خبرهای خوب در راه است! غول‌ها ی املاک و مستغلات نسبت به قیمت مسکن در کانادا خوش‌بین هستند

Submitted on Mon, 04/15/2024 - 20:21

غول‌ها ی املاک و مستغلات در نهایت می‌گویند که نسبت به قیمت مسکن در کانادا خوش‌بین هستند و پیش‌بینی می‌کنند که قیمت مسکن در کل سال ۹ درصد افزایش یابد.

Royal LePage، غول املاک و مستغلات کانادا، پیش‌بینی قیمت مسکن در پایان سال خود را افزایش داد و پیش‌بینی کرد که قیمت مسکن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ با نرخ سالانه ۹ درصد رشد خواهد کرد. عملکرد قیمت مسکن در ابتدای این سال سال نیز قوی تر از انتظار قبلی بود.

بر اساس آخرین بررسی قیمت مسکن شرکت املاک، در سه ماهه اول سال جاری، کل قیمت خانه های کانادایی با ۴/۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 812100 دلار رسیده است. فیل سوپر، رئیس و مدیر عامل شرکت رویال لی پیج، گفت که بسیاری از خریداران در سه ماهه اول انتظار در حاشیه را متوقف کردند و انتظار داشتند بازار در بهار رقابتی تر شود.

Soper در بیانیه ای گفت: مطابق با پیش بینی قبلی ما، بازار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ درست زمانی که قیمت مسکن به کف رسید و دوباره شروع به افزایش کرد، به نقطه اوج بحرانی رسید.

واضح است که خریداران مسکن بیشتر و بیشتری به جای اتخاذ استراتژی انتظار برای کاهش نرخ وام مسکن به منظور پیشی گرفتن از افزایش قیمت مسکن عجله دارند. ما به سرعت در حال گذار از بازار خریدار به محیطی تحت سلطه فروشنده هستیم.

رویال لی پیج قبلاً پیش بینی کرده بود که قیمت کل مسکن در کانادا در سه ماهه چهارم ۵/۵ درصد افزایش خواهد یافت. این آژانس در حال حاضر انتظار دارد قیمت خانه با ۹ درصد افزایش به قیمت کل 860555 دلار برسد. در این میان تورنتو و مونترال به ترتیب با ۱۰ و ۸/۵ درصد بیشترین افزایش را خواهند داشت. رویال لپیج از میانگین وزنی مقادیر میانه در همه انواع مسکن برای محاسبه قیمت کل استفاده می کند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در این محیط افزایش نرخ بهره، بسیاری از خریداران بالقوه خانه در حاشیه نشسته اند. بانک کانادا از مارچ ۲۰۲۲ نرخ بهره معیار خود را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد و آن را به ۵ درصد خواهد رساند و شش بار متوالی نرخ بهره را افزایش داده است. روز چهارشنبه، بانک مرکزی تصمیم گرفت که نرخ بهره معیار خود را بدون تغییر نگه دارد، اما گفت اگر تورم به پیشرفت ادامه دهد کاهش نرخ بهره در ماه جون "امکان پذیر" است .

Soper گفت، زمانی که بانک مرکزی نرخ بهره معیار خود را کاهش دهد، خریداران بیشتری وارد بازار املاک و مستغلات کانادا خواهند شد.

وی گفت: زمانی که بانک مرکزی اقدامی انجام دهد آن اولین کاهش نرخ بهره ی مورد انتظار است، حتی اگر تنها ۲۵ واحد پایه باشد، انتظار دارم افرادی که بر نرخ بهره تمرکز کرده اند وارد بازار شوند، در آن زمان ما شاهد منحنی افزایش قیمت به سمت بالا با شیب تند هستیم.

با این حال، سوپر گفت که عامل اصلی افزایش قیمت مسکن کمبود عرضه مسکن است.

او گفت: «در حالی که هیئت‌های املاک و مستغلات در سراسر کشور افزایش فهرست‌ها را گزارش می‌کنند، همانطور که معمولاً با ورود به رونق بازار بهاره، تقریباً هر منطقه در سراسر کشور به طور مزمن کمبود عرضه مسکن دارد.»

بر اساس گزارش رویال لی پیج، منطقه تورنتو بزرگ (GTA) با افزایش ۱۰ درصدی قیمت ها و در مجموع ۱/۲۴ میلیون دلار، شاهد بزرگترین افزایش قیمت سالانه در سه ماهه چهارم خواهد بود.

انتظار می رود قیمت خانه در مونترال در سه ماهه چهارم ۸/۵ درصد افزایش یابد و کل به 614987 دلار برسد. در ونکوور، رویال لی پیج پیش‌بینی می‌کند که قیمت مسکن ۵/۵ درصد بیشتر شود و قیمت کل یک خانه را تا سه ماهه چهارم سال جاری به ۱/۲۹ میلیون دلار برساند. انتظار می رود قیمت خانه در کلگری و کبک سیتی در سه ماهه چهارم ۸ درصد افزایش یابد و قیمت کل به ترتیب به 716580 دلار و 388800 دلار افزایش یابد.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز