جوانان کانادایی خرید خانه را به تعویق می اندازند و فارغ التحصیلان فناوری اطلاعات همچنان باید با حقوق سالانه ۸۵۰۰۰ دلار با احتیاط زندگی کنند!

Submitted on ش., 10/08/2022 - 20:55

نظرسنجی های جدید نشان می دهد که تقریبا یک سوم جوانان کانادایی امسال خرید خانه را به تعویق انداخته اند یا دیگر اولویت خرید خانه را ندارند.

در این نظرسنجی که به سفارش رویال لی پیج انجام شد، از ۱۵۶۵ نفر پرسیده شد که آیا در صورت افزایش هزینه های زندگی، از جمله افزایش نرخ بهره و تورم، خرید خانه را به تعویق می اندازند؟ ۲۹ درصد از پاسخ دهندگان ۱۸ تا ۳۴ ساله پاسخ «بله» و ۲۱ درصد پاسخ «نه» داده اند. ۴۰ درصد گفتند که هیچ برنامه ای برای خرید خانه ندارند.

در عین حال، The Globe and Mail در مورد اِما، یک دانش آموخته ۲۳ ساله نرم افزار از دانشگاه واترلو گزارش داد. او زمانی که فارغ التحصیل شد شغلی با حقوق سالانه ۸۵۰۰۰ دلار پیدا کرد، اما به مدت نیم سال پس از فارغ التحصیلی، همچنان به اندازه دوران دانشجویی مقتصد بود و سعی می کرد در پول خود صرفه جویی کند، از جمله اینکه با دوست پسرش یک ماشین را به اشتراک بگذارد. او گفت امیدوار است در پنج سال آینده پول کافی برای خرید خانه پس انداز کند.

کارن یولوسکی، مدیر عملیات Royal LePage Properties، گفت این گروه سنی منتظر تثبیت نرخ ها و قیمت مسکن قبل از بازگشت به بازار هستند. در حال حاضر، آنها همچنین به مقداری زمان برای پس انداز کافی برای پیش پرداخت و هزینه های closing نیاز دارند. عوامل اصلی موثر بر خرید خانه در حال حاضر افزایش هزینه زندگی و افزایش هزینه وام است.

بانک مرکزی کانادا تاکنون نرخ بهره خود را از ۰/۲۵ درصد به ۳/۲۵ درصد افزایش داده است. این امر باعث شده است که هزینه وام به شدت افزایش یابد. قیمت مسکن در سراسر کشور طی شش ماه گذشته کاهش یافته است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، اما نرخ های بهره بالا واجد شرایط بودن برای وام مسکن را دشوارتر کرده است، که به ویژه جوانان و خریدارانی را که برای اولین بار خریداری می کنند، تحت تاثیر قرار می دهد.

طبق گزارش هیئت املاک و مستغلات منطقه ای تورنتو، میانگین قیمت معامله برای همه خانه ها در ماه سپتامبر 1,079,500 دلار بود که هنوز ۰/۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

در همین حال، بسیاری از اقتصاددانان اکنون رکودی را در کانادا در سال ۲۰۲۳ پیش بینی می کنند. دیوید دویل، اقتصاددان ارشد گروه Macquarie در استرالیا در مصاحبه ای به بلومبرگ گفت سرد شدن بازار مسکن و افزایش تورم سیگنال هایی هستند که رکود تقریباً اجتناب ناپذیر است. وی خاطرنشان کرد: ما با شروع ضعیف مسکن وارد رکود شدیم و بسیاری از این سیگنال ها را دیده ایم.

این فقط جوانان نیستند که خرید خانه را به تعویق می اندازند. در این نظرسنجی، ۱۹ درصد از کل پاسخ دهندگان گفتند که امسال خرید خانه را به تعویق می اندازند و بیش از نیمی (۵۴ درصد) گفتند که هیچ برنامه ای برای خرید خانه ندارند. .

یولفسکی خاطرنشان کرد: در تورنتو و GTA، قیمت بالای خانه و موجودی کم دلیل دیگری است که خریداران باید منتظر بمانند و ببینند. در همان زمان، بازار اجاره در GTA نیز گران شده است و بسیاری را مجبور به تصمیم گیری دشوار بین خرید یا اجاره کرده است. وی گفت: بهترین توصیه برای خریداران جوان رده سنی ۱۸ تا ۳۴ سال این است که به اندازه کافی برای پیش پرداخت پس انداز کنند و از متخصصان کمک بگیرند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز