حمله تازه اسرائیل به نوار غزه کشته شدن چهارمین فرمانده جهاد اسلامی را در پی داشت

Submitted on پ., 05/11/2023 - 06:10

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، سرایا قدس، با تایید مرگ علی غالی خبر داد که دو تن دیگر از اعضای این سازمان نیز در جریان این حمله راکتی به ساختمانی در خان یونس، در جنوب نوار غزه کشته‌ شده‌اند.

جهاد اسلامی که آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل آن‌را به‌دلیل عملکردش از سال‌ها پیش در سیاهه تروریستی، قرار داده‌اند، از عصر چهارشنبه تاکنون چندصد راکت را به‌سوی اسرائیل پرتاب کرده‌است. با این حال «گنبد آهنین» اسرائیل، سبب شد تا به هیچ شهروند این کشور آسیبی وارد نشود. در سوی دیگر اما این حملات تاکنون ۲۵ کشته نزد فلسطینی‌ها برجا گذاشته‌است.

در همین راستا ارتش اسرائیل با انتشار یک بیانیه گفت که علی حسن محمد غالی نقشی پررنگ را در حملات راکتی اخیر علیه اسرائیل برعهده داشت و یک چهره کلیدی در جهاد اسلامی، محسوب می‌شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز گفت: «جهاد اسلامی یک سازمان تروریستی است که توسط جمهوری اسلامی ایجاد شد»‌. او با اشاره به این‌که رژیم حاکم بر ایران نقشی منفی را در منطقه ایفا می‌کند، افزود که اسرائیل به‌هدف برقراری ثبات در منطقه، سران جهاد اسلامی را در نوار غزه هدف گرفته‌است.

در سوی دیگر، سرایا قدس با نشر یک بیانیه هشدار داد که کشته‌شدن علی غالی، بی‌پاسخ نمی‌ماند و از نظر این سازمان، همه گزینه‌ها برای «مقاومت» روی میز قرار دارد.

برآورد می‌شود که حمله‌های این روزها، شدیدترین درگیری میان اسرائیل و «شبه‌نظامیان فلسطینی» در نوار غزه، در ماه‌های اخیر بوده‌است.

 ۱۵ تن از سران گروه جهاد اسلامی از جمله جهاد شاکر الغنام، دبیر شورای نظامی این گروه، خلیل صلاح البهتینی، فرمانده این سازمان در شمال غزه و طارق محمد عزالدین، رابط جهاد اسلامی میان اعضای بخش غزه و کرانه باختری، جزو کشته‌شدگان این روزها هستند.

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل، پیش‌تر گفت: «ما به تروریست‌ها و کسانی که آنها را فرستاده‌اند می‌گوییم که نمی‌توانید پنهان شوید. ما شما را در همه‌جا زیر نظر داریم». او همچنین اظهار کرد که کارزار نظامی اسرائیل هنوز پایان نیافته‌است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز