آیا کاهش قیمت مسکن طرز فکر کانادایی ها در مورد سرمایه گذاری روی خانه را تغییر می دهد؟

Submitted on جمعه, 11/24/2023 - 19:42

اکثر کانادایی ها خانه را به عنوان بخشی از یک استراتژی سرمایه گذاری می بینند، اما کاهش اخیر قیمت خانه باعث تجدید نظر در این رویکرد شده است.

نتایج آخرین نظرسنجی که توسط Leger در اوایل نوامبر با BNN Bloomberg و RATESDOTCA انجام شد، نشان می‌دهد که چگونه قیمت مسکن بر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در کانادا تأثیر می‌گذارد. در این نظرسنجی از ۹۸۴ کانادایی پرسیده شد.

این مطالعه نشان داد که ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که مسکن نقش مهمی در سبد سرمایه گذاری آنها دارد. و افراد جوان تر نسبت به گروه های مسن تر احتمال بیشتری دارد که این احساس را داشته باشند - ۷۲ درصد از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله در مقایسه با ۵۷ درصد از افراد ۳۵ سال و بالاتر خرید خانه را مهم می دانند.

تنها ۲۴ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که خانه آنها بخشی از استراتژی سرمایه گذاری آنها نیست و شکاف مشابهی بین صاحبان خانه های جوان و مسن دیده می شود.

اما نگرش نسبت به خانه‌ که سرمایه‌گذاری بلندمدت خوبی هست ممکن است در حال حاضر در حال تغییر باشد.

۱۱ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که با تغییرات اخیر در بازار املاک و مستغلات، دیگر معتقد نیستند که خانه یک سرمایه گذاری بلندمدت خوب است. ۲۳ درصد دیگر گفتند که برای خرید خانه دیدگاه هایشان ضعیف شده است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ این تغییرات در حالی اتفاق می‌افتد که اکثر بازارهای کانادا با کاهش قیمت‌های چند ساله مواجه بوده‌اند که پس از اوج‌گیری قیمت‌ها در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد. طبق گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا، قیمت مسکن در کانادا در سال گذشته ۱۳/۲ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش از زمان شروع به نگهداری اطلاعات در سال ۲۰۰۵ است.

کاهش قیمت مسکن در حالی اتفاق می‌افتد که بانک مرکزی کانادا شروع به افزایش سریع نرخ بهره معیار خود در تلاش برای مهار تورم کرده است.

اگرچه نرخ وام مسکن ثابت پنج ساله در سال ۲۰۲۱ به زیر ۲ درصد رسید، اما افزایش سریع نرخ بهره بانک مرکزی نرخ وام را به ۵ تا ۶ درصد افزایش داده است. برای کسانی که وام با نرخ قابل تنظیم دارند، این به معنای افزایش قابل توجهی در پرداخت های ماهانه است. گزارش RATESDOTCA در اوایل سال جاری نشان داد که تا سپتامبر، دارندگان نرخ متغیر که وام 500000 دلاری در جولای ۲۰۲۱ دریافت کرده‌اند، 23579 دلار بیشتر از کسانی که وام با نرخ ثابت را انتخاب کرده‌اند، پرداخت کرده‌اند.

در حالی که کاهش قیمت مسکن در سرتاسر کانادا خبرساز شده است، یک نظرسنجی در ماه نوامبر نشان داد که بسیاری از کانادایی‌ها هنوز معتقدند خانه‌هایشان سرمایه‌گذاری بلندمدت خوبی است.

۴۳ درصد از کانادایی ها گفتند که هنگام خرید خانه به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت خوب می نگرند و معتقدند این دیدگاه در حال حاضر با وجود کاهش اخیر قیمت ها قوی تر است.
​تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز