کانادایی‌ها در رابطه با خصوصی‌ سازی بهداشت و درمان اختلاف نظر دارند

Submitted on چ., 03/01/2023 - 12:19

کانادایی‌ها در رابطه با خصوصی‌ سازی بهداشت و درمان اختلاف نظر دارند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان آن به شدت مخالف پرداخت هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی بصورت خصوصی هستند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این نظرسنجی اوایل فوریه توسط سازمان غیرانتفاعی آنگوس راید از بیش از ۲۰۰۰ کانادایی (متخصص) شاغل در بهداشت عمومی و حامیان مراقبت‌های خصوصی تهیه شده است.

۳۹ درصد از کانادایی‌ها در دسته اول قرار می‌گیرند، به این معنی که به شدت با خصوصی‌ سازی بهداشت و درمان مخالف هستند. و معتقدند هر حرکتی در این جهت فقط «چالش‌های فعلی» سیستم مراقبت‌های بهداشتی را تشدید می‌کند.

اما حامیان خصوصی شدن مراقبت‌های درمانی که ۲۸ درصد از پاسخ‌دهندگان را تشکیل می‌دهند معتقدند خصوصی‌سازی موجب بهبود خدمات بهداشت و درمان کشور می‌شود.

۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که در رابطه با خصوصی‌ سازی بهداشت و درمان کشور کنجکاو و مردد هستند عمیقا نگران هستند که خصوصی‌ سازی بهداشت و درمان، دسترسی کانادایی‌های کم‌درآمد را به این خدمات کاهش دهد.

دیوید اورباخ، جراح تورنتویی نیز معتقد است افزایش حقوق در کلینیک‌های خصوصی، پزشکان و پرستاران را از بخش دولتی دور کرده و موجب طولانی‌تر شدن زمان انتظار بیماران و کاهش کیفیت خدمات در بیمارستان‌های دولتی شود.

اورباخ افزود: «من واقعاً نگران هستم که مردم تأثیرات بلندمدت برخی از این تغییرات را کاملاً درک نکنند.»

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که دولت فدرال و نخست‌وزیران کانادا در حال بررسی جزئیات یک قرارداد ۴۶ میلیارد دلاری برای انتقال مراقبت‌های بهداشت و درمان کشور به بخش خصوصی هستند.

انتاریو آخرین استانی است که برای کمک به حذف لیست‌های انتظار طولانی ناشی از همه‌گیری کرونا، به طور عمومی هزینه‌های جراحی در کلینیک‌های خصوصی را تامین می‌کند. آلبرتا و ساسکاچوان قبلاً همین کار را کرده‌بودند.

در بریتیش کلمبیا، مقامات بهداشتی در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۷.۲ میلیون دلار با کلینیک‌های خصوصی قرارداد بستند.

به گفته آدریان دیکس، وزیر بهداشت این استان، این قرارداد موجب شد در آن سال بیش از ۱۳ هزار عمل جراحی (چهار درصد از کل جراحی‌ها) به صورت خصوصی انجام شود.

طبق داده‌های موسسه کانادایی اطلاعات بهداشتی، کانادا سالانه حدود ۳۳۰ میلیارد دلار برای مراقبت‌های بهداشتی هزینه می‌کند.

به‌منظور بررسی مشکلات بهداشت و درمان کانادا، نخست وزیران و ترودو گرد هم می‌آیند

برای چندمین بار، مونترالی ها در اعتراض به اقدامات بهداشت و درمان تظاهرات کردند

منبع: سی‌بی‌سی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز