مدیر اجرایی BMO: قیمت خانه در کانادا دو رقمی کاهش خواهد یافت

Submitted on س., 06/07/2022 - 20:27

کارشناسان معتقدند که کانادایی ها بیشتر از آمریکایی ها بدهکار هستند و نسبت به افزایش نرخ های بانک مرکزی حساس تر هستند. هر چه خانوارها نسبت به افزایش نرخ بهره حساس تر باشند، قدرت مخارج آنها بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد. بازار مسکن پیش از بازگشت به سطح ژانویه ۲۰۲۰ به افزایش نرخ های اخیر توسط بانک مرکزی واکنش نشان داده است. فروش مسکن اخیراً کاهش یافته است و رشد قیمت مسکن کند شده است، که باعث توقف ناگهانی یک شبه افزایش غیرقابل کنترل شده است. مدیران BMO گفتند که کاهش دو رقمی قیمت خانه در کانادا تعجب آور نخواهد بود.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ بحث بین دو شخصیت برجسته املاک و مستغلات کانادایی در خیابان Bay Street سروصدا به پا کرده است. بنجامین ریتز، مدیر عامل استراتژی کلان در BMO و میزبان پادکست چشم اندازهای شمالی، به عنوان مهمان به جوئل پروسکی می‌پیوندد تا درباره ناهنجاری‌های قیمت خانه در کانادا در ۱۵ سال گذشته بحث کند. آنها به کاهش دو رقمی قیمت مسکن در کانادا در آینده ای نه چندان دور اشاره کردند. شاید تصور حرکت بانک مرکزی اخیر و تورم بالاتر ترسناک باشد، اما نشان دهنده بازگشت به بازار سالم تر است.


بنجامین ریتز

به گزارش Better Dwelling، بنجامین ریتز معتقد است که برای بازگشت قیمت مسکن به حالت عادی، قیمت باید حداقل ۲۰ درصد یا بیشترکاهش یابد. در حالی که کاهش قیمت مسکن بسته به منطقه متفاوت است، همه احتمالاً یک دوره ی سخت را تجربه خواهند کرد.

جوئل پروسکی، مدیر اجرایی BMO Capital Markets، معتقد است که دوران نرخ های بهره فوق العاده پایین در ۱۵ سال گذشته، دوره ای غیرعادی در تاریخ نرخ های بهره جهانی است و در آینده دیگر چنین نخواهد شد. تنها در صورت بازگشت نرخ بهره به بالای ۳ درصد می توان آن را بازگشتی به سطح نسبتاً نرمال در نظر گرفت، اما در عین حال به تورم بستگی دارد.

پروسکی معتقد است که سیاست پولی از سال ۲۰۰۸ به این صورت بوده است و اکنون هیچکس ارزش واقعی ارز را نمی داند و تنها چیزی که هر روز می بیند نقدینگی سرمایه عظیم و ترسناک است. سال‌ها است که کانادا به این شکل بوده است و فدرال رزرو آنقدر اوراق قرضه بلندمدت می‌خرد که مردم فراموش کرده‌اند که چگونه هزینه ریسک را قیمت‌گذاری کنند.

به عبارت دیگر، حتی اگر نرخ بهره در سال ۲۰۱۰ به سطح بازار بازگردد، به حالت عادی باز نخواهد گشت. آزمایش نرخ بهره بسیار پایین در چند سال گذشته به طور مصنوعی این خطر اخلاقی را ایجاد کرده است. با بازگشت تدریجی نرخ بهره و تورم به سطوح عادی سنتی گذشته، این امکان وجود دارد که بازار به سطح نسبتاً بدون ریسک بازگردد.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز