حکم اعدام ۲ عامل حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) تایید شد | حکم اعدام در خیابان ۹ دی اجرا می‌شود

Submitted on ی., 05/21/2023 - 10:27

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در دیدار اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، افزود: این حادثه تروریستی، ۲ بعد دارد که یک قسمت مربوط به قصور و کوتاهی در بخش انتظامات است که در دادسرای نظامی فارس پرونده این موضوع در دست رسیدگی است.

وی ادامه داد: همچنین قسمت دوم پرونده این موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی شد.

به گزارش ایرنا، حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد. این اقدام که مسئولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

رییس کل دادگستری استان فارس در ادامه گفت: در سطح استان افزون بر ۹۸ درصد ابلاغیه‌ها به صورت پیامک و از طریق سامانه ثنا بر روی تلفن افراد ارسال می‌شود و دیگر به شکل سنتی ابلاغیه‌ها صادر نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: برنامه ریزی در دستور کار است تا مراجعات به صورت حضوری بسیار کمتر شود و رسیدگی به پرونده‌ها از طریق ویدیو کنفرانس و به صورت الکترونیکی انجام شود و بنا داریم تا پایان سال بیشترین دعاوی از طریق این سیستم دنبال شود.

وی همچنین با اشاره به پیشتازی استان فارس در آزادسازی اراضی ملی، یادآور شد: سال گذشته افزون بر پنج هزار هکتار از اراضی ملی آزادسازی شده که از این میزان تنها ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی تنها در شهرستان اقلید آزاد شد.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز