کانادا بسیار نزدیک به ورشکستگی یونان است

Submitted on ی., 03/27/2022 - 21:56

به گزارش نشنال پست، فرانک استروناخ، موسس یکی از بزرگترین شرکت های چندملیتی کانادا، گفت: کانادا "بسیار نزدیک" به بحران بدهی عمومی است و کانادایی ها باید سیاستمداران را مجبور کنند که هزینه ها را مهار کنند.

او همچنین خواستار تصویب قوانینی شد تا از هزینه های دولت بیش از درآمد مالیاتی جلوگیری کند.

بنیانگذار The Magna International Inc پس از نوشتن مقاله ای در این هفته برای National Post با بلومبرگ صحبت کرد.

وقتی از استروناخ پرسیده شد که کانادا چقدر به بحران بدهی دهه ۱۹۹۰ نزدیک است، گفت: "فکر می کنم نزدیک است، می دانید، بدهی ما روزانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار افزایش می یابد، درست است؟ این باید یک نگرانی بزرگ باشد."

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، استروناخ در مقاله خود نوشت که کانادا از بحران ورشکستگی که کشورهایی مانند آرژانتین و یونان با آن روبرو هستند، مصون نیست.

در عوض، با سرعت فعلی خود، به آن نزدیک‌تر می‌شویم. در سال ۲۰۲۱، نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی کانادا حدود ۱۰۹ درصد است که همان نسبت یونان قبل از برنامه نجات است.

به عبارت دیگر، کانادا بیشتر از مقدار کالاها و خدماتی که تولید می کنیم، بدهکار است. این به هیچ وجه نشانه خوبی نیست."

استروناخ در مصاحبه با BNN مثالی زد. پس از مبارزات انتخاباتی او برای حزب لیبرال فدرال در دهه ۱۹۸۰، مجبور شد ترازنامه شرکت خود را اصلاح کند.

"می‌دانید که من یک سال دور بودم، می‌خواستم وارد سیاست شوم، و در این مدت بدهی مگنا حدود ۱/۵ میلیارد دلار یا حدود ۱۵ میلیارد دلار به ارزش امروز افزایش یافت. بنابراین اقداماتی را در پنج سال انجام دادم . ما بدهی را پرداخت کردیم، سپس سیاستی صادر کردیم که شرکت اجازه ندارد بدهی داشته باشد، پول نقد جمع کردیم و در نهایت به یک میلیارد یا بیشتر موجودی در بانک رسیدیم و از قرض رها شدیم.

مگنا یک شرکت فناوری کانادایی است که با ۳۴۲ عملیات تولیدی و ۹۱ مرکز توسعه، مهندسی و فروش محصول در ۲۷ کشور و ۱۵۸۰۰۰ کارمند به خودروسازان خدمات ارائه می دهد. دفتر مرکزی آن در آرورا، یورک، انتاریو قرار دارد.

استروناخ از کانادایی ها خواست تا برای تصویب قانونی برای جلوگیری از افزایش هزینه های دولت از درآمد مالیاتی لابی کنند.

او نوشت، جایگزین، یک فروپاشی اقتصادی است که بیشترین آسیب را به افراد کم درآمد و متوسط ​​می‌زند، زیرا دولت مجبور می‌شود مزایای اجتماعی را کاهش دهد.

استروناخ در نشنال پست نوشت: «هر شهروندی می تواند در استخوان خود احساس کند که بدهی های فزاینده این کشور یک مشکل است.

او گفت: "رهبران سیاسی ما ما را عمیق تر و عمیق تر به بدهی می کشانند و ممکن است هرگز نتوانیم بدهی خود را بپردازیم. اکنون زمان آن است که رهبران سیاسی خود را مجبور کنیم زندگی فراتر از توان خود را متوقف کنند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز