کارشناسان در تورنتو نسبت به بهبود بازار مسکن بدبین هستند. CIBC به تنهایی ۵۲ میلیارد وام مسکن پرداخت نشده دارد!

Submitted on چ., 03/22/2023 - 20:09

یکی از تحلیلگران خیابان Bay در تورنتو معتقد است که مدیران بانک های کانادایی نسبت به رشد وام مسکن در سال جاری خوش بین نیستند، زیرا فروش مسکن همچنان در کاهش است

مایک رضوانوویچ، مدیر خدمات مالی KBW، به Yahoo Finance کانادا گفت: "فروش در حال حاضر وحشتناک بوده است. فروش برای هفت یا هشت ماه کاهش داشته است. بعلت کاهش فروش وضعیت وام مسکن وضعیت خوبی نیست.

"مگر اینکه شاهد افزایش حجم فروش باشیم، این که چگونه بانک ها می توانند اعتماد خود را حفظ کنند کمی گیج کننده است."

بزرگ‌ترین بانک‌های کانادا انتظار دارند که وام‌های مسکن آن‌ها در سال جاری به صورت تک رقمی ​​رشد کند.

او گفت: «این رشد یک رقمی، خطری برای وام مسکن به حساب می آید»

بر اساس تحلیل وی، وام مسکن کانادایی و اعتبار مسکن در بانک های بزرگ به طور کلی تنها ۰/۳ درصد در سه ماهه اول رشد داشته است که کمترین افزایش از اوایل سال ۲۰۱۴ است.

مدیران بانک در تماس های درآمدی اذعان کردند که منشاء وام مسکن به شدت کاهش یافته است. رضوانوویچ گفت که بازار مسکن پر معامله تنها راهی است که بانک‌ها می‌توانند به رشد وام مسکن از تک‌ رقمی به رشد بالاتر دست یابند.

او معتقد نیست که با توجه به وضعیت بازار، به این زودی این اتفاق بیفتد، زیرا بسیاری از هیئت‌های املاک منطقه‌ای گزارش داده‌اند که فعالیت‌های فروش ماهانه دو رقمی کاهش یافته است.

با این حال رضوانوویچ گفت که اگر سبد وام مسکن بانک کاهش یابد، می تواند یک انقباض بسیار ملایم باشد.

مدیران در دفاتر وام مسکن ترمیم و بهبود را تبلیغ می کنند
مدیران بانک ها از انعطاف پذیری پرتفوی وام مسکن خود در تماس های کنفرانسی حمایت کرده اند و در حالی که معوقات در بحبوحه افزایش نرخ های بهره افزایش یافته است، همه آنها از مبادی بسیار پایین افزایش یافته اند.

مدیران CIBC در این تماس گفتند: "غفلت کادر ما در ا مقایسه با سطوح قبل از همه گیری کم است. ما به رویکرد محتاطانه و نظارت دقیق بر افزایش نرخ های بهره و تحولات بازار ادامه خواهیم داد."

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، با این حال،CIBC بیست درصد یا 52 میلیارد دلار، وام پرداخت نشده دارد که افزایشی بوده است. زیرا پس از افزایش نرخ سود، سود ماهانه در حال حاضر بیشتر از مبلغ بازپرداخت است. سود پرداخت نشده به اصل سرمایه اضافه می شود و دوره بازپرداخت وام را افزایش می دهد.

این آخرین شواهد از استرس مالی در میان صاحبان خانه های کانادایی با وام های با نرخ متغیر است.

مدیران RBC می گویند که آنها انتظار ندارند میزان وام های مسکن کاهش یابد، اما این امر در نهایت به ارزش و حجم وام های مسکن به ترازنامه تبدیل می شود زیرا مبدأ وام و قیمت مسکن کاهش می یابد.

در همین حال، مدیران بانک TD گفته اند که انتظار دارند بازار مسکن رشد کند، اما ممکن است پیش بینی های خود را بر اساس نحوه پیشرفت بازار تنظیم کنند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز