محسن هاشمی: ۷۰۰ دلار حقوق می‌گیرم

Submitted on پ., 02/18/2021 - 13:15

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در چهارمین کنگره ملی حزب کارگزاران سازندگی ایران در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، گفت: مقام معظم رهبری تکلیف انتخابات ۱۴۰۰ را مشخص کردند و خواستار یک انتخابات پرشور شدند و این نشان می‌دهد ما به عنوان احزاب می‌توانیم فعالیت‌های خود را روز به روز پرشورتر کنیم و در شرایطی هستیم که گروه‌ها توانستند جبهه اصلاح‌طلبان را تشکیل دهند و امیدواریم بتوانیم در چارچوب این جبهه تشکیل شده فعالیت‌های خود را ساماندهی کنیم و از احزاب می‌خواهم از به کاربردن جملاتی که باعث اختلاف می‌شود پرهیز کنند.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم برای اطلاح‌طلبان و هم برای نظام سرنوشت‌ساز است دلیل آن هم این است که ما در شرایط اقتصادی ویژه‌ای قرار گرفتیم که از اول انقلاب تاکنون تجربه نکرده‌ایم و می‌دانیم که ارزش پول ملی در ظرف ۳ سال به یک هشتم رسیده است.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان این‌که از ابتدای انقلاب بحران‌های بسیار زیادی را تجربه کردیم گفت: این بحرانی که اکنون در آن هستیم متاسفانه بحران اقتصادی است اما بحران‌هایی که تابحال پشت سرگذاشتیم همه غیراقتصادی بودند. من در سال ۸۹ در مترو مدیرعامل بودم و ماهی ۶ میلیون تومان حقوق می‌گرفتم که با دلار ۹۰۰ تومان آن موقع ۷۰۰۰ دلار حقوق می‌گرفتم و الان که رئیس شورای شهر هستم و نزدیک به ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرم با دلار ۲۶ هزار تومان کمتر از ۷۰۰-۸۰۰ دلار حقوق می‌گیرم و هیچ‌وقت کشور چنین شرایطی نداشته است این بحران شدیدی است که باید با ذکاوت از آن عبور کنیم و اگر نخواهیم بگوییم حوادث دی ۹۶ و آبان ۹۸ سرریز شدن آستانه تحمل جامعه بود ولی اکنون در همان آستانه هستیم و روز به روز وضعیت بدتر می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در این شرایط که وارد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شویم و نتایج انتخابات آمریکا هم پیچیدگی‌هایی ایجاد کرده است و اگر ترامپ در قدرت می‌ماند طبیعی بود که یک دولت نظامی در ایران شکل می‌گرفت ولی این‌طور نشد پس باید فکر اساسی کنیم و با یک برنامه مناسب اقتصادی از شرایط فعلی عبور کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حزب کارگزاران سازندگی در نهایت به این رسیدیم که برنامه‌محور و تیم‌محور وارد انتخابات شویم و این کار به عهده تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب گذاشته شد و سیاست‌های راهبردی حزب داده شده که روزنامه سازندگی آن را چاپ کرده و به عنوان نقشه راه ایران ۱۴۰۰ درنظر گرفته شده است ولی این سیاست‌ها احتیاج به برنامه دقیق‌تری دارد که روی آن نیز کار می‌کنیم.

هاشمی با بیان این‌که ۴ راه در مقابل اصلاح‌طلبان قرار دارد گفت: اولین راه بحث تندروها در میان اصلاح‌طلبان است که این راه رویکرد تحریمی و عدم مشارکت چه در سطح کاندیداها و چه در سطح رای دهندگان است. گزینه‌ای که برخی در انتخابات مجلس به آن عمل کردند و نتایج آن را در عملکرد مجلس شاهد هستیم و من به شوخی می‌گویم این راهی است که فائزه مطرح می‌کند و ما در حزب آن را نمی‌پسندیم.

وی ادامه داد: راه دوم را به شوخی راه آقای مرعشی می‌گذارم و این راه شرکت منفعلانه در انتخابات است شبیه اتفاقی که در انتخابات مجلس برای حزب کارگزاران اتفاق افتاد یعنی ما لیستی را دادیم تحرک جدی نداشتیم و فقط عبور کردیم و نتیجه این شد که به صورت جدی ظاهر نشدیم و اگر در انتخابات ریاست جمهوری این راه را پیش بگیریم یکی دو کاندید ملایم را معرفی می‌کنیم و بدون حمایت بدنه اجتماعی منجر به باخت می‌شود.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: راه سوم را به شوخی راه آقای کرباسچی می‌گذارم و آن حضور در انتخابات با یک کاندیدای پرتلاش و جدی است که رقابت را حفظ کنند تا تفکر اصلاح‌طلبی در جامعه احیا و بازسازی شود. رویکرد آقای خاتمی در سال ۷۶ برهمین اساس بود.

وی گفت: راه چهارم که اسم آن را راه آیت‌الله رفسنجانی می‌گذارم و آن یک حضور و رقابت جدی برای پیروزی در انتخابات است. یعنی طوری محکم و جدی وارد انتخابات شویم که خود را پیروز فرض کنیم. واقعیت این است که کشور الان نیاز به یک راه میانه‌روی دارد و با استفاده از راهکارهای عقلایی مشکلات کشور را حل کنیم. بنابراین ما نیازمند یک گفتمان عملگرایانه با تمرکز بر اقتصاد برای ورود به این راه هستیم.

هاشمی در پایان در مورد نامزد حزب کارگزاران سازندگی گفت: در شورای مرکزی حزب بحث‌های زیادی مطرح شد و در نهایت قرار بر این شد که گزینه های حزب به جبهه اصلاح‌طلبان معرفی شود و در نهایت طبق نظر جبهه اصلاح‌طلبان عمل خواهیم کرد چرا که ما عضویت این جبهه را پذیرفتیم.

انتهای پیام

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز