حمله اسرائیل به نزدیکی تاسیسات ایران در دمشق ۲۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت

Submitted on ی., 02/19/2023 - 04:59

به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از مقامات محلی، یکی از راکت‌های حمله هوایی اخیر اسرائیل به ساختمانی در مرکز محله کفر سوسه در دمشق و در نزدیکی تاسیسات جمهوری اسلامی ایران اصابت کرد. طبق این گزارش، حمله بامداد روز یک‌شنبه اسرائیل به دمشق ۵ کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشته است.

در همین حال، رسانه‌ها و همچنین منابع محلی سوریه ضمن تایید خبر حمله هوایی اخیر اسرائیل به دمشق گفته‌اند که این حمله به چندین ساختمان مسکونی در منطقه پرجمعیت پایتخت سوریه در اطراف «میدان امویه» خسارت‌هایی را وارد کرده است. 

از سوی دیگر، سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن با انتشار گزارشی، شمار کشته شدگان حمله هوایی بامداد یک‌شنبه اسرائیل به دمشق  را ۱۵ نفر  اعلام کرده و گفته است که یکی از کشته شدگان غیرنظامی است. این سازمان نیز زخمی شدن چندین نفر را تایید کرده است.

حملات ارتش اسرائیل به نیروهای طرف‌دار ایران در سوریه

هرچند دولت اسرائیل به ندرت مسئولیت حملات خود به خاک سوریه را به عهده می‌گیرد، اما این کشور همواره تاکید کرده است که از حضور نظامی و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در سوریه جلوگیری خواهد کرد.

ارتش اسرائیل همچنین از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ٢٠١١، صدها حمله علیه نیروهای دولت سوریه و همچنین  مواضع نیروهای ایرانی و حزب الله انجام داده است.

به رغم هشدارهای اسرائیل که تاکید دارد هیچگاه نمی گذارد خاک سوریه مبدل به یک ساحل امن برای تهران شود، اما منابع اطلاعاتی غربی می‌گویند که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر حضور نظامی خود را در سوریه گسترش داده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز