حزب‌الله می‌گوید در پاسخ به حمله اسرائیل به شرق لبنان، ۶۰ راکت به یک پایگاه اسرائیل شلیک کرده است

Submitted on Mon, 02/26/2024 - 12:57

برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در جبهه لبنان و اسرائیل، هواپیماهای اسرائیلی حملاتی را در نزدیکی شهر بعلبک در شرق دشت بقاع انجام دادند. در نتیجه این حملات به حوزه نفوذ حرب‌الله، دو تن از اعضای این گروه کشته شدند.

این حملات به گفته ارتش اسرائیل در تلافی شلیک موشک زمین به هوای حزب‌الله صورت گرفت که یک پهپاد بزرگ اسرائیلی از نوع هرمس-۴۵۰ را بر فراز جنوب لبنان منهدم کرده بود.

همچنین بخوانیددو عضو حزب‌الله در حمله اسرائیل به سوریه کشته شدند

یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت که یکی از این حملات یک انبار حزب الله و دیگری ساختمانی متعلق به این گروه مورد حمایت ایران در حومه شهر بعلبک را هدف قرار گرفت. این اولین بار از هفتم اکتبر و آغاز تبادل آتش میان دو طرف است که هواپیماهای اسرائیلی به این منطقه واقع در دشت بقاع در شرق لبنان در ۱۷۵ کیلومتری جبهه درگیری‌ها حمله می‌کنند.

حزب الله ابتدا کشته شدن دو تن از جنگجویان خود را تایید کرد و کمی بعد از شلیک ۶۰ راکت به یک پایگاه نظامی اسرائیل واقع در بلندی‌های جولان اشغالی خبر داد. این گروه مسلح مورد حمایت جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که در پاسخ به حملات روز دوشنبه اسرائیل، ۶۰ موشک از نوع کاتیوشا به سمت پایگاه نفح شلیک کرده است.

پیش از این، در اولین واکنش به حملات اسرائیل به بقاع، حسن فضل الله، یکی از نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان تاکید کرد که این «تجاوز به بقاع یا هر منطقه دیگری بی‌پاسخ نخواهد ماند» و افزود که حزب‌الله «شیوه مناسب» را برای پاسخ انتخاب خواهد کرد.

از زمان آغاز جنگ غزه بین اسرائیل و حماس، حزب‌الله در حمایت از این گروه فلسطینی مواضع نظامی اسرائیل را هدف قرار داده است و اسرائیل نیز در پاسخ حملاتی را به لبنان انجام داده است. موضوعی که نگرانی‌ها درباره گسترش درگیری در منطقه را افزایش داده است. 

همچنین بخوانیدفرانسه می‌کوشد از سرایت جنگ غزه به لبنان جلوگیری کند

 

بر اساس شمارش خبرگزاری فرانسه، در بیش از چهار ماه گذشته دست‌کم ۲۸۱ نفر از جمله ۱۹۵ جنگجوی حزب الله در حملات اسرائیل کشته شده‌اند.

در سوی دیگر، به گفته ارتش اسرائیل، ده سرباز و شش غیرنظامی در حملات حزب‌الله به شمال این کشور کشته شدند.  

حزب الله می گوید به محض پایان جنگ در غزه، حملات خود به اسرائیل را متوقف خواهد کرد. اما یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه هشدار داد که آتش‌بس احتمالی با حماس در نوار غزه، «هدف» اسرائیل برای عقب راندن حزب الله از مرزهای شمالی‌اش را تضعیف نخواهد کرد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز