حمله داعش در سوریه به غیرنظامیانی که در حال جمع‌آوری قارچ بودند ٢٦‬ کشته بر جای گذاشت

Submitted on Mon, 04/17/2023 - 07:35

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا، «غیرنظامیان و حداقل ١٠ تن از مبارزان طرفدار رژیم» در میان کشته‌شدگان این حمله بودند. خبرگزاری رسمی سوریه سانا نیز ضمن تایید این خبر گفت که این افراد مشغول جمع‌آوری قارچ وحشی ترافل بودند.

دیده بان  حقوق بشر سوریه که شبکه گسترده ای از منابع در سوریه دارد، اعلام کرد که نیروهای گروه تروریستی داعش سوار بر موتور همچنین به گروهی از چوپانان در شرق استان دیرالزور حمله و دام های آنها را ضبط کردند. در این حمله دست‌کم پنج چوپان کشته و دو چوپان دیگر ربوده شدند.

سانا نیز کشته شدن پنج نفر در این حمله را تایید کرد و گفت که جنگجویان داعش به سوی حیوانات آتش گشودند و ٢٥٠ گوسفند را کشتند.

در اواسط ماه فوریه نیز، ٦‬٨‬ نفر درجریان جمع آوری قارچ ترافل بر اثر حمله داعش به حومه شرقی حمص، جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش دیده‌بان، از ماه فوریه تا کنون، بیش از ٢٤‬٠ نفر عموما در حین جمع‌آوری قارچ ترافل در حملات داعش و یا در اثر مین‌های به‌جا مانده از سال‌های جنگ داخلی کشته شده اند.

ترافل، قارچی با ارزش غذایی بالا و گران‌قیمت است که در صحرای سوریه به وفور یافت می‌شود و این صحرا به‌دلیل داشتن ترافل‌های با کیفیت، شهرت جهانی دارد.

در شرایطی که کشور پس از حدود ١٢ سال جنگ و بحران اقتصادی اوضاع سختی را پشت سر می‌گذارد، برداشت و فروش این قارچ‌ها برای ساکنان این مناطق به منبع درآمد خوبی تبدیل شده است. با این حال، مقامات محلی بارها نسبت تهدیدها و خطرات جمع آوری آنها هشدار داده‌‌اند.

این قارچ با ارزش می تواند تا ٢٥ دلار به ازای هر کیلو بسته به اندازه و کیفیت فروخته شود و این در کشوری که متوسط دستمزد ماهانه آن حدود ١٨‬ دلار است، رقم قابل توجهی به حساب می‌آید.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز