مادر «آرمیتا گراوند»، دختر دانش‌آموزی که در مترو تهران دچار حادثه شد و به کما رفت: می‌گویند دخترم دچار افت فشار شده

Submitted on س., 10/03/2023 - 11:52

برخی از گزارش‌ها، طی دو روز گذشته و از زمان انتشار خبر به کما رفتن یک دانش‌آموز دختر در مترو تهران، دلیل بروز حادثه برای آرمیتا گراوند را حمله فیزیکی ماموران به این دختر دانش‌آموز به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری اعلام کردند. خبرگزاری‌های رسمی ایران، دلیل بروز این حادثه را از هوش رفتن این دختر دانش‌آموز و برخورد سر او به آهن، به دلیل افت فشار عنوان کردند.

پایگاه حقوق بشری هه‌نگاو، در گزارشی که روز سه‌شنبه ۱۱ مهر منتشر کرد، نوشت: «قبل‌ازظهر یکشنبه ٩ مهر ماه ۱۴۰۲ (١ اکتبر ۲۰۲۳)، آرمیتا گراوند، ١۶ ساله ساکن تهران، در مترو "شهدا" تهران به دلیل آنچه که عدم رعایت حجاب اجباری خوانده شده توسط ماموران مورد حمله فیزیکی قرار گرفته و بنابر برخی اطلاعات در اثر وارد شدن صدمات شدید بیهوش و در نتیجه با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است».

روز دوشنبه دهم مهر ماه و در پی انتشار گسترده خبر حادثه برای یک دختر دانش‌آموز در مترو تهران، پایگاه خبری شرق‌دیلی، گزارش داد: مریم لطفی، خبرنگار شرق، که برای تهیه گزارش درباره وضعیت این دختر دانش‌آموز به بیمارستان فجر نیروی هوایی مراجعه کرده بود، بازداشت شده است. ساعاتی پس از انتشار این خبر، همین منبع خبری گزارش داد که مریم لطفی، پس از ساعاتی بازداشت، آزاد شده است.

بر اساس گزارش‌هایی که از صبح روز سه‌شنبه ۱۱ مهر منتشر شده است، جو امنیتی با حضور گسترده نیروهای امنیتی در بیمارستان فجر نیروی هوایی برقرار شده است.

هه‌نگاو نیز در گزارش خود با اشاره به حضور گسترده نیروهای امنیتی در بیمارستان فجر نیروی هوایی، نوشته است: حتی برای خانواده این دختر دانش‌آموز نیز هیچ‌گونه ملاقاتی با دخترشان ممکن نیست.

تمامی گزارش‌های رسمی از سوی منابع وابسته به جمهوری اسلامی، بروز حادثه برای آرمیتا گراوند بر اثر ضرب و شتم را تکذیب می‌کنند.

در ویدئویی که از مادر و پدر آرمیتا گراوند توسط ایرنا منتشر شده است، مادر آرمیتا، دلیل بروز حادثه برای دخترش به دلیل آنچه که «افت فشار» عنوان شده است را با تردید بیان کرده و بطور ضمنی رد می‌کند.

در ویدیویی دیگر از مترو تهران که در رسانه‌های ایران منتشر شده است، در روز حادثه، سه دختر دانش‌آموز که حجاب بر سر ندارند، وارد واگن مترو می‌شوند، به محض ورود آنان به داخل واگن مترو، مشخص نیست که چه حادثه‌ای رخ می‌دهد اما چند نفر، یکی از دختران را از داخل واگن مترو خارج می‌کنند. در این ویدئو مشخص نیست که در لحظه یا پیش از ورود دختران به داخل واگن مترو چه اتفاقی رخ داده است. در عین حال مشخص نیست که آیا این ویدئو، تقطیع شده یا ویدئوی کامل لحظه این حادثه است. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز