جوزپ بورل زندانی بودن یک دیپلمات سوئدی در ایران را تأیید کرد

Submitted on س., 09/05/2023 - 06:58

روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور، جوزپ بورل گفت که یک دیپلمات سوئدی به نام یوهان فلودروس، از ۵٠٠ روز قبل در ایران زندانی است. تاکنون دولت سوئد در این باره چیزی نگفته است.

بورل که برای شرکت در نشست توسعه به شهر کادیز در اسپانیا رفته، تایید کرد که اتحادیه اروپا جمهوری اسلامی ایران را برای آزادی یوهان فلودروس تحت فشار جدی گذاشته است.

در پی انتشار نیویورک تایمز، یکی از مسئولان اتحادیه اروپا موضوع زندانی بودن یک سوئدی در ایران را پذیرفته، اما نام وی را فاش نکرده بود. اما جوزپ بورل هویت یوهان فلودروس را تأیید کرده است.

نیویورک تایمز، در گزارش خود، نوشته بود: تهران، فرصت‌طلبانه،‌ ایرانی‌های دو تابعیتی و شهروندان خارجی را به اتهامات ساختگی بازداشت می‌کند و به دنبال معاوضه آنها با ایرانیانی است که در اروپا یا ایالات متحده آمریکا زندانی هستند، یا از آنها بعنوان ابزاری برای دست یافتن به منابع مالی یا سایر امتیازات استفاده می‌کند.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز، در این گزارش اختصاصی، به تازه‌ترین مورد، تبادل ۵ زندانی ایالات متحده آمریکا که در ایران زندانی بودند در إزاء پرداخت ۶ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی مسدود شده‌ی ایران، اشاره کرده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز