علم الهدی در خطبه ی نماز جمعه گفت: حل مشکل قطعی برق در دست مردم است، مردم باید صرفه جویی کنند!!!

Submitted on جمعه, 07/09/2021 - 21:30

آیت‌الله علم‌الهدی: حل مشکل قطع برق به دست مردم است | دختران و پسران آزادانه در فضای مجازی می‌گردند و رفیق پیدا می‌کنند
امام جمعه مشهد گفت: نظام ما مردم‌پایه است و مشکلات را مردم باید حل کنند و برای حل مشکل قطع برق نیز مردم باید مصرف آن را در خانه، مغازه و فروشگاه‌ها مدیریت کنند و همگان را به کاهش مصرف برق دعوت کنند.

امام جمعه مشهد گفت: نظام ما مردم پایه است و مشکلات را مردم باید حل کنند و برای حل مشکل قطع برق نیز مردم باید مصرف آن را در خانه، مغازه و فروشگاهها مدیریت کنند و همگان را به کاهش مصرف برق دعوت کنند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به گرمای هوا و قطع برق افزود: گرمای هوا در آمریکا باعث شده است سدهای آن‌ها خالی شود، گرمای هوا همچنین در کانادا بیش از ۴۰۰ نفر تلفات داشته است. گرمای حساب‌نشده در تمام دنیا وجود دارد و مشکلاتی را به وجود آورده و در کشور ما نیز همراه با خشکسالی شده است.

وی با بیان اینکه خاموشی‌های برق در کشور نیز همه را ناراحت کرده است ادامه داد: این خاموشی‌ها چند علت دارد که یکی از آنها فاصله بین تولید و مصرف است. طبق برنامه ششم باید هر سال پنج هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید کشور افزوده می‌شد اما این اقدام انجام نشده و کم‌کاری شده است که اگر دادگاه‌های ترک فعل داشته باشیم باید افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند محاکمه شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: آب سدها بر اثر خشکسالی کاهش یافته و دستگاه‌های مولد برق آبی از کار افتاده‌اند، همچنین نیروگاه‌های حرارتی در جنوب و شمال کشور در زمان لازم تعمیر اساسی نشده و اکنون از کار افتاده‌اند. کسی در این میان قصد و غرض نداشته اما بی‌توجهی و ترک فعل بوده و دزدی و اختلاس در کار نبوده است.

وی افزود: ادارات در ساعات اولیه اداری دستگاههای سرمایشی را روشن نکنند، کارمندان ادارات می‌توانند ساعت پنج صبح سر کار بیایند و زودتر نیز تعطیل شوند. کارخانجات و صنایع نیز در ساعت مشخصی فعالیت نمایند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: برخی روستاهای اطراف مشهد به خاطر بی برقی و خاموشی، آب ندارند در حالی که در مجاورت آنها، افرادی در ویلاها و باغ تالارهای خود استخر پرآب می‌کنند.

وی گفت: بسیجیان باید راه بیفتند، دستگاه‌های نظامی و انتظامی ویلاها و باغ‌تالارها را کنترل کنند تا افرادی ذخایر زیرزمینی را برای استخر خود بالا نکشند.

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به روز عفاف و حجاب افزود: مردم به دین و اهل بیت (ع) وابسته‌اند و انقلاب نیز بر اساس همین وابستگی مردم به دین انجام شد و پشتیبانی خارجی نداشت.

وی ادامه داد: مردم بی دینی در زمان طاغوت را تحمل نکردند و به پا خاستند و با اینکه به خاک و خون کشیده شدند اما از حجاب دست بر نداشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: بیش از ۴۲ سال است که مردم ایستاده‌اند و فداکاری می‌کنند و در برابر تمام مشکلاتی که برای نظام پیش آمده مقاومت می‌کنند تا مشکلات را حل نمایند. مردم، پایه نظام هستند.

وی همچنین افزود: امروز یکی از مشکلات بزرگ در زندگی جوانان، مسئله رفاقت و دوستان دوره جوانی است، در این دوره انتخاب دوست، بر اساس عقلانیت نیست بلکه بر اساس گرایش عاطفی و احساسی و به صورت اتفاقی و تصادفی صورت می‌گیرد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر در برابر این رفاقت‌ها بی‌تفاوت باشید، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی که روی نسل جوان باز شده و دختران و پسران آزادانه در آن می گردند و رفیق پیدا می کنند، مشکل زا می‌شود. باید مراقبت کنید، تقوای عملی در کانون زندگی و در ارتباط با جوان، مراقبت از او در فضای آلوده است.

منبع
irna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز