لندن در تب و تاب آماده سازی مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم

Submitted on جمعه, 05/05/2023 - 17:30

اولین آیین تاج‌گذاری پس از ۷۰ سال در بریتانیا، چارلز سوم، ٨‬ ماه پس از به سلطنت رسیدن در پی مرگ مادرش، ملکه الیزابت دوم، فردا طی مراسمی در کلیسای وست مینستر تاج پادشاهیی بریتانیا را در حضور ۲۳۰۰ مهمان و صدها میلیون بیننده بر سر خواهد گذاشت.

افراد زیادی از مدت‌ها پیش با دقت زیاد در حال برنامه‌ریزی این رویداد بزرگ هستند هستند. آلیس هاوس، نوازنده چنگ سلطنتی از اینکه جزئی از ارکستر مراسم تاج‌گذاری است بسیار ابراز خرسندی می‌کند. «من واقعاً هیجان‌زده و واقعاً مفتخرم و این افتخار بزرگی است که از من خواسته شده تا نقش کوچکی در مراسم تاج‌گذاری پیش رو داشته باشم. این اتفاق در ششم مه در کلیسای وست‌مینستر اینجا در لندن رخ می‌دهد و من به عنوان عضوی از ارکستر تاج گذاری خواهم بود و برای اولین بار برخی از موسیقی‌های جدید را با تمام جهان به اشتراک می‌گذارم».

آلیس هاوس در سال ۲۰۱۹ به عنوان نوازنده چنگ سلطنتی منصوب شد. او ششمین نوازنده این ساز از سال ۲۰۰۰ به حساب می‌آید، سالی که این مقام توسط شاهزاده ولز احیا شد. این منصب در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا متوقف شده بود.

در روز مراسم، دو کالسکه برای جابه‌جایی چارلز سوم و ملکه کاملیا در نظر گرفته شده است. کالسکه اول که مدرن‌تر است برای هشتاد سالگلی سلطنت ملکه الیزابت ساخته شده است و زوج سلطنتی را از باکینگهام تا کلیسای وست مینستر خواهد برد. زوج سلطنتی مسیر برگشت را سوار بر کالسکه طلایی سلطنتی که قدمتی ۲۶۰ ساله دارد، خواهند پیمود.

افراد زیادی از ساعت‌ها و حتی روزها قبل در مسیر حرکت کالسکه سلطنتی حاضر می‌شوند تا بتوانند در روز مراسم از نزدیک شاهد آن باشند.

این مراسم که میزبان مهمانان خارجی چون امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، آلبرت شاهزاده موناکو و جیل بایدن، همسر رئیس جمهور آمریکا است، یک چالش امنیتی برای پلیس انگلیس نیز هست. بیش از ۱۰ هزار پلیس در امتداد مسیر در روز شنبه امنیت این مراسم را تامین خواهند کرد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز