کاهش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا چه تاثیری خواهد داشت؟

Submitted on چ., 06/05/2024 - 20:47

کاهش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا چه تاثیری خواهد داشت؟ به طور متوسط، شما فقط ۸۸ دلار در ماه در وام وام مسکن خود پس انداز می کنید.

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره پایه خود را ۰/۲۵ درصد کاهش داد و به ۴/۷۵ درصد رساند. این چه تاثیری بر وضعیت مالی شما دارد؟ چه معنایی برای مصرف کنندگان و نرخ های اصلی دارد؟

نرخ بهره معیار بانک مرکزی بر هزینه های استقراض بانک ها تأثیر می گذارد، به این معنی که بانک های تجاری نرخ های وام خود را کاهش می دهند.

پیش از این، زمانی که بانک کانادا نرخ بهره را افزایش می داد، بانک ها معمولاً به سرعت نرخ های اولیه خود را افزایش می دادند. هنگامی که نرخ بهره کاهش می یابد، بانک ها عملکرد کمتری دارند. با این حال، آخرین باری که بانک مرکزی چهار سال پیش نرخ بهره را کاهش داد، بانک ها در یک روز نرخ بهره را کاهش دادند.

بانک های تجاری نسبت به گذشته انعطاف بیشتری در تصمیم گیری برای کاهش نرخ سود دارند و می توانند انتخاب کنند که چقدر به نرخ های سود بانک مرکزی اضافه کنند. از اواسط دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۸، نرخ بهره توسط بانک ها به طور متوسط ​​حدود ۱/۵ درصد افزایش یافت. تا حدود سال ۲۰۱۵، این سطح به ۱/۷۵ درصد افزایش یافت و از آن زمان اختلاف نرخ بهره بین بانک ها و بانک مرکزی در حدود ۲ درصد باقی مانده است.

این برای وام مسکن چه معنایی دارد؟
اگر بانک‌ها نرخ‌های اولیه خود را کاهش دهند، تأثیری فوری بر وام‌گیرندگان با وام‌های با نرخ متغیر خواهد داشت، دقیقاً همانند شوکی که با افزایش نرخ بهره احساس شد.

کسانی که وام مسکن با نرخ ثابت دارند، تا زمان تمدید وام، تغییری در پرداخت‌ها مشاهده نخواهند کرد.

نرخ های ثابت وام مسکن به حرکت در بازار اوراق قرضه بستگی دارد، که همچنین تحت تأثیر تصمیمات نرخ بهره بانک کانادا است، اما بر اساس اعتماد کلی سرمایه گذاران است. بازار قبلاً تا حد زیادی با توجه به این کاهش نرخ قیمت گذاری کرده است.

کاهش نرخ بهره چقدر می تواند در وام مسکن شما صرفه جویی کند؟
کاهش ۰/۲۵ درصدی در نرخ بهره منجر به تغییرات عمده در پرداخت های ماهانه نخواهد شد. اگر وام مسکن 600000 یوان باشد که طی ۲۵ سال تمام شود و نرخ بهره از ۶٪ به ۵/۷۵٪ کاهش یابد، شما حدود ۸۸ یوان در ماه پس انداز خواهید کرد.

این برای خطوط اعتباری و کارت های اعتباری چه معنایی دارد؟
خطوط اعتباری اغلب به نرخ اصلی بانک گره خورده است، بنابراین اگر بانک نرخ اصلی خود را کاهش دهد، وام گیرنده باید مقداری پس انداز ببیند.

نرخ بهره کارت اعتباری ثابت تر است، بنابراین مصرف کنندگان نباید انتظار تغییر زیادی در نرخ بهره کارت اعتباری داشته باشند.

این چه تاثیری بر نرخ سپرده پس‌انداز و GIC دارد؟
بازده حساب‌های پس‌انداز و اوراق بهادار سرمایه‌گذاری دولتی (GIC) با افزایش نرخ‌های بهره بیشتر می‌شود و اگر نرخ‌های اولیه بانکی مطابق با بانک کانادا کاهش یابد، بازده معکوس می‌شود.

نرخ‌های بهره GIC با پیش‌بینی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی روند کاهشی خود را آغاز کرده‌اند، اگرچه برخی موسسات مالی کوچک‌تر همچنان نرخ‌های بهره بالاتری را برای جذب مشتریان حفظ می‌کنند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

کاهش نرخ بهره چه تاثیری بر وام مسکن شما خواهد داشت؟ به ارسال پیام پس از مقاله خوش آمدید.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز