جنبش کشاورزان در سطح اروپا

Submitted on جمعه, 02/23/2024 - 12:51

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور، پیشنهاد یک مناظره بزرگ را به کشاورزان کرد، با دعوت از یک گروه محیط‌ زیستی به نام «قیام‌های زمین»، که این دعوت خشم اتحادیه‌های بزرگ کشاورزان را برانگیخت. ریاست جمهوری در برابر این جنجال‌ها عقب‌نشینی کرد. تظاهرکنندگان سپس با تراکتورهای خود روی پلی روی سن با برج ایفل در پس زمینه عکس گرفتند و سپس به سمت میدان واوبن در مرکز پاریس حرکت کردند.

ولی کشاورزان چه میخواهند و چه انتظاری از این ملاقا ت با رئیس جمهور دارند ؟

سیریل هافمن، رئیس هماهنگی روستایی کوت د اور (منطقه بورگوندی) چنین میگوید : «پاسخ آن چیزی نیست که ما به دنبال آن بودیم. او (امانوئل مکرون) با جلیقه زردها (جنبش کارگران استانی که در دوربرگردان ها در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت اردو زده بودند) مناظره برگزار کرد و هیچ اتفاقی نیفتاد. اگر از ما دعوت کنند، ما خواهیم رفت، اما آنچه امروز می خواهیم اقدام است.»

آخرین اعتراض سه هفته پس از پایان دور قبلی مبارزات آنان صورت می‌گیرد. سه هفته پیش حکومت موفق شد با پیشنهاد بیش از ۴۰۰ میلیون یورو  برای رسیدگی به نارضایتی‌های آنها در مورد درآمد کم، مقررات سنگین و آنچه که آنها رقابت ناعادلانه از خارج از کشور توصیف می‌کنند، آنان را وادار کند تا موانع جاده‌ای را در اطراف پاریس و سایر نقاط کشور بردارند.

این کاروان به طور موقت ترافیک را در بزرگراه شرق پایتخت بست و در جاده کمربندی پاریس اوایل صبح روز جمعه کاهش داد.

اقدامات کشاورزان فرانسوی بخشی از یک جنبش اعتراضی گسترده تر در اروپا علیه سیاست های کشاورزی اتحادیه اروپا، بوروکراسی و شرایط عمومی تجارت است.

کشاورزان شکایت دارند که سیاست‌های زیست‌محیطی بلوک ۲۷ کشور، مانند قرارداد سبز، که خواستار محدود کردن استفاده از مواد شیمیایی و انتشار گازهای گلخانه‌ای است، فعالیت‌های آنها را محدود کرده و محصولاتشان را گران‌تر از واردات از خارج از اتحادیه اروپا می‌کند.

در اسپانیا، صدها تراکتور برای تظاهرات بزرگ کشاورزان علیه سیاست های اروپا به سمت مادرید پیش می روند.

این تصاویر مربوط روز چهارشنبه است که در آن تراکتورهای کشاورزان اسپانیایی را میبینیم که در مرکز مادرید به عنوان بخشی از تظاهرات مداوم علیه اتحادیه اروپا و سیاست های کشاورزی محلی و درخواست تدابیری برای کاهش هزینه های افزایش تولید به حرکت آمده اند.

بسیاری از تراکتورها پرچم‌های اسپانیا را به اهتزاز درآوردند و برخی کشاورزان بنرهایی را به اهتزاز درآوردند که روی آن نوشته شده بود: "اگر روستاها تولید نکنند، شهر غذا نمی‌خورند" یا "اروپا ما را خفه می‌کند و سیاستمداران هیچ کاری نمی‌کنند".

کشاورزان اروپای مرکزی و شرقی هم با قرارداد سبز مشکل دارند.

کشاورزان جمهوری چک، لهستان، اسلواکی، مجارستان، لیتوانی و لتونی روز پنجشنبه در مرزها تجمع کردند تا تظاهرات مشترک برگزار کنند.

چک ها و اسلواکی ها در مرز خود ملاقات کردند، در حالی که چک ها و لهستانی ها در مرز مشترک خود در مورد سیاست های کشاورزی اتحادیه اروپا و آنچه آنها اعمال ناعادلانه می دانند، ملاقات کردند.

کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا، در هفته‌های اخیر امتیازاتی از جمله کنار گذاشتن برنامه‌های کاهش استفاده از آفت‌کش‌ها و سایر مواد خطرناک را به نصف رسانده است. با این حال، اعتراضات گسترش یافته اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز