حکومت ایران سقوط دوبارۀ ریال را به جنگ روانی رسانه‌ها و غرب نسبت داد

Submitted on Mon, 01/23/2023 - 10:27

محمدرضا فرزین، رئیس جدید بانک مرکزی، که برای جلوگیری از سقوط مکرر ارزش ریال به تازگی به این سمت گماشته شده است، جنگ روانی رسانه ها و کشورهای غربی را مسبب و مسئول سقوط دوبارۀ ریال در مقابل دلار دانست.

سقوط ارزش ریال در مقابل دلار و دیگر ارزهای معتبر جهانی همزمان است با تحریم‌های جدید بریتانیا و اتحادیۀ اروپا علیه سی و هفت تن از مقامات حکومت ایران و تصویب قطعنامه‌ای در پارلمان اروپا که طی آن نمایندگان این پارلمان خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی شده‌اند.

وزیر کشور جمهوری اسلامی، احمد وحیدی، امروز دوشنبه سوم بهمن تلویحاً به فشار سنگین تحریم‌ها بر وضعیت اقتصادی کشور اعتراف کرد و افزود که دولت مصمم است با کمک بخش خصوصی این تحریم‌ها را دور بزند.

در نتیجۀ همین تحریم‌ها شرکت ثبت کشتی‌های پاناما که بزرگترین شرکت جهانی در این عرصه به شمار می رود طی چهار سال گذشته ۱۳۶ کشتی متعلق به شرکت نفت ایران را از پرچم خود محروم کرده است.

در این حال، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی کسری بودجۀ سال جاری دولت را ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده که به ادعای این مرکز پس از برخی تمهیدات به ۱۱۴ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. مرکز پژوهش های مجلس همچنین کسری بودجۀ سال آینده را حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده هر چند خود نمایندگان مجلس پیش از این، این کسری را تقریباً معادل کل بودجۀ سال جاری برآورد کرده بودند.    

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز