خبر خوش! بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد

Submitted on Mon, 12/13/2021 - 18:41

فانگ هویلان، Fang Huilan معاون نخست وزیر و وزیر دارایی کانادا و رئیس بانک مرکزی امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که دولت و بانک مرکزی به توافق جدید پنج ساله برای تورم دست یافته اند. بانک مرکزی این هدف را حفظ خواهد کرد. نرخ سالانه افزایش قیمت بدون تغییر است، اما در عین حال به ایجاد بازار کار کمک می کند.

به گزارش خبرگزاري كانادا، از سال ۱۹۹۱، بانك كانادا نرخ تورم سالانه را بين ۱ تا ۳ درصد تعيين كرده است، معمولاً در نقطه بهينه ۲ درصد می باشد. این محدوده هدف هسته اصلی توافقنامه بین بانک مرکزی و دولت فدرال است.

با این حال، در قرارداد جدید پنج ساله تاکید شده است که بانک مرکزی باید در زمان افزایش مشکل تورم، سطح اشتغال را در نظر بگیرد. در تعیین زمانی که بازار کار به پتانسیل کامل خود می رسد، بانک مرکزی ممکن است تصمیم بگیرد که نرخ تورم را با توجه به وضعیت اشتغال مهار کند.

این همچنین ممکن است به این معنی باشد که بانک مرکزی نرخ بهره معیار خود را برای مدت طولانی‌تری در پایین‌ترین سطح ممکن حفظ خواهد کرد تا به اقتصاد کمک کند تا از رکود درآید.

از ابتدای همه‌گیری، نرخ بهره کلیدی بانک مرکزی در سطح ۲۵٪ حفظ شده است. نرخ بهره پایین برای تحریک مخارج در طول رکود اقتصادی ناشی از کووید-۱۹ و بازگشت مجدد متعاقب آن در نظر گرفته شده است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، با توجه به وضعیت فعلی، بانک مرکزی کانادا انتظار افزایش نرخ بهره را حداکثر تا آپریل ۲۰۲۲ ندارد.

بر اساس توافقی که روز دوشنبه اعلام شد، بانک مرکزی کانادا اعلام کرد که اگر بانک مرکزی معتقد است که این امر به بازگرداندن تورم به سطح هدف کمک می‌کند، ممکن است نرخ بهره بیشتر به این حداقل برسد و این سطح را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند.

در سند بانک مرکزی آمده است که با احیای اقتصاد، فضای بلندمدت نرخ بهره پایین، احتمال فراتر رفتن نرخ تورم از هدف ۲ درصدی را افزایش داده است. افزایش نرخ بهره تنها پس از انباشته شدن فشارهای تورمی اتفاق می افتد، نه قبل از اینکه نرخ تورم به ۲ درصد برسد.

در عین حال، افزایش نرخ بهره ممکن است کندتر از گذشته باشد و بانک مرکزی باید قضاوت کند که آیا پتانسیل کامل بازار کار را به درستی برآورد کرده است یا خیر، به این معنی که تورم ممکن است بار دیگر از هدف بانک مرکزی فراتر رود.

بر اساس گزارش‌ها، تیف ماکلم، Tiff Macklem رئیس بانک مرکزی و دیگر مقامات ارشد بانک مرکزی بارها اعلام کرده‌اند که علی‌رغم افزایش اخیر تورم سالانه، بانک مرکزی باید قبل از تشدید محرک‌های اقتصادی، اجازه دهد بازار کار از آسیب‌های ناشی از کووید-۱۹ بهبود یابد.

بانک مرکزی اعلام کرد تعیین اینکه چه زمانی به "حداکثر اشتغال پایدار" رسیده است دشوار است و همچنین تعیین اینکه چه زمانی پیری و دیجیتالی شدن بر بازار کار تأثیر می گذارد دشوار است.

بانک کانادا در نظر دارد شاخص های بازار کار را که تحت نظارت خود قرار می دهد مشخص کند و این شاخص ها را در اعلامیه های دوره ای نرخ بهره خود مشخص کند.

بنجامین تال، Benjamin Tal معاون اقتصادی CIBC در مصاحبه با بلومبرگ، آخرین توافقنامه هدف تورمی بانک مرکزی را تشریح کرد و گفت: بانک مرکزی باید در افزایش نرخ بهره «گام‌های کوچکی» بردارد، در غیر این صورت، بازار املاک و مستغلات و ریسک های اقتصادی رو به اضمحلال می روند.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز