جواد عاطفه در "شورت فیلم کرنر" جشنواره کن: رنج زنانه در یک جامعه مردسالار را به تصویر کشیده‌ام

Submitted on جمعه, 05/26/2023 - 15:12

"گوشه فیلم کوتاه" جشنواره، یک بخش انتخابی یا رقابتی نیست و هدف آن گردهم آوردن کارگردانان، تولیدکنندگان و شرکت های فعال در ارتباط با توزیع  فیلم کوتاه است.

در گوشه فیلم کوتاه جشنواره کن، که امسال از بیست و دوم ماه می آغاز شده و به مدت چهار روز جریان داشت، تنها فیلمهایی به نمایش در می آید که ویژگی های یک اثر سینمایی کوتاه را از نظر گویندگی، عکاسی، موسیقی متن و تدوین دارا بوده و طی یک سال گذشته تولید شده باشند. 

از شرایط دیگری که جهت ورود فیلم ها به این بخش الزامی ست مدت زمان فیلم است که نباید از سی و پنج دقیقه بیشتر باشد. فیلمها همچنین نباید پیش از پخش در جشنواره، از طریق اینترنت منتشر شده باشند.

فیلم «بن‌بست هفت» به کارگردانی جواد عاطفه و تهیه‌کنندگی احسان پاکبازنیا، یکی از فیلمهایی بود که چهارشنبه، بیست و چهارم ماه می در بخش گوشه فیلم کوتاه بازارچه فیلم هفتاد و ششمین دوره فستیوال فیلم کن به نمایش در آمد.

جواد عاطفه، نویسنده و کارگردانی که در رشته تئاتر تحصیل کرده و هم اکنون به تدریس در همین زمینه مشغول است،تا کنون در سینما کارگردانی دو فیلم کوتاه را تجربه کرده است. 

رنج زنان از زیستن در جامعه ای مرد سالار و مهاجرت، از موضوعاتی هستند که همواره در داستانها و نمایشنامه های جواد عاطفه به آن اشاره می‌شود.

«بن‌بست هفت» با بازی عاطفه پاکبازنیا، علی نجفی، کریم اشتری و مهدی موسوی، دومین اثر کوتاه این کارگردان، درباره‌ خانواده‌ای به زوال رسیده و درگیر سوگ است.

جواد عاطفه در گفتگو با ار.اف.ای فارسی از دغدغه هایش برای جامعه و در فیلمسازی می‌گوید.

ویدیوی مصاحبه ار.اف.ای فارسی با جواد عاطفه را می‌توانید در پیوست این خبر مشاهده کنید.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز