"کاشت نهال" برای اعلام همبستگی با مردم مقاوم غزه

Submitted on ش., 03/30/2024 - 13:29

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیت الله اعرافی به مناسبت روز طبیعت طی بیانیه‌ای نوشت: "روز طبیعت در فرهنگ ایرانیان نماد اُنس مردمان با مخلوقات ایزد منان و یادآورِ احترام و حفاظت از محیط‌زیست، منابع طبیعی و چرخهٔ حیات است.

اکنون با بهره‌مندی از مبانی، اصول و دستورات اسلام عزیز می‌توان بر غنای هر چه بیشتر این فرهنگ کهن افزود.

کاشت نهال و ایجاد پوشش گیاهی به طُرق گوناگون برای عمران و آبادانی زمین که مهد حیات، رشد و رویش است، از دستورات دین است؛ هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِیهَا او شما را از زمین پدید آورد و آبادگران آن قرارداد. (بخشی از آیهٔ 61 سوره مبارکه هود.)

حال با توجه به تقارن روز طبیعت با سالروز شهادت امیرمؤمنان علی علیه‌السلام که احیای زمین و سرسبزی از نشانه‌های دوران حیات ایشان است، جا دارد با انجام اقدامات متعدد به ترویج فرهنگ آبادنی زمین با کاشت درخت و ایجاد پوشش سبز، در این ایام پرداخت.

همچنین شایسته است در حرکتی نمادین و فرهنگ‌ساز، از روز سیزدهم فروردین تا عید سعید فطر که همزمان با روزهای مقاومت بی‌نظیر مردم مظلوم غزه و روز قدس است، کاشت نهال با توجه به اقلیم و حفظ اصول تخصصی، برای ابلاغ سلام و اعلام همبستگی، حمایت و امید بر پیروزی مردم مقاوم فلسطین، صورت پذیرد."

علاقمندان می‌توانند از طریق آدرس https://tree.lc360.ir/ به این پویش بپیوندند.

انتهای پیام/

 

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز