مرد انتاریویی ۱۰۶ هزار دلارش را از طریق دو کلاهبرداری ارزهای دیجیتال بر باد داد

Submitted on س., 03/01/2022 - 00:59

مرد انتاریویی ۱۰۶ هزار دلارش را از طریق دو کلاهبرداری ارزهای دیجیتال بر باد داد

یک مرد ساکن انتاریو می‌گوید که از آنجا که ۱۰۶ هزار دلار از پول بازنشستگی‌اش را در کلاهبرداری از دست داده، به احتمال زیاد مجبور خواهد شد که خانه‌اش را بفروشد.

سیلوستر، که تمایل داشته تا نام خانوادگی‌اش فاش نشود، می‌گوید که وی پس از اینکه متوجه شده سرش کلاه گذاشته‌اند و پس اندازش به باد رفته، شوکه و ویران شده است.

«من به تازگی به صورت آنلاین با این دختر آشنا شدم و کم کم شروع به صحبت با او کردم، او به من گفت که در حال کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال است و به من پیشنهاد کرد که من نیز می‌توانم وارد این کار شوم.»

سیلوستر در اکتبر ۲۰۲۱ گفته است که در یک وب سایت دوستیابی فیسبوک با زنی ملاقات کرده است که ادعا می‌کرده نامش «جوانا» است و گفته است که از کره به کانادا مهاجرت کرده است.

پس از یک هفته چتِ آنلاین، او پیشنهاد داده است که با یکدیگر بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

شروع سیلوستر با ۵۰۰ دلار بوده است، اما بعدتر هزاران دلار دیگر نیز سرمایه‌گذاری می‌کند. در مجموع او حدود ۲۲ تراکنش انجام داده و از طریق بانک‌ها نیز وام و خط اعتباری دریافت کرده است.

یک بار او ۲۴ هزار دلار نقدینگی وارد بازار کرده است. او می‌گوید که معتقد است زنی که به صورت آنلاین با او آشنا شده نیز همزمان با او سرمایه‌گذاری کرده و مبلغ سرمایه هر دو آن‌ها مساوی بوده است.

این زن همچنین پرینت‌هایی برای او فرستاده که نشان می‌داده سود سرمایه‌گذاری‌هایش به سرعت در حال افزایش است. اما وقتی او در ماه دسامبر سعی داشته که پولش را خارج کند، موفق نشده است.

اینجا بود که او متوجه می‌شود ۱۰۶ هزار دلار از پولش را در کلاهبرداری بر باد داده است.

سیلوستر می‌گوید: «من یک بازنشسته هستم و این پس اندازها مربوط به طرح بازنشستگی من بود. در حال حاضر بسیار ناراحت هستم.»

کانادایی‌هایی همچون سیلوستر در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰ میلیون دلار را به دلیل کلاهبرداری در حوزه سرمایه‌گذاری و ۴۰ میلیون دلار دیگر را به دلیل کلاهبرداری‌های عاشقانه از دست داده‌اند.

در حال حاضر مجرمان این دو نوع کلاهبرداری را با هم ترکیب می‌کنند. و به کلاهبرداری‌هایی از طریق دوستیابی که برخی آن را CryptoRom  می‌نامند، تغییر موضع داده‌اند.

در ماه نوامبر، سی‌تی‌وی‌ نیوز تورنتو با زنی صحبت کرده بود که پس از برقراری ارتباط با مردی از طریق یک وب سایت دوستیابی، ۸۰ هزار دلار را در یک کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال از دست داده است.

سازمان مبارزه با کلاهبرداری کانادا اعلام کرده است که شاید قربانیان فکر کنند که در حال سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال هستند، اما در واقع آن‌ها دارند پول خود را به مجرمان می‌سپارند.

«فرد کلاهبردار پلتفرمی را نشان افراد می‌دهد که کاملا جعلی است، اما برای قربانیان بسیار واقعی به نظر می‌رسد.»

در طول پاندمی کوووید۱۹، بسیاری از مردم طعم تنهایی را چشیده‌اند. و به همین دلیل برای مصاحبت و همنشینی به این وب‌سایت‌های دوستیابی روی آورده‌اند.

سیلوستر پس از گرفتار شدن در این پرونده کلاهبرداری به مرز ویرانی رسیده و نگران است که خانه خود را از دست بدهد.

سیلوستر می‌گوید:

«من باخت داده‌ام. ذهنم درست کار نمی‌کند. نمی‌توانم فکر کنم، نمی‌توانم کاری انجام دهم. از دوستانم، از همه بانک‌ها پول قرض گرفته‌ام. احتمالاً باید خانه‌ام را بفروشم.»

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز