حوادث خشونت‌آمیز برای مسافران حمل و نقل شهری تورنتو در حال افزایش است

Submitted on پ., 02/23/2023 - 12:35

حوادث خشونت‌آمیز برای مسافران حمل و نقل شهری تورنتو در حال افزایش است

تعداد حوادث خشونت‌آمیز علیه مسافران حمل و نقل شهری TTC در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال  قبل ۴۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بر اساس گزارش ماهانه‌ای که روز چهارشنبه توسط ریک لیری، مدیرعامل کمیسیون حمل و نقل تورنتو منتشر شد. در سال ۲۰۲۲، از مجموع بیش از ۳۱۸.۸ میلیون سفری که با اتوبوس‌های شهری تورنتو انجام شده، هزار و ۶۸ مورد دچار حادثه شدند که ۱۴۵ مورد آن فقط در دسامبر رخ داد.

بنابر این گزارش، میزان حوادث حمل و نقل شهری تورنتو در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ (۷۳۴ حادثه)، ۲۰۲۰ (۷۳۵ حادثه) و ۲۰۱۹ (۶۶۶ حادثه) افزایش داشته است.

جدی‌ترین حوادث گزارش شده در این وسایل حمل و نقل عمومی نیز شامل دست‌درازی جنسی، تجاوز جنسی، سرقت، کیف قاپی، تهدید، آزار و اذیت مسافران بوده است.

بر اساس گزارش TTC، میزان مسافران حمل و نقل شهری تورنتو هنوز به میزان پیش از همه‌گیری نرسیده است. و در سال گذشته به حدود ۶۰ درصد ترددهای پیش از همه‌گیری با این خطوط رسیده است. و پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به ۷۵ درصد افزایش یابد.

ایمنی برای همه ما اولویت است و بر همین اساس TTC هر سال صدها میلیون سفر را بدون حادثه انجام می‌دهد با این وجود ما نمی‌توانیم حتی نسبت به یک حادثه بی‌تفاوت باشیم. افزایش این حوادث نیز از آن جهت برای ما جدی و مهم هستند که ما در حال همکاری نزدیک با شهرداری تورنتو هستیم تا تیم‌های کارکنان بیشتری را با تخصص در زمینه اعتیاد، سلامت روان، مسکن و امنیت در وسایل نقلیه شهری تورنتو مستقر کنیم.

وی افزود:

در سال ۲۰۲۲، در ایستگاه‌ها ما شاهد حوادث کمی بودیم از جمله یک زن در ماه آوریل در ایستگاه بلور-یانگ به روی ریل مترو TTC هل داده و یک زن نیز در نزدیکی ایستگاه کیپلینگ در ژوئن به آتش کشیده شد.

ماه گذشته، TTC از افزایش بودجه خود در بودجه ۲۰۲۳ برای اضافه کردن ۲۰ مامور امنیتی و ۵۰۰ نگهبان در سراسر سیستم حمل و نقل خبر داده بود. همچنین سرویس پلیس تورنتو اعلام کرده‌بود که با افزایش ۸۰ مامور حضور پررنگ‌تری در TTC خواهد داشت.

منبع: thestar

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز