایط زندگی دشوار می شود چاره ای جز نقل مکان نیست! در طول سال گذشته، قیمت‌های بالای مسکن تورنتو و نرخ‌های بهره نه تنها باعث شد بسیاری از مردم از بازار املاک خارج شوند، بلکه برخی به سادگی به استان‌های دیگر نقل مکان کرده‌اند و به نظر می‌رسد آلبرتا مکان خوبی برای رفتن باشد. خانه ها در کلگری نه تنها تقریباً نصف قیمت تورنتو هستند، بلکه مالیات نقل و انتقال زمین نیز وجود ندارد. جای تعجب نیست که سال گذشته بیش از ۶۰۰۰ نفر از تورنتو به کلگری نقل مکان کردند.

گزارش مالیاتی سال ۲۰۲۴ RE/MAX که صبح روز سه شنبه منتشر شد، نشان می دهد که چگونه مردم از تورنتو و بازار گران قیمت مسکن آن فرار می کنند و در سایر نقاط کشور ساکن می شوند.

بر اساس داده‌های RE/MAX، شاید جای تعجب نباشد که آلبرتا در سال گذشته بیشترین مهاجران بین استانی را جذب کرد و اکثریت آنها احتمالاً از انتاریو بودند.

کارگزاری RE/MAX می نویسد که کاهش سطوح مقرون به صرفه به آرامی الگوهای مهاجرت را تغییر می دهد و چشم انداز قطب های اقتصادی عمده کانادا را تغییر می دهد.

افزایش مالیات، همراه با قیمت‌های مسکن و نرخ‌های وام مسکن بی‌سابقه، پس از همه‌گیری باعث مهاجرت از گران‌ترین بازار کانادا شده است.

در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، تعداد افرادی که انتاریو را ترک می‌کنند، از تعداد افرادی که به آنجا می‌روند بیشتر است، با ۶۲۶۲ نفر از ساکنان به پریری‌ نقل مکان کرده‌اند.

داده ها نشان می دهد که تا پایان سال، متوسط ​​قیمت یک خانه در کلگری تنها 539,313 دلار و مالیات انتقال زمین 0 دلار بوده است، در حالی که میانگین قیمت یک خانه در منطقه تورنتو بزرگ 1,096,994 دلار و مالیات انتقال زمین 19024 دلار بوده است.

آلبرتا در سال گذشته بیش از هر استان دیگری تازه واردان را از انتاریو جذب کرد، نه تنها به این دلیل که املاک و مستغلات آن ارزان تر است و مالیات انتقال زمین وجود ندارد، بلکه به این دلیل که به طور خاص فرصت های شغلی زیادی را در تورنتو تبلیغ می کند.

تورنتو همچنین قرار است تغییراتی را اعمال کند که خریداران بالقوه خانه را بیشتر منصرف کند، مانند افزایش مالیات بر دارایی جدید که علاوه بر مالیات انتقال زمین شهری و استانی است و این شهر را به بالاترین مالیات بر املاک و مستغلات در بین هر مکان در کانادا تبدیل می کند.

طبق گزارش RE/MAX، مالیات های انتقال زمین بر تصمیم گیری در مورد خرید خانه در کانادا برای ۲۸ درصد از ساکنان تأثیر می گذارد و Millennials و Generation Z به ویژه نگران این موضوع هستند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در نتیجه، تعداد بیشتری از جوانان تورنتو را ترک می‌کنند و به دنبال مالکیت خانه در جای دیگری می‌روند که نه تنها منجر به مهاجرت دسته‌جمعی از انتاریو می‌شود، بلکه منجر به جابجایی داخلی از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک می‌شود.

متأسفانه، همانطور که هر کسی در GTA می داند، مسکن در روستایی انتاریو نیز برای اکثر مردم بسیار گران شده است، به همین دلیل است که مردم به دنبال مکان بهتری در آلبرتا و نوکا اسکوشیا هستند.

در سه سه ماهه اول سال گذشته، استان های آتلانتیک 5300 نفر را از سایر مناطق کانادا جذب کردند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز