کجا خانه گران تر است؟ تورنتو یا ونکوور؟

Submitted on ش., 02/12/2022 - 20:17

نمی توان جلوی بالا رفتن قیمت را گرفت! قیمت خانه در تورنتو برای اولین بار بعنوان گران ترین بازار خانه در کانادا از ونکوور پیشی گرفت

بر اساس یک گزارش جدید، تورنتو اکنون گران‌ترین بازار املاک و مستغلات کانادا است و برای اولین بار در دهه‌های گذشته از ونکوور پیشی گرفته است.

گزارش بانک سلطنتی کانادا (RBC) که روز جمعه منتشر شد و با تجزیه و تحلیل داده های اولیه از هیئت مدیره املاک و مستغلات، نشان داد که قیمت معیار شاخص خانه مرکب MLS تورنتو ۱/۲۶ میلیون دلار است که کمی بالاتر از قیمت معیار ونکوور ۱/۲۵۵ میلیون دلاری در ژانویه است.

رابرت هوگ، اقتصاددان ارشد رویال بانک در این گزارش نوشت: "این یک تحول تکان دهنده است، اما با توجه به اینکه بازار منطقه تورنتو چقدر داغ شده است، به ویژه از پاییز گذشته، خیلی تعجب آور نیست."

قیمت معیار تورنتو طی پنج ماه گذشته به شدت افزایش یافته است و تنها درماه ژانویه با ۴/۳ درصد افزایش به صورت ماهانه نزدیک به ۵۲۰۰۰ دلار رسیده است. در ونکوور نیز قیمت معیار افزایش یافته است، اما این افزایش به میزان متفاوتی می باشد.

هوگ گفت که بازار مسکن تورنتو در زمستان امسال در میان افزایش موارد ابتلا به کووید-19، محدودیت ها و طوفان برف عظیم ژانویه کاهش نیافته است. وی افزود که بخشی از دلیل افزایش قیمت ها رقابت بین خریداران بود که "به همان اندازه شدید بود".

"جنگ های شدید مزایده ها قیمت مسکن را به بالاترین حد خود رسانده است. در واقع، تورنتو اکنون گران ترین بازار در کانادا است."

خریداران به خانه‌های بدون مستأجر علاقه‌مند هستند، قیمت‌ها نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است و در مارکهام و پیل این افزایش بیش از ۴۰ درصد می باشد. اما خریداران به‌طور فزاینده‌ای به آپارتمان‌ها علاقه‌مند هستند و قیمت‌ سالانه آپارتمان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

اقتصاددانان انتظار دارند که بازار در اواخر امسال با افزایش نرخ بهره سرد شود.

هوگ گفت، در ونکوور، خریداران با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که «موجودی به حداقل رسیده است». فهرست‌های فعال در ماه گذشته به سختی از پایین‌ترین سطح خود در چند دهه گذشته افزایش یافت و مانع از فرصت‌های خرید شد.

او گفت: «ما انتظار داریم که شرایط عرضه و تقاضا در کوتاه‌مدت فشار صعودی قابل‌توجهی بر قیمت‌ها در همه انواع خانه‌ها وارد کند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز