نخست‌وزیر آلبانی به منافقین: اگر می خواهید با ایران بجنگید بروید

Submitted on ش., 07/01/2023 - 08:36

به گزارش همشهری آنلاین، ادی راما، نخست وزیر آلبانی در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل در پاسخ به سوالی درباره حمله اخیر پلیس این کشور به اردوگاه محل اقامت گروهک تروریستی منافقین در تیرانا تصریح کرد: ما چندین سال است که میزبان گروه مجاهدین در آلبانی هستیم، اما به این شرط که از خاک کشور ما برای انجام عملیات سیاسی استفاده نکنند. آنها بارها این توافق را نقض کرده‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که آلبانی هیچ تمایلی برای قرار گرفتن در موضع تقابل با ایران ندارد. آلبانی هیچ‌کسی را که از میزبانی ما سوءاستفاده کرده باشد، نمی‌پذیرد.

راما در پاسخ به این سوال که چرا آلبانی در سال ۲۰۱۶ به درخواست رئیس جمهور باراک اوباما برای میزبانی هزاران عضو مجاهدین پاسخ مثبت داد؟ گفت: این، یک عملیات نجات بود. ما دروازه‌های کشور را به روی آنها باز کردیم زیرا در آن زمان که آنها در عراق فعالیت می‌کردند به‌طور سیستماتیک هدف قرار می‌گرفتند. هر زمان یک کشور دوست همچون ایالات متحده از ما خواسته‌ای داشته باشد باعث افتخار ما خواهد بود.

نخست وزیر آلبانی افزود: اما آنها از کشور ما به عنوان یک سنگر در جنگی استفاده کرده‌اند که ارتباطی به ما ندارد، این کارساز نخواهد بود. به‌طور قطع آنها می‌توانند برای خواسته‌شان بجنگند اما برای این کار باید خاک آلبانی را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، پلیس آلبانی روز سی خردادماه برای انجام بازرسی‌هایی به قرارگاه سه هزار نفره «اشرف ۳» متعلق به گروهک تروریستی منافقین رفته بود که دستور بازرسی آن توسط دادگاه ویژه علیه فساد و جرایم سازمان‌یافته این کشور صادر شده بود.

این بازرسی برای بررسی احتمال تروریستم و حملات سایبری از سوی گروهک منافقین انجام گرفت.

به نوشته رسانه‌های آلبانی، با این‌که عملیات چهار ساعته پلیس این کشور در مقر منافقین قانونی بوده، مقاومت‌هایی از سوی این گروهک انجام گرفت.

طی این بازرسی، پلیس آلبانی توانست سرورهایی را پیدا کند که از آن‌ها برای هک برخی موسسات خارجی استفاده می‌شده است.

وزارت کشور آلبانی نیز پس از این اقدام اعلام کرد:  عملیات پلیس این کشور به این دلیل انجام گرفته که گروهک منافقین برخلاف توافق و تعهدهای داده شده در سال ۲۰۱۴ عمل کرده‌اند. منافقین در سال ۲۰۱۴ پذیرفته بودند که تنها برای «اهداف بشردوستانه در این کشور مستقر شوند و به هیچ فعالیت دیگری نپردازند.

وزارت کشور آلبانی همچنین در این باره تصریح کرد: متاسفانه این گروه به تعهدهای خود عمل نکردند و توافق‌شان را زیرپا گذاشتند. مداخله پلیس آلبانی نیز مطابق با قانون بوده است.

پیش از این، لورنت نونز، رییس پلیس پاریس، پایتخت فرانسه نیز با مطرح کردن نگرانی‌های امنیتی درباره برگزاری تجمعات سالانه گروهک منافقین اجازه برگزاری این تجمع را نداده و در نامه‌ای به کمیته تدارکات برگزاری تجمعات منافقین اعلام کرد: امکان برگزاری این نشست که از سال ۲۰۰۸ هر ساله برگزار می‌شود، وجود ندارد.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز