خامنه‌ای : جبهۀ دشمن می‌خواهد ایران را به عصر پهلوی برگرداند

Submitted on ی., 06/04/2023 - 07:12

در این سخنرانی، رهبر حکومت مذهبی ایران، گفت : "دشمنی استکبار... با عقب نشینی‌های موضعی اصلاح نمی‌شود." خامنه‌ای فرض چنین اصلاحی را "خطا" دانست و افزود که "جبهۀ دشمن" که به گفتۀ او مرکب از آمریکا، اسرائیل و قدرت‌های غربی است "می‌خواهند ایران را به دوران قبل از انقلاب" یعنی دوران سلطنت پهلوی برگردانند.

خامنه‌ای سپس در سخنانش بارها نسبت به از میان رفتن "ایمان و امید" در دل مردم به ویژه جوانان ابراز نگرانی کرد و گفت : "آماج دشمن همین ایمان و امید است." خامنه‌ای گفت : "سعی دشمن آن است که جوان ایرانی را ناامید کند." او گفت که دشمن می‌خواهد دائماً "مشکلات را به رُخ جوانان بکشد" و با این کار "امید آنان را تضعیف کند."

 

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش به اعتراض‌های ماه‌های گذشته در ایران در پی کشته شدن مهسا امینی به دست پلیس گشت ارشاد نیز اشاره کرد و از این اعتراض‌ها به عنوان "اغتشاشات" و "آخرین تلاش دشمن" یاد نمود که به گفتۀ او از "پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای... دستگاه‌های امنیتی غربی" نیز برخوردار بود.

علی خامنه‌ای در حملات تُند و عصبی خود به مردم معترض کشور از حامیان اعتراض‌های مردمی به عنوان "پادو"، "عناصر خائنی که به وطن پشت کرده‌ بودند" یاد کرد و از جمله گفت : "برخی از اینجا به خارج رفتند و مزدور سیاست‌های دشمنان ایران شدند. یک عده هم پیاده نظام اینها در داخل شدند."  

خامنه‌ای همچنین حامیان معترضان یا به تعبیر او "جبهۀ دشمن" را به تجزیه‌طلبی و "ترویج حرکت مسلحانه در خیابان‌ها" متهم کرد و با "احمق" نامیدن آنان، افزود : "طراحی دشمنان در اغتشاشات به گونه‌ای بود که فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام شده است."

خامنه‌ای در ادامۀ سخنانش به نیروی سرکوب شبه نظامیان بسیج برای مقابله با اعتراض‌های خیابانی نیز اشاره کرد و گفت : "امروز ما در سراسر کشور هزاران هستۀ مقاومت در مساجد و هیئت‌ها داریم و از این هسته‌ها جوانانی برمی‌خیزند به عنوان ...مدافع امنیت و بسیج دانشجویی."

وی بی آنکه به صراحت به مقاومت روزمرۀ زنان علیه حجاب اجباری اشاره کند، گفت : "در لایه‌های اجتماع افراد بی مبالات و غیرپایبند وجود دارند و همیشه هم وجود دارند اما اینها ملت ایران نیستند."

   

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز