هرتزوگ پس از دیدار با گوترش درمورد «خصومت ارگان‌های سازمان ملل» با  اسرائیل ابراز نگرانی کرد

Submitted on جمعه, 07/21/2023 - 16:29

اسحاق هرتزوگ پس از این دیدار با آنتونیو گوترش و با اشاره به درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین در یک پیام توییتری نوشت که وی «نگرانی عمیق» خود را نسبت به موضع ارگان‌های سازمان ملل متحد علیه اسرائیل ابراز می‌کند.

Met today with @UN Secretary General @AntonioGuterres along with Israel’s Ambassador @giladerdan1. I expressed my deep concern at the hostility towards Israel in UN bodies, seen in negative votes and a one-sided view of the conflict in our region. pic.twitter.com/s3K7TVEGG2

در همین حال، یکی از رسانه‌های اسرائیلی در پاریس با انتشار گزارشی اعلام کرد که اسحاق هرتزوگ طی دیدار خود از آنتونیو گوترش و سازمان ملل خواست که در کنار اسرائیل و در مقابل حکومت ایران بایستند و مانع این کشور از دستیابی به سلاح اتمی شوند. به گفتۀ اسحاق هرتزوگ، ایران علناً خواستار نابودی اسرائیل است.

پیشتر رئیس جمهوری اسرائیل با همتای آمریکایی خود، جو بایدن، در کاخ سفید ملاقات کرده و به همین مناسبت گفته بود که «دشمنان نمی‌دانند که اگر میان اسرائیل و آمریکا اختلافی هست، مناسبات دو کشور فرای هر گونه اختلافی است.» 

اسحاق هرتزوگ همچنین تصریح کرده بود: «دشمنان وجود اختلاف میان دو کشور را بد تفسیر می‌کنند و گمان می‌برند که ضعیف‌تر از گذشته هستیم.» 

جو بایدن نیز در گفتگو با اسحاق هرتزوگ به مباحث جنجالی در داخل اسرائیل دربارۀ اصلاحات قضایی در این کشور و خشونت‌های اخیر در کرانۀ غربی رود اردن اشاره کرده و گفته بود که این رویدادها تردیدهایی دربارۀ ثبات منطقه ایجاد کرده‌اند. در واکنش، رئیس جمهوری اسرائیل نیز نسبت به قدرت و انسجام جامعۀ اسرائیل در مواجهه با بحران سیاسی این کشور ابراز اطمینان کرده بود. اسحاق هرتزوگ در پایان دیدار با جو بایدن، مناسبات رئیس جمهوری آمریکا با اسرائیل را «خانوادگی» خوانده بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز