خریداران از افزایش نرخ ها می ترسند! فروش خانه های نوساز در تورنتو به پایین ترین حد خود رسید!

Submitted on س., 11/08/2022 - 19:21

خریداران از افزایش نرخ ها می ترسند! فروش خانه های نوساز در تورنتو به پایین ترین حد خود رسید، اما قیمت ها افزایش یافته است

فروش خانه‌های تازه ه‌ساز در تورنتو در ماه سپتامبر به پایین‌ترین حد خود رسید، زیرا خریداران به دلیل نرخ‌های بهره بالا و عدم اطمینان اقتصادی از بازار عقب‌نشینی کردند.

به گزارش تورنتو استار، انجمن صنعت ساختمان و توسعه زمین (BILD) که نماینده سازندگان خانه است، گزارشی آماری منتشر کرد که نشان می‌دهد در ماه سپتامبر تنها ۳۳۴ باب خانه جدید ساخته شده و کاندومینیوم به‌ ویژه برای خانه‌های تک‌خانواری جدید فروخته شده است. کاهش ۹۶ درصدی نسبت به ماه سپتامبر ۲۰۲۱ دیده می شود در این میان تعداد معاملات آپارتمان های نوساز در ماه سپتامبر امسال ۲۸۹ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۹ درصد کاهش داشته است.

۴۵ باب خانه تک‌خانواری که در ماه سپتامبر فروخته شد، شامل خانه‌های مستقل، نیمه مستقل و خانه‌های قطاری بود. اد جگ، مدیر تحقیقات Altus Analytics گفت: این کمترین حجم فروش از سال ۲۰۲۰ می باشد. همچنین سومین ماه متوالی بود که فروش خانه های نوساز به پایین ترین حد خود رسید، به طوری که ۹۷ خانه تک خانواده در ماه جولای و ۸۲ خانه در ماه آگوست فروخته شد.

قیمت خانه های پیش فروش و نوساز علیرغم کاهش حجم معاملات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. "جای زیادی برای کاهش قیمت ها وجود ندارد، زیرا هزینه های ساخت و ساز و تورم در حال افزایش است. در سال ۲۰۲۱، این هزینه ها حدود ۲۰٪ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. من فکر می کنم ما هنوز در همان روند سال گذشته هستیم و ۲۰٪ افزایش را نسبت به ۲۰۲۱ داریم. بنابراین هزینه ساخت و ساز افزایش یافته است. جاستین شروود، سخنگوی BILD گفت: این بر پروژه های مسکن تاثیر می گذارد.

میانگین ۱۰ ساله فروش خانه های تک خانواری نوساز در سپتامبر ۱۰۰۰ باب و میانگین تعداد معاملات کاندوهای جدید ۱۸۰۰ مورد بود.

قیمت خانه های جدید برای یک خانواده در ماه گذشته ۱۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و قیمت معیار آن ۱/۸۵ میلیون دلار بود. قیمت کاندوهای جدید نیز ۱۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۱/۱۶ میلیون دلار رسید.
سرشماری نشان می دهد که اجاره کنندگان سهم زیادی از خانه های جدیدتر در کانادا را اشغال می کنند

جگ به افزایش سطوح فهرست برای خانه های جدید، به ویژه تعداد آپارتمان ها اشاره کرد.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در پایان ماه اکتبر ۱۱۹۰۰ خانه به فروش رسید که از این تعداد ۱۰۲۹۱ واحد مسکونی بود که در ۴/۴ ماه فروش رفت.۱۶۰۹ لیست مسکن نوساز تک خانواری در ۳/۱ ماه به فروش رفت. با این حال، در یک بازار متعادل خانه ها باید از ۹ ماه تا یک سال فروش روند.

شروود گفت: سیاست های پولی، افزایش نرخ بهره، کندی اقتصاد و نشانه های رکود، همگی باعث می شوند خریداران مشتاق منتظر بمانند.

او گفت: «این خریداران فقط منتظرند تا ببینند در آینده چه خبر است.

شروود معتقد است که فاز فعلی موقتی است زیرا جمعیت منطقه بزرگ تورنتو به رشد خود ادامه خواهد داد و تقاضای مسکن را تحریک خواهد کرد.

او گفت: "شاید این مرحله شش ماه، هشت ماه یا یک سال طول بکشد و افزایش نرخ ها همچنان بر ما تاثیر بگذارد. سپس نرخ ها شروع به کند شدن خواهند کرد و فکر می کنم در آن زمان است که خریداران به بازار باز می گردند."
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز