هشدار پلیس مونترال به سالمندان در مورد کلاهبرداران تلفنی

Submitted on پ., 12/01/2022 - 13:24

هشدار پلیس مونترال به سالمندان در مورد کلاهبرداران تلفنی

درپی دوبار کلاهبرداری ۱۰ هزار دلاری از یک زن ۹۳ ساله، پلیس مونترال نسبت به کلاهبرداری‌های تلفنی از سالمندان هشدار داد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، پلیس همچنین دو نفر را در ارتباط با کلاهبرداری از به اصطلاح  پدربزرگ و مادربزرگ‌ها دستگیر کرده است.

کلاهبرداران تلفنی در این روش با قربانی سالمندشان تماس گرفته و مدعی می‌شوند که یکی از اعضای خانواده آن‌ها یا افسر پلیس هستند و از آن‌ها برای کمک به یکی دیگر از اعضای خانواده‌شان که در مضیقه مالی است درخواست کمک می‌کنند.

کلاهبرداران برای ترغیب قربانی درخواست خود را با گریه گفته و با بیان اینکه فرد نیازمند نیاز فوری به پول دارد، فرد سالمند را دچار استرس می‌کنند.

پلیس مونترال گفت:

آن‌ها برای جلب اعتماد قربانی از هر ترفندی استفاده کرده و با احساسات او بازی می‌کنند.

در این مورد اخیر قربانی سالخورده پس از حادثه دوم موضوع را به پلیس گزارش داده و اکنون پلیس پیگیر این موضوع است.

لابل اظهار داشت:

از ژوئن ۲۰۲۲، در اداره ما هفت عملیات مختلف در این رابطه انجام شد که چهار مورد آن موفقیت آمیز بود و ما هشت نفر را با کمک بخش جرایم اقتصادی دستگیر کردیم.

به گفته  پلیس آن‌ها مسئول جمع کردن پول‌ها و بخشی از یک باند بزرگ جنایی هستند.

در همین رابطه سازمان FADOQ، بزرگترین سازمان سالمندان در کانادا، برای افزایش آگاهی سالمندان در مورد این نوع کلاهبرداری، سوء استفاده و سودجویی از سالمندان نکات مفیدی را در سایت senioraware.ca منتشر کرده است.

اگر این کلاهبرداران تلفنی با شما تماس گرفتند هیچ گونه اطلاعاتی به آن‌ها ندهید و اگر فرد را نمی‌شناختید فورا تماس را قطع کنید.

در سال ۲۰۲۰، مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادایی ۱۱ هزار و ۴۴۷ گزارش از سالمندان کانادایی دریافت کرد که نشان دهنده زیان بیش از ۳۱.۸ میلیون دلار به آن‌ها بود (گزارشات غیررسمی خیلی بیشتر است زیرا FADOQ می‌گوید کلاهبرداری از پدربزرگ و مادربزرگ‌ها کمتر گزارش می‌شود).

تاسه گودمن در بخش دیگری آورده است:

مهمترین موضوع گزارش این تلفن‌ها به مقامات پلیس است تا کار شما وارد پیگیری قانونی شده و جلوی تلاش مجدد کلاهبردار را با شما یا قربانی دیگر را می‌گیرد.

در این روش کلاهبرداران با تلفن ثابت تماس می‌گیرند و قربانیان ندرتا می‌توانند پولشان را از آن‌ها بازپس بگیرند.

به گفته پلیس این قربانیان معمولاً از اینکه به حرف‌های کلاهبرداران گوش و به آن‌ها پول دادند احساس ترس، دلسردی و شرم دارند.

پلیس می‌گوید بهترین دفاع در برابر این کلاهبرداری‌ها آگاهی است.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز