حضور در عرصه‌ها مانند همیشه ادامه دارد

Submitted on جمعه, 02/21/2020 - 13:23

مشارکت ۱۷ هزار نفر در ساعات اولیه آغاز رای گیری در آذربایجان شرقی

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از مشارکت ۱۷ هزار نفر در ساعات اولیه آغاز رای گیری در این استان خبر داد.

علیار راستگو در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: ۶۲ هزار نفر در سطح استان در اجرای این حماسه بزرگ اعم از عوامل اجرایی، نظارت پشتیبانی و لجستیکی مشارکت دارند و از تمامی عوامل قدردانی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشارکت مردمی یکی از موضوعات مهم است، گفت: امروز ملت قهرمان پرور تبریز به ویژه افراد مسن‌ پای صندوق‌های رای آمده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان، اثر انگشت با استامپ حین رای گیری اجباری نیست، اظهار کرد: با توجه به وجود دستگاه اهراز هویت در تمامی شعبات اخذ رای و وارد کردن شماره و سریال شناسنامه به این سیستم، واجدین رای دهی مشخص می‌شود.

600 خبرنگار و فعال رسانه، حماسه حضور مردم آذربایجان‌شرقی در انتخابات را پوشش می‌دهند

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان ‌شرقی گفت: حماسه حضور مردم آذربایجان شرقی توسط ۶۰۰ خبرنگار و عوامل رسانه‌ای پوشش داده می‌شود.

علیار راستگو در این خصوص اظهار کرد: ٢٠٠ خبرنگار و عکاس رسانه‌های استان حماسه حضور مردم در انتخابات مجلس را پوشش خبری می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ٤٠٠ نفر از عوامل صدا و سیما نیز در سطح آذربایجان شرقی پوشش یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را برعهده دارند.

وی بیان کرد: ‌بیش از ١٠٠ نفر از خبرنگاران نیز پوشش خبری انتخابات در تبریز را انجام می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، دو میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر در استان واجد شرایط رای دادن بوده و از این تعداد، ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر "رای اولی" هستند.

استاندار ایلام: حضور مردم بار دیگر دشمنان را ناامید خواهد کرد

استاندار ایلام گفت: امروز حضور مردم در این انتخابات تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

«قاسم سلیمانی دشتکی»  با حضور در شعبه اخذ رای مدرسه توحید شهر ایلام در نخستین ساعت آغاز رای گیری، رای خود را  به صندوق انداخت.

وی در گفت و گو با خبرنگاران انتخابات امروز را نماد اتحاد ایران اسلامی دانست و گفت :امروز مردم ایلام با حضور در این انتخابات تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

نوذری معاون سیاسی استاندار نیز اظهار کرد: ئیس ستاد انتخابات استان ایلام از استقرار ۵۵۳ شعبه اخذ رای در ایلام خبر داد و گفت: ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان واجد شرایط رای دادن هستند.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۲ حوزه‌ی اصلی و ۲۵ حوزه‌ی فرعی داریم و ۵۵۳ شعبه اخذ رأی، ۳۸۰ شعبه‌ی ثابت و ۱۷۳ شعبه سیار داریم، تصریح کرد: ۴۵۰ هزار نفر واجدین شرایط داریم که ۳۱۷ هزار در حوزه ایلام و ۱۳۳ هزار نفر در حوزه‌ی دهلران هستند.

استاندار بوشهر: مردم با حضور خود نشان می‌دهند دلبسته نظام و انقلاب هستند

استاندار بوشهر گفت: خدا را شاکر هستیم که روز موعود فرا رسید و مردم غیور و بزرگوار استان بوشهر همواره ثابت کرده اند که پشت نظام و انقلاب هستند.

عبدالکریم گراوند صبح روز جاری با حضور در پای صندوق های رای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه ۹۸ درصد شعب سطح استان بوشهر شروع به کار کرده اند و گزارش ها مبنی بر حضور مردم و نوید مشارکت حداکثری است. 

وی با بیان اینکه انتخابات یک تکلیف است، افزود: قطعا مردم عزیز استان بوشهر در همه صحنه های انقلاب ثابت کرده اند که در مسیر رهبری و نظام و انقلاب اسلامی قدم برداشته اند. 

به گزارش ایسنا، مقام عالی دولت در استان بوشهر اظهار کرد: امیدوارم مردم عزیز استان عنایت نمایند که تا پیش از پایان زمان قانونی انتخابات رای خود را به صندوق بیاندازند. 

عبدالکریم گراوند مردم عزیز در این روز پرشور رویداد بی نظیری را رقم خواهند زد، بیان کرد: قطعا مردم در این رویداد بزرگ سیاسی حضور پیدا کرده و با حضور خود نشان می دهند که دلبسته نظام و انقلاب هستند.

انتخابات جبهه مقاومت سیاسی مردمی در مقابل تعرضات سران استکبار است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: دشمن با دیدن حضور پرشکوه مردم در انتخابات عقب نشینی می کند و این انتخابات یک جبهه مقاومت سیاسی مردمی در مقابل تعرضات سران استکبار است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در حاشیه حضور در پای صندوق رای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدوارم که در این جمعه آسمانی مردم عزیز با ایجاد شکوه حماسی بتوانند برگ زرین دیگری به تاریخ استان اضافه نمایند و مردم مثل همیشه پر شکوه در این عرصه حضور پیدا کنند. 

وی تاکید کرد: انتخابات نشان از مردم سالاری دینی این انقلاب دارد، انقلاب اسلامی ایران مردمی است و در یک فضای آسمانی و الهی و دینی ظهور پیدا می‌کند. حضور مردم در انتخابات نشان از زنده مانی انقلاب و اعتماد و وفاداری مردم و همچنین معماری نو در عرصه های مختلف است.

مشارکت در این دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل بهتر است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به رصد شعبه‌های اخذ رای در استان، گفت: شواهد نشان‌ می‌دهد مشارکت در این دوره نسبت به انتخابات قبل بهتر است.

اقبال عباسی دوم اسفندماه در بازدید از ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: خوشبختانه مردم ایران نسبت به مواضع دشمنان جمهوری اسلامی حساسیت نشان داده و زمانی‌که دشمنان در مقابل نظام موضع می‌گیرند مردم پاسخ محکمی به آن‌ها می‌دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به رصد شعبه‌های اخذ رای در استان از ساعت آغاز رأی‌گیری، ادامه داد: شواهد نشان‌ می‌دهد مشارکت در این دوره نسبت به انتخابات قبل بهتر است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و نارسایی‌ها موجب دلسردی مردم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مردم در برهه‌های حساس کشور تمامی مسائل جناحی و سیاسی را کنار می‌گذارند و در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی صف می‌کشند.

عباسی در پایان یادآور شد: حضور مردم در صف‌های انتخاباتی نشان‌دهنده عرق ملی و شرعی آن‌ها نسبت به انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن است.

۱۳۹ شعبه در شهرستان لردگان فعال است

فرماندار لردگان با بیان اینکه ۱۳۹ شعبه ثابت و سیار در این شهرستان آرای واجدین شرایط شرکت در انتخابات را اخذ می‌کنند، گفت: از این تعداد ۶۷ شعبه ثابت و ۷۲ شعبه سیار است.

ملک‌محمد قربان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مقدمات برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم در شهرستان لردگان از ماه‌ها قبل فراهم شده است.

فرماندار شهرستان لردگان با بیان اینکه ۱۳۹ شعبه ثابت و سیار در این شهرستان آرای واجدین شرایط شرکت در انتخابات را اخذ می‌کنند، افزود: از این تعداد ۶۷ شعبه ثابت و ۷۲ شعبه سیار است.

وی در ادامه گفت: تمام روال‌های قانونی برای انتخابات سالم توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت در روزهای اخیر طی شده است و در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی برای برگزاری این انتخابات در شهرستان لردگان وجود ندارد.

قربان‌پور با شااره به حضور گسترده مردم در لحظات آغازین رای‌گیری، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات باردیگر نقشه‌های دشمنان جمهوری اسلامی را نقش برآب می‌کند.

حضور ۱۵۰ خبرنگار کردستانی در پوشش خبری انتخابات مجلس

رییس ستاد انتخابات استان کردستان از حضور ۱۵۰خبرنگار در سراسر استان برای پوشش خبری انتخابات خبر داد.

علی مفاخری صبح امروز جمعه (۲ اسفند ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، توسط بیش از ۱۵۰ خبرنگار در استان کردستان پوشش داده می‌شود.

وی افزود: خبرنگاران تمامی نشریات محلی و سراسری، خبرگزاری‌های سراسری و صدا وسیما از آغاز زمان رای گیری به‌ صورت فعال، پوشش این انتخابات را بر عهده دارند.
صبح امروز جمعه دوم اسفند ماه زنگ رقابت یازدهمین  دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در کردستان به صدا در آمد.

یک هزار و ۲۳۴ شعبه اخذ رای شامل ۵۲۹ شعبه شهری، ۷۰۵ شعبه روستایی و از مجموع کل شعب اخذ رای، ۶۳۲ شعبه ثابت و ۶۰۲ شعبه سیار امروز در کردستان مشغول به فعالیت هستند.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند که امروز در روند انتخابات ۶ نماینده خود را از بین ۹۴ داوطلب انتخاب می کنند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده است.

۹۵ کاندیدا شامل ۸۷ مرد و هشت زن در استان کردستان برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

حضور با شکوه مردم در انتخابات دشمنان انقلاب را ناامید می کند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با حضور در یکی از شعبات اخذ رای در زاهدان، رای خود را به صندوق انداخت.

آیت‌الله محامی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: مردم غیور و با بصیرت ایران با آگاهی پشتیبان انقلاب خود بوده اند و همیشه در صحنه های مختلف حضور بهم رسانده اند و این بار نیز نقش آفرینی می کنند.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب انتخابات جشن ملی است و شرکت در این صحنه مهم حق و تکلیفی است برای همه که باید حضور پرشور داشته باشیم و همه اعضای جامعه اسلامی امروز نقش خود را ایفا کنند زیرا حضور پر شور و آگاهانه مردم در انتخابات رفراندوم و راهی برای تحولات بیشتر نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در ارزیابی و عملکرد رسانه ها از انتخابات گفت: رسانه ها معمولا در انتخابات نقش مهمی را دارند و در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

3000 نفر اجرای برگزاری انتخابات در منطقه سیستان و بلوچستان را برعهده دارند

فرماندار زابل: در مجموع حدود 3 هزار نفر اجرای برگزاری انتخابات در منطقه سیستان را برعهده دارند.

غلام رضا گنجی در گفت وگو با ایسنا گفت: در منطقه سیستان 320 شعبه اخذ رای وجو دارد که زابل 112 شعبه،  نیمروز 50 شعبه، زهک 60 شعبه، هیرمند 56 شعبه و هامون 42 شعبه که در هر شعبه اخذ رای 20 نفر حضور دارند.
وی اضافه کرد: نامزد ها می توانند برای هر صندوق یک نماینده داشته باشند، نماینده آنها می تواند تا پایان شمارش آرا حضور داشته باشد.

فرماندار ویژه زابل گفت: در فرمانداری تجمیع آرا را نداریم و نتیجه تا زمانی که شمارش 112 شعبه انجام نشود و در دستگاه ثبت نگردد مشخص و اعلام نخواهد شد.

گنجی اضافه کرد: اپلیکیشنی هم از سوی وزارت کشور در حال راه اندازی است که مردم می توانند از شلوغی و خلوتی شعبه ها مطلع شوند.

وی بیان کرد: در شهرستان زابل 170 هزارو ۸۹۱ نفر واجد شرایط رای دادن وجود دارد که از این تعداد 52 هزار و ۵۲۷ نفر مرد و۵۴ هزار و ۳۶۴ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: دستگاه احراز هویت نیز ذخیره داریم تا در صورت خرابی و ایجاد مشکل برای دستگاه ها از آنها استفاده کنیم.

فرواندار زابل افزود: دستگاه احراز هویت بسیار دستگاه پیشرفته و امنی است، کارهای بسیار خوبی را انجام می دهد این دستگاه هک نمی شود و در صورت قطع برق به مدت دو ساعت شارژ نگه می دارد.

شیعه و سنی خاش در انتخابات دوم اسفندماه خوش درخشیدند

سرطایفه مرادزهی خاش سیستان و بلوچستان گفت: اقشار مختلف مردم شیعه و سنی با شرکت پرشور در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی خوش درخشیدند.

عبدالعزیز مرادزهی در گفت و گو با ایسنا افزود: مردم ایران در اجرای فرامین و منویات مقام معظم رهبری و عزت و سربلندی ایران اسلامی با هم همدل و هم نیت هستند.

وی اظهار داشت: شرکت در انتخابات وظیفه ای شرعی و ملی بوده و ملت بزرگ ایران مقتدرانه از ارزشهای والای اسلامی و انقلابی صیانت می کنند.

مرادزهی ادامه داد: مردم بلوچ در کنار سایر هم وطنان ارزشمند ایرانی پا در رکاب رهبری به عزت میهن اسلامی می اندیشند.

سرطایفه مرادزهی خاش سیستان و بلوچستان گفت: تاریخ منطقه گواهی می دهد که مردم مرزدار و بیگانه ستیز خاش با توطئه های دشمنان مقابله می کنند.

امنیت انتخابات مطلوب است

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه وظیفه خطیر تامین امنیت انتخابات بر عهده نیروهای انتظامی است، تاکید کرد که با همکاری مردم امنیت تمام شعب اخذ رای در سراسر فارس به شکل مطلوبی تامین شده است.

سردار رهام‌بخش حبیبی که برای مشارکت در انتخابات در حرم مطهر شاهچراغ(ع) حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران حضور در انتخابات را تکلیفی شرعی و ملی برای تک تک افراد جامعه دانست و وضعیت امنیتی شعبات اخذ رای در سراسر استان را مطلوب ارزیابی کرد.

حبیبی عنوان کرد: نیروی انتظامی در انتخابات دو نقش مهم افزایش امنیت و  حضور در انتخابات را بر عهده دارد.

حضور چشمگیر مردم در ساعات اولیه رای گیری در شیراز

حیدر آسیابی، دادستان شیراز نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور و حداکثری مردم استان در انتخابات، گفت: هم اکنون شاهد حضور گسترده مردم در این حماسه باشکوه پای صندوق‌های رای در حرم مطهر شاهچراغ (ع) هستیم.

او افزود: مردم فارس همیشه در صحنه‌های انقلاب حضور پر رنگی دارند و با مشارکت پرشور نظام و انقلاب اسلامی را بیمه کرده‌اند.

آسیابی ادامه داد: شرکت در انتخابات یکی از جلوه‌های مهم حضور در صحنه‌های انقلاب است و البته نقش آفرینی مردم در سرنوشت خود آنهاست، چر که با همین انتخابات افرادی را برای تصمیم گیری کلان در مجلس تعیین می‌کنند.

او با بیان اینکه امسال نسبت به دوره‌های قبل شاهد تخلف کمتری از سوی هواداران بوده‌ایم، گفت: عمده تخلفاتی که انجام شده، تخریب کاندیداها بوده است.

آسیابی با بیان اینکه امسال پرونده‌های زیاد در دستگاه قضائی استان نداشتیم، گفت: بیشتر سعی شده از طریق ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی کارها را دنبال کنیم.

دادستان شیراز عنوان کرد: در تمام دادسراها و محاکم دادگستری شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اختصاص داده‌ایم.

حضور اقلیت‌های دینی شیراز در انتخابات

شهروندان کلیمی، زرتشتی و ارمنی در شیراز، همگام با سایر همشهریان خود با حضور در حوزه‌های اخذ رای تعیین شده، در انتخابات شرکت کردند.

صبح جمعه دوم اسفند، پیروان ادیان الهی در شیراز به عنوان حوزه فرعی انتخابیه، با حضور در چهار شعبه اخذ رای پیش بینی شده، آرای خود را به صندوق ریختند.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز در این خصوص به خبرنگاران گفت: یک حوزه برای اخذ رای این اقلیت دینی در شیراز تعیین شده است.

افلاطون سهرابی با بیان اینکه شعبه یاد شده در خیابان کریمخان زند و در محل انجمن زرتشتیان قرار دارد، گفت: شمار زرتشتیان واجد شرایط رای دادن در شیراز بالغ بر ۱۴۸ نفر است که برای انتخاب یک نماینده پای صندوق رای حاضر می‌شوند.

امیر دوستان، دبیر انجمن کلیمیان فارس نیز با اشاره به پیش بینی ۲ شعبه اخذ رای برای اعضای پیروان این اقلیت دینی، خاطرنشان کرد که بالغ بر هزار کلیمی واجد شرایط رای دادن در شیراز حضور دارند.

دوستان خاطرنشان کرد که شرکت کنندگان در این انتخابات باید از میان ۲ کاندیدای حاضر در عرصه به یک نفر رای بدهند.

به گزارش ایسنا، جمعیت ارامنه واجد شرایط رای دادن در شیراز نیز بیش از بیست نفر است که در یک شعبه اخذ رای تعیین شده، آرای خود را برای انتخاب یک نماینده، به صندوق بریزند.

هر رای، تیری در چشم آمریکایی‌ها خواهد بود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: هر رای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلاکی، تیری در چشم آمریکایی‌ها، صهیونیستی ها و عوامل آنها در داخل کشور خواهد بود.

سردار "غلامعلی ابوحمزه" صبح امروز دوم اسفندماه در حاشیه حضور در حسینیه ثارالله استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم استان کرمان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک حضور گسترده، قوی و با شکوه خواهد بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: هر رای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلاکی، تیری در چشم آمریکایی‌ها، صهیونیستی ها و عوامل آنها در داخل کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه این تیر باید به موقع و سر زمان خودش از سوی ملت ایران شلیک شود تصریح کرد: اعتقاد داریم حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک حضور حداکثری خواهد بود و با توجه به شرایط این دوره و توطئه های دشمنان از یک سو و از طرفی با توجه به شهادت سردار سلیمانی و احساس تکلیف و وظیفه مردم به این شهید و راه این سردار سرافراز جهان اسلام، حضور مردم در این دوره از انتخابت از دوره های قبیل بیشتر و منسجم تر خواهد بود.

انتخابات در کرمان هیچ حاشیه‌ای نداشته است

عضو هیات اجرایی انتخابات شهرستان کرمان با بیان این مطلب که تا این لحظه مردم حضور خوبی در پای صندوق های رای در این شهرستان داشته اند، تصریح کرد: انتخابات اساسی ترین مساله از انقلاب و نظام است و مردم با صندوق رای سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

حجت‌الاسلام "عباس توان" پیش از ظهر امروز دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات شهرستان کرمان گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمان تا به حال هیچ حاشیه‌ای نداشته است و به خوبی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از شعب اخذ رای در شهر کرمان، عنوان کرد: براساس بازدیدهایی که تا این لحظه‌ از سطح شعب اخذ رای در کرمان داشتیم خوشبختانه مردم کرمان به‌خوبی پای کار آمده‌اند و حضور جوانان و افراد سالمند در ساعات اولیه در پای صندوق‌های رای نشان‌دهنده وفاداری مردم به این نظام و انقلاب است.

عضو هیات اجرایی انتخابات شهرستان کرمان ادامه داد: مردم در گلزار شهدا حضور بی‌نظیری دارند و در کنار زیارت مرقد شهید سلیمانی در صف‌های رای حضور می‌یابند.

این مقام مسئول از وجود همدلی و همراهی هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات در شهرستان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: از ابتدایی که کار انتخابات در استان کلید زده شد، خوشبختانه همدلی و همراهی خوبی بین هیات‌های نظارت و اجرایی وجود داشت و این مهم به دلیل زمینه‌سازی خوب فرماندار کرمان است.

استفاده از بالگرد برای اخذ رای در ۲ روستای شهرستان بم

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: انتشار مطالبی حاوی پیش بینی نتایج انتخابات در فضای مجازی، گروه ها و کانال ها تخلف محسوب می شود و توسط مراجع ذی صلاح مستندات آن تهیه و در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی می شود.

دکتر "عباس تقی زاده" عصر امروز جمعه دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: عصر امروز با اعزام یک بالگرد به بخش بروات شهرستان بم اخذ رای از واجدین شرایط در دو روستای «کشیت» و «آمیس» واقع در بالاسر سد نساء انجام شد و بعد از اتمام رای گیری بالگرد به فرودگاه بم برگشت.

وی افزود: در سایر مناطق صعب العبور نیز متناسب با شرایط تردد، از خودروهای کمک دار و یا اصطلاحا شاسی بلند استفاده می شود.

تقی زاده در ادامه با بیان اینکه در تمامی شعب اخذ رای در استان کرمان رای گیری در حال انجام است و ۱۰۰ درصد شعب از دقایق اولیه رای گیری فعال هستند، بیان کرد: با توجه به مانیتورینگ هوشمند شعب اخذ رای، در صورت نیاز به تعرفه از سوی فرمانداری های مراکز حوزه های انتخابیه، تعرفه های موردنیاز در اختیار شعب قرار می گیرد.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: تعدادی از شعب (۱۶ مورد) در شهرستان های شرقی و جنوبی استان درخواست تعرفه را در سیستم ثبت کرده اند و این درخواست ها در حال افزایش است که نشان دهنده مشارکت مردم در انتخابات است.

وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و با دستور وزیر کشور و نیاز حوزه های انتخابیه قابل تمدید است، مشارکت را خوب ارزیابی می کنیم و پیش بینی می شود در ساعات آینده میزان حضور مردم در شعب افزایش پیدا کند و این پیش بینی براساس شیوه رای دادن مردم در دوره های قبل است.

ثبت اثر انگشت در فرآیند انتخابات در اراک اجباری نیست

فرماندار اراک گفت: ثبت اثر انگشت در فرآیند انتخابات در اراک اجباری نیست.

حسین بختیاری اظهار کرد: افراد با در دست داشتن شناسنامه، کد ملی یا کارت ملی می‌توانند در شعب اخذ رای حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب حضور یافته و رای بدهند.

براساس این گزارش، ۴۸ نفر متشکل از ١٢ نفر زن و ٣٦ نفر مرد در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان به عنوان کاندیدا در این دوره از انتخابات با یکدیگر به رقابت می پردازند.

به توصیه مسئولان، رای دهندگان در ساعات اولیه رای گیری در پای صندوق های رای حاضر شوند تا شاهد ازدحام رای دهندگان در شعب رای گیری در ساعات پایانی انتخابات نباشیم.

به گزارش ایسنا، ۳۰ نفر(٣ نفر زن و ٢۷نفر مرد) در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، ١۵ نفر (یک نفر زن و ١۴ نفر مرد)در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان، ۲١ نفر(٢ نفر زن و ١٩ نفر مرد) در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان،١٩ نفر(یک نفر زن و ١٨ مرد) در حوزه انتخابیه شازند و ۱۱ نفر (۱ نفر زن و ١٠ نفر مرد) در حوزه انتخابیه خمین در کارزار انتخابات در استان شرکت خواهند داشت.

طی ۳ ساعت اخیر ۱۱۱ هزار نفر در استان مرکزی رای داده اند

استاندار مرکزی گفت: استاندار مرکزی گفت: طی ۳ ساعت اخیر ۱۱۱ هزار نفر معادل ۱۰ درصد واجدین شرایط در استان مرکزی رای داده اند و ۶5 نفر از رای دهندگان بالای 95 سال هستند.

سیدعلی آقازاده در جلسه هیات بازرسی انتخابات استان ضمن قدردانی از اعضای هیات بازرسی و عوامل انتخابات در استان بیان کرد: تجربه نشان داده است که اکثر حضور مردم در انتخابات بین ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب است.

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام عوامل اجرایی و برگزارکنندگان انتخابات زمینه و بستر لازم را فراهم کرده است تا حضور حداکثری و یکپارچه حاصل شود افزود: خوشبختانه تاکنون شرایط خوب و قابل قبول است.

وی اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح ۹۹ درصد صندوق های اخذ رای فعال شده اند و تنها فعالیت تعداد معدودی صندوق سیار به دلیل مسائلی چون آب و هوا با تاخیر جزئی همراه بود که به سرعت فعال شد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: 100 درصد شعب اخذ رای استان آنلاین هستند و تا این لحظه شرایط و روند اخذ رای طبیعی و قابل قبول است و امیدوارم نهایت مشارکت رقم بخورد.

برخی کاندیداهای استان مرکزی که همچنان در فضای مجازی تبلیغ می کنند تذکر گرفته اند

رییس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه هنوز برخی از نامزدها در فضای مجازی اقدام به تبلیغ می کنند تذکرات لازم به آنها داده شده است.

سعید فرخی در جلسه هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی که امروز دوم اسفندماه با حضور استاندار برگزار شد،  با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان فراهم شده است، گفت: هیات بازرسی از آغاز فرآیند انتخابات تاکنون تمامی مراحل را مورد بازرسی و نظارت قرار داده است و تقریبا در طول مدت فرآیند تا این لحظه گزارشی از تخلف عوامل اجرایی یا نادیده گرفتن قوانین از سوی عوامل دریافت نشده است.

وی تعداد هیات بازرسی در شهرستان‌های استان را ۱۲ هیات دانست و گفت: ۷۹۷ بازرس در تمام شعب اخذ رای فعالند و البته برای چند شعبه یک بازرس در نظر گرفته شده است، همچنین سامانه جامع اننخابات نیز فعال و آنلاین است و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

فرخی تصریح کرد: روند اخذ رای در استان مطلوب است و تا این لحظه به غیر از تخلف نامزدها در جهت تبلیغ در فضای مجازی مورد دیگری از تخلف وجود نداشته است که البته این تخلفات مختص یک جریان خاص نیست و بین اکثر نامزدها عمومیت دارد. تعداد زیادی از نامزدها همچنان مشغول تبلیغ در فضای مجازی هستند که تذکرات لازم به آنها داده شده است تا انتخاباتی خوب و با رعایت همه قوانین برگزار شود.

ساماندهی ۳۰۸۰ شعبه اخذ رای در مازندران

دبیر ستاد انتخابات مازندران از ساماندهی ۳۰۸۰ شعبه اخذ رای در این استان خبر داد.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تمهیدات لازم برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای اظهار کرد: سه هزار و ۸۰ شعبه اخذ رای در مازندران ساماندهی شده است.

وی تصریح کرد: آمار واجدان شرایط رای دادن در  استان مازندران ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۴۵۵ نفر بوده که از این تعداد ۱۱۴ هزار و ۷۰۸ نفر رای اولی هستند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران خاطرنشان کرد: از ۱۲۸ نامزد انتخاباتی، ۱۲۱ نفر مرد و ۷ نفر زن هستند.

محمدی ادامه داد: برای اخذ رای در استان مازندران حدود ۵۷ هزار نفر اعم از نیروهای نظارتی، اجرایی، امنیتی و بازرسی در برگزاری انتخابات مجلس یازدهم حضور دارند.

 استقرار ۳۳۳ شعبه در حوزه انتخابیه غرب مازندران

رییس ستاد انتخابات شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد تعداد شعب اخذ رای این حوزه را ۳۳۳ عدد اعلام کرد.

سیدامیر حسینی‌جو در گفت‌وگو با ایسنا درباره حوزه انتخابیه شهرستان تنکابن گفت: ۱۸۶ شعبه در شهرستان تنکابن استقرار یافته که از این تعداد ۱۵۳ شعبه ثابت و ۳۳ شعبه سیار مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی با اشاره به مناطق صعب العبور و کوهستانی شهرستان تصریح کرد: در این مناطق از دیروز عصر با حضور مامورین امنیتی و هیئت های اجرایی و بازرسی و نظارت، صندوق‌های اخذ رای مستقر شد تا مردم این مناطق نیز مشکلی از این لحاظ نداشته باشند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد خاطرنشان کرد: از ۸ صبح امروز تمامی شعبات به صورت آنلاین مشغول فعالیت بوده و به لحاظ پراکندگی و مدیریت مشکلی تاکنون وجود نداشته است.

فرماندار تنکابن تعداد رای اولی‌های شهرستان تنکابن را ۵ هزار و ۶۵۹ نفر اعلام کرد و افزود: از مردم انتظار داریم، در ساعات اولیه شروع رای‌گیری در شعب حضور پیدا کنند و مراحل رای‌گیری را به ساعات پایانی موکول نکنند.

حسینی‌جو در پایان ضمن تقدیر از مشارکت شهروندان یادآور شد: انتظار داریم با تفکر و شعور سیاسی مردم غرب استان شاهد حضور حداکثری و مشارکت بالای انتخاباتی در منطقه باشیم.

حضور در عرصه‌ها مانند همیشه ادامه دارد

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های استان مازندران همزمان با سراسر کشور صبح امروز دوم اسفند ماه آغاز شد و حضور پررنگ مردم در نخستین دقایق رای‌گیری نشان از اهمیت انتخابات داشت.

حجت الاسلام مفید فیاضی معاون فرهنگی دانشگاه علامه محدث نوری در حاشیه انتخابات در مسجد جامع نور گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تعیین جزء وظایف همه مردم است، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، خون شهدا و رهبری امام عظیم الشان ملت ایران توانست پس از قرون اعصار به جایگاهی برسد که بتواند برای تعیین سرنوشت خود،جامعه و آینده تصمیم گیری کند.

وی تصریح کرد: رسیدن به این جایگاه همان آرمان خواهی انقلابیون بود که شعار استقلال، آزادی ،جمهوری اسلامی را سر دادند.
 
معاون فرهنگی دانشگاه علامه محدث نوری خاطرنشان کرد: رای دادن یک عمل انقلابی،ملی و وظیفه شرعی همه مردم است که با رای خود در این امر مهم یعنی انتخاب یک نماینده اصلح تراز انقلاب شرکت کنند.

رضا فلاح عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس از دیگر رای دهندگان در مسجد جامع نور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: همه مردم ایران با توجه به اتفاقات رخ داده چند ماه اخیر و  همچنین مسائل مختلف طی چهاردهه باید در این انتخابات حضوری پررنگ داشته باشند.

وی افزود: شرکت در انتخابات و رای دادن به نوعی مانند جنگ نرم می‌ماند که دشمنان منتظر خیلی از موارد و مسائل هستند که حضور پرشور مردم نقشه‌های استکبار را نقش بر آب می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس ادامه داد: امیدوارم هر فرد با انتخاب اصلح خود با توجه به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نماینده‌ای را برگزیند که گره‌ای از مشکلات مردم و دغدغه‌هایشان باز کند و شرایط از پیش بهتر شود.

علیرضا قاسمیان شهروند نوری در مسجد امام سجاد (ع) عباسا شهر نور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من برای پایداری کشور ایران و پشتیبانی از مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردم تا با حضور خود مشت محکمی بر دهان استکبار بکوبم.

محسن انشایی دیگر شهروند نوری در مسجد صاحب الزمان (عج ) نیما شهر نور در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: هدف من از شرکت در انتخابات همان هدفی رهبری و چیزی که شهدا به‌خاطرش جان خود را فدا کردند. 

وی تصریح کرد: فردی را برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌کنم تا بتواند برای شهرم مفید بوده و اهداف شهدا را دنبال کند و عمل او همسو با شهدا شود.

آیدا رمضانی که امروز رای اول خود را در صندوق انداخته در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خیلی خوشحالم که با انتخاب درست خود بتوانم فردی را انتخاب کنم که برای شهرم کارساز شود.

وی یادآور شد: اکنون به سنی رسیدم که رای من هم اثر گذار است و زمانی که مهر انتخابات برای اولین بار در شناسنامه‌ام زده شد بسیار خرسند شدم.

خانم اصغری یک بانوی ساروی نیز در حاشیه رای دادن در امامزاده یحیی ساری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: چشم دنیا و چشم دشمنان قسم خورده انقلاب به حضور ماست و به‌خاطر کوری چشم‌ دشمنان آمدیم، رای بدهیم.
وی بیان کرد: ما مدیون‌خون شهدا هستیم و به‌خاطر شهدای جنگ‌تحمیلی، شهدای مدافع حرم و شهید سردار قاسم سلیمانی رای می‌دهم.

مردم با حضور در انتخابات انقلاب را تثبیت و بیمه می کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه مردم وظیفه ملی، اسلامی و میهنی خود را انجام دهند، گفت: انقلاب برای مردم است و مردم همیشه با حضور خود در صحنه‌ها انقلاب را تثبیت و بیمه کردند.

مصطفی آزادبخت جمعه دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: مردم امروز بار دیگر با حضور پرشکوه خود در انتخابات برگ زرین دیگری را به افتخارات خود اضافه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این انتخابات باعث حل بسیاری از مشکلات شود، تصریح کرد: حضور حداکثری برای نظام ما لازم و ضروری است و خیر و برکت زیادی همراه خواهد داشت.

آزادبخت با اشاره به انصراف تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در بعداز ظهر روز گذشته، یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۰ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان برای کسب ۹ کرسی در مجلس با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم بار دیگر حماسه‌ای بزرگ خواهند آفرید، خاطرنشان کرد: مردم استان همدان می‌توانند در ۱۲۸۷ شعبه اخذ رأی حضور یافته تا آراء خود را به صندوق‌های رأی بیندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان درباره دستگاه احراز هویت، بیان کرد: این دستگاه‌ها بسیار پیشرفته و کاربردی است که با وارد کردن شماره ملی فرد رصد می‌شود که این فرد قبلا رأی داده یا خیر که در سرعت انتخابات کمک می کند.

آزادبخت با بیان اینکه ۱۸ درصد دستگاه احراز هویت اضافه به فرمانداری‌ها داده شده است، ادامه داد: انتخابات از ساعت ۸ صبح شروع شده که مدت اولیه آن ۱۰ ساعت است اما درصورت نیاز تمدید خواهد شد.

شعب سیار اخذ رأی همدان مجهز به موادضدعفونی‌

مدیر روابط عمومی فرمانداری همدان اعلام کرد: شعب سیار اخذ رأی در سطح شهرستان همدان مجهز به مواد ضدعفونی کننده هستند.

علیرضا بابایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در شعب سیار اخذ رأی در همدان به منظور رعایت نکات بهداشتی دو عدد ژل ضدعفونی کننده دست برای برگزارکنندگان انتخابات گذاشته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در زمینه تعبیه ماسک و همچنین ضدعفونی کردن پی در پی شعب اخذ رأی اقدامات لازم در حال انجام است به طوریکه رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با انتقال بیماری کروناویروس با حساسیت همراه است.

به گفته مدیر روابط عمومی فرمانداری همدان، در حال حاضر ضرورتی برای ضدعفونی کردن اتوبوس های مسافربری درون شهری در سطح شهرستان همدان وجود ندارد چراکه خوشبختانه هنوز موردی از ابتلا به بیماری کرونا در همدان مشاهده نشده است.

راه موثر مقابله با فشار حداکثری حضور حداکثری در انتخابات است

استاندار سمنان راهکار موثر مقابله با فشار حداکثری امریکا را حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای ارزیابی کرد.

علیرضا آشناگر در حاشیه بازدید از یک شعبه اخذ رای در مسجد المهدی سمنان ضمن آنکه رای خود را به صندوق ریخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از برخی شعبات اخذ رای در ساعات اولیه انتخابات نشان می‌دهد که حضور مردم در انتخابات حضور خوب و پررنگی خواهد بود.

وی این حضور پررنگ را نشان از دلبستگی مردم به انقلاب و ادامه راه آن دانست و افزود: این حضور گویای این است که مردم با نشاط و سرزندگی و با امید به ادامه راه انقلاب در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه حضور مردم حاوی پیام‌هایی برای دوستداران و دشمنان نظام است ادامه داد: پیام روشن این حضور برای دوستداران انقلاب امید به آینده‌ای روشن و فتح قله‌های توسعه و رفاه و پیام آن برای دشمنان نظام نیز ناامیدکننده خواهد بود چرا که می‌بینند مردم کماکان در صفوف به هم پیوسته پولادین ومقاوم در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

وی بر لزوم حضور حماسی در انتخابات تاکید و تصریح کرد: راهکار موثر مقابله با فشار حداکثری آمریکا بی‌تردید، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است و مردم بارها این حضور حداکثری را به دنیا نشان دادند و امروز دوم اسفندماه نیز بار دیگر این حضور را به روئت و رخ جهانیان خواهند کشید.

استاندار سمنان همچنین از وجود امنیت در همه شعبات اخذ رای خبر داد و گفت: اعضای شورای تامین استان و خصوصا نیروی انتظامی استان از ماه‌ها قبل مقدمات برگزاری امن انتخابات را در استان فراهم کردند و امروز در همه ۶۳۸ شعبه اخذ رای انتخابات در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از همکاران ما و از جمله نیروی انتظامی و ستاد انتخابات از ۹ ماه پیش مقدمات فرآیند انتخابات را آغاز کردند اضافه کرد: در همه این ماه‌ها مجموعه‌ای متعددی مشغول تهیه مقدمات اجرایی انتخابات بودند.

جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون گذاری، اهمیت انتخابات را مضاعف می‌کند

استاندار هرمزگان گفت: برگزاری انتخابات و تعیین سرنوشت کشور به دست مردم، یکی از برکات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران براساس مردم سالاری دینی انجام شده است.

فریدون همتی پس از حضور در مسجد قدس و انداختن رأی خود در صندوق، در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: مردم در این انتخابات با حماسه سازی کم نظیر برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق های رای خواهند آمد.

وی اضافه کرد:ستاد انتخابات و هیات‌های نظارتی، شانی جز امانت‌داری و برگزاری انتخاباتی سالم و امن ندارند و از همین رو شایسته است که در این خصوص اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شود.

همتی ادامه داد: برگزاری انتخابات سالم و تامین امنیت انتخابات از دغدغه‌های مهم ستاد انتخابات است و علاوه بر آن بر حسن رفتار و تبلیغات نامزدها و طرفداران آن‌ها، نظارت مستمری انجام گرفت.

استاندار هرمزگان بیان کرد: بی تردید جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون گذاری، اهمیت انتخابات را مضاعف می‌کند تا مردم در این برهه ی حساس، با انتخاب درست، در افزایش اقتدار، امنیت، عزت و استقلال ایران اسلامی مشارکت کنند.

حضور شعبه سیار اخذ رای در منزل شهیدان ابراهیمی به علت کهولت سن مادر شهید

مسئولان در منزل شهیدان ابراهیمی حضور یافتند تا رای مادر شهید ابراهیمی که بدلیل کهولت سن امکان حضور در شعبه ثابت اخذ رای را نداشت، نیز اخذ شود.

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر و اعضای شعبه سیار اخذ رای در منزل شهیدان ابراهیمی حضور یافتند تا مادر شهید «ابراهیم ابراهیمی» که همسر وی «ولی اله ابراهیمی» نیز به درجه شهادت نائل آمده، بتواند رای خود را در صندوق بیاندازد.

حجت الاسلام نوروز پور رئیس هیات نظارت انتخابات شهرستان، داود بیات سرمدی معاون فرماندار اسلامشهر و سید عزیز غفاری عضو هیات اجرایی انتخابات اسلامشهر نیز در منزل شهیدان ابراهیمی حضور داشتند تا رای مادر شهید ابراهیمی که بدلیل کهولت سن امکان حضور در شعبه ثابت اخذ رای را نداشت، نیز اخذ شود.

بیش از ۷۲ هزار نفر رای اولی در هرمزگان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: بیش از ۷۲هزار نفر رای اولی نخستین تجربه خود را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقم می زنند.

مجتبی عامری سیاهوئی در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است زیرا همه ما باید با مشارکت در عرصه های ملی و انقلابی نسبت به امام و شهدا ادای دین کنیم و به سرنوشت کشور اهمیت دهیم.

وی اظهار کرد: رای اولی ها با تجربه اولین رای خود عرصه مشارکت حداکثری را رقم خواهند زد، بسیاری از آنها از اینکه می توانند در سرنوشت خود و کشور مشارکت کنند  احساس غرور و نقش آفرین در سرنوشت خود و جامعه دارند.

وی با بیان اینکه این دست ها سرنوشت ساز هستند، اضافه کرد: در استان هرمزگان بیش از یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۶۴ نفر واجد شرایط رای دادند هستند که از این بین بیش از ۷۲ هزار نفر رای اولی هستند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان بیان کرد: طبق قانون انتخابات سن رای دادن در ایران ۱۸ سال تمام است و افراد بالای این سن در صورت داشتن شناسنامه و کد ملی می‌توانند رای بدهند. بر این اساس در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، متولدین دوم اسفند سال ۸۰ به قبل می توانند رای دهند.

تمهیدات لازم برای سهولت شرکت دریانوردان و صیادان هرمزگانی در انتخابات اندیشیده شده است

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان گفت: برای سهولت شرکت دریانوردان، ملوانان، صیادان و مسافران در همه بنادر و اسکله های استان صندوق‌های رای مستقر شده است.

احمد نفیسی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه همه شرایط در روز انتخابات در استان به نحوی تنظیم می‌شود که همه افراد در هر جا موفق به شرکت در انتخابات شوند، افزود: برای سهولت شرکت دریانوردان، ملوانان، صیادان و مسافران در همه بنادر و اسکله های استان صندوق‌های رای مستقر شده است.

وی تصریح کرد: در مناطق صعب العبور هم بالگردها، آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد و  تمامی امکانات و تمهیدات در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری با تاکید بر این موضوع که  تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در همه نقاط استان اتخاذ شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، عنوان کرد: انتخابات یکی از ارکان مهم نظام مردم سالار و همه تلاش مجریان انتخابات حول سه محور امانت‌داری آرای مردم و ایجاد زمینهٔ یک مشارکت پرشور و قوی است.

پوشش انتخابات در استان اصفهان از سوی ۶۲۰ خبرنگار داخلی و خارجی

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه امروز ۶۲۰ خبرنگار در استان حضور مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ترسیم می کنند و به تصویر می کشند، گفت: ۲۴ خبرنگار خارجی نیز از کشورهایی مثل ژاپن، ترکیه و روسیه برای به تصویر کشیدن انتخابات در اصفهان حضور دارند.

عباس رضایی پس از رأی دهی در حوزه انتخابیه پل خواجو، با بیان اینکه خوشبختانه تا این لحظه هیچ حاشیه ای در استان در زمینه برگزاری انتخابات نداشته ایم، اظهارکرد: ۲ هزار و ۸۳۸ صندوق اخذ رأی در سراسر استان پیش بینی شده و  ۵۶ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی درحال اخذ رأی از مردم هستند.

وی با اشاره به رقابت  ۲۹۱ نفر برای ۲۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان، گفت: امروز روز جشن ملی است و امیدواریم روز مبارکی برای مردم استان باشد.

رضایی با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر در سراسر استان مشغول اخذ رأی از مردم هستند، گفت: علاوه بر این، ۱۴ تا ۱۷ هزار نفر از اعضای هیات نظارت بر انتخابات مشغول فعالیت اند و ۹ هزار نیروی نظامی و انتظامی نیز امنیت صندوق ها را به عهده دارند.

وی بار دیگر از مردم درخواست کرد که زودتر رأی خود را بدهند و به ساعات آخر موکول نکنند تا بدون ناهماهنگی و مشکلی، انتخابات به خوبی برگزار شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم استان اصفهان امروز حضور خود را در صحنه های انقلاب یک بار دیگر نشان می دهند، گفت: این نشان از فهم بزرگ مردم اصفهان دارد، مردمی که همیشه حضور داشته اند و امروز صفحه دیگری بر صفحات زرین نظام اسلامی اضافه کرده و به استکبار جهانی اعلام می کنند که با وجود همه تحریم های ناجوانمردانه همچنان در صحنه هستند.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات آری به نظام جمهوری اسلامی و نه به استکبار جهانی است، تصریح کرد: مردم با حضور در انتخابات، بار دیگر همدلی خود را با آرمان های انقلاب اسلامی نشان داده و دین خود را به شهدای گرانقدر و شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز روحشان نظاره گر اعمال ماست ادا می کنند، از سوی دیگر ضمن تجدید پیمانی دوباره با امام و رهبری، به رخ استکبار جهانی می کشند که ما در صحنه هستیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه امروز رسالت بزرگی به عهده رسانه هاست که جای قدردانی دارد، خاطرنشان کرد: انتظار دارم رسانه ها برمبنای شرایط و ضوابط قانون و بی طرفی، این حرکت بزرگ را به تصویر بکشند.

آغاز ساز و کار برقراری امنیت در شعب اخذ رأی استان از ۴ بامداد

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نیروهای انتظامی استان از ساعت ۴ صبح در ۲ هزار و ۸۳۵ شعبه ساز و کار برقراری امنیت را آغاز کرده اند.

سرهنگ حسین زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان پس از دادن رای در شعبه خواجو گفت: نیروهای انتظامی استان از ساعت ۴ صبح در ۲ هزار و ۸۳۵ شعبه ساز و کار برقراری امنیت را آغاز کرده اند.

وی اظهار کرد: از شمالی ترین نقطه استان و کاشان تا جنوبی ترین استان و سمیرم، از فریدونشهر تا  خور و بیابانک، نیروهای انتظامی در کنار سپاه و بسیج متولی برقراری نظم و امنیت هستند و به لطف خدا کوچکترین مشکلی نداشته ایم و انتخابات در امنیت کامل در جریان است. 

ناامیدی دشمنان با حضور مردم در انتخابات

فرماندار کاشان گفت: در شرایطی که استکبار جهانی همه توان و تلاش خود را برای نابودی اقتصاد، امید و معیشت مردم را به کار گرفته است، حضور بالای مردم در انتخابات، امید دشمنان را به ناامیدی تبدیل خواهد کرد.

علی‌اکبر مرتضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، معادلات جهانی را به هم زد، به‌گونه‌ای که امروز جمهوری اسلامی در تصمیم سازی در معادلات منطقه و جهان در نقش زیادی دارد.

وی افزود: مردم شریف شهرستان کاشان باوجود همه کمبودها و مشکلات اقتصادی، با حضور افتخارآفرین در راهپیمایی ۲۲ بهمن، وفاداری خود را به جمهوری اسلامی نشان دادند و با مشارکت بالای خود در پای صندوق‌های رأی برای توسعه، پیشرفت و آبادانی منطقه و کشور تأثیرگذار خواهند بود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: برای مجلس یازدهم، ۷۳ نفر ثبت‌نام کردند که ۲۹ نفر آن‌ها مورد تأیید مراجع قانونی قرار گرفتند؛ اما پنج نفر از نامزدهای نمایندگی نیز در دوران تبلیغات از رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند.

وی افزود: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل در ۱۰۳ شعبه اخذ رأی برگزار می‌شود و پنج‌هزار و ۲۰۰ نفر در برگزاری این دوره از انتخابات شرکت دارند. حدود نیمی از جمعیت ۵۰۰ هزارنفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل واجد شرایط رأی دادن هستند.

مرتضایی گفت: شهروندان با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی در ساعت‌های اولیه رأی‌گیری، به یکی از شعبه‌های رأی‌گیری مراجعه کرده و برگ زرین دیگری بر افتخارهای ملت بزرگ ایرانی رقم بزنند تا در ساعات پایانی دچار ازدحام نشویم.

مشکل حاد امنیتی در برگزاری انتخابات نداشته ایم

استاندار اصفهان گفت: با پیش بینی های لازم تا کنون هیچ مشکل حاد امنیتی در برگزاری انتخابات در استان اصفهان نداشته ایم.

عباس رضایی امروز جمعه (دوم اسفند) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات تاکنون شرایط خوبی داشته است و مشکل حادی نداشته ایم. ممکن است گله مندی هایی از سوی برخی کاندیداها وجود داشته باشد و عوامل اجرایی در حال انجام برخی امور هستند.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ گونه مسئله امنیتی نداشته ایم و تا الان حضور مردم در پای صندوق های رای خوب بوده است.

رضایی تصریح کرد: از مردم می خواهیم زودتر پای صندوق های رای بیایند و تا هوا سردتر نشده است رای خود را به صندوق بیندازند.

استاندار اصفهان افزود: امروز ۶۰ هزار نفر، کار عوامل اجرایی را برای برگزاری انتخابات در استان بر عهده دارند. هر رایی که مردم می دهند امنیت کشور را تامین می کند و مردم علاقه مند به حفظ نظم و امنیت هستند.

رضایی گفت: نشاط سیاسی در جامعه وجود دارد و این را بدانیم که هر کشوری خطوط قرمزی دارد. در غرب هم خطوط قرمز وجود دارد، اما نکته مهم این است که تحمل دیدگاه های یکدیگر را داشته باشیم و ویژگی تحمل پذیری را در خودمان ایجاد کنیم و نظر مخالف خودمان را هم تحمل کنیم.

مجلس قدرتمند و بصیر مشکلات کشور را حل می‌کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید مجلس قدرتمند و بصیر داشته باشیم تا مشکلات کشور را رفع کند و دشمن را برای همیشه مایوس کرده و مردم ما هم از دستاورد خود میوه شیرین بچینند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز جمعه ۲ اسفند، هنگام انداختن رای خود به صندوق در خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات برای ما یک جشن بوده و این امر برای دشمنان ایران و اسلام ناگوار است.

وی افزود: در سال‌های پیش از انقلاب، مردم کاره‌ای نبودند و مانند کشورهای پادشاهای عربی که از خود هیچ اختیاری ندارند ایران نیز شرایط آن‌ها را داشت.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: در گذشته استعمارگران از پادشاه تا مجلس را انتخاب کرده و به مردم کاری نداشتند، اما در نظام مردم سالاری مردم باید سرنوشت خود را تعیین کنند.
عبادی اظهار کرد: انقلاب اسلامی دشمن را از کشور اخراج کرد و اختیارات را بیگانگان گرفت و به خود مردم این اختیارات را داد.
وی یادآور شد: امروز انتخابات و حضور مردم برای بیگانگان سخت است و به همین دلیل از هر دری برای آسیب زن به ما وارد می‌شوند.

رقابت ۴۰ نامزد در انتخابات مجلس خراسان جنوبی

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ۴۰ نامزد برای رسیدن به چهار کرسی یازدهمین دوره مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ناصر خوش خبر، امروز جمعه ۲ اسفند، در نشست خبری اظهار کرد: ۳۰ نفر از داوطلبان مجلس یازدهم انصراف دادند.

وی بیان کرد: ۹ نفر در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان، خوسف، هشت نفر در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، ۹ نفر در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان، بشرویه و ۴ نفر نیز در حوزه انتخابیه قائنات، زیرکوه انصراف داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۱۲ هزار نفر عامل اجرایی در انتخابات امسال، خاطرنشان کرد: ۶۷۷ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی دایر شده است.

ادارات ثبت احوال خراسان رضوی تا پایان ساعت انتخابات فعال است

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: امروز نیز از ابتدای ساعت آغاز اخذ رای تا پایان آن ادارات ما در سطح استان فعال است و دفاتر پیشخوانی که همکاری با ثبت احوال دارند نیز ارائه خدمت می کنند.

حسین نیری امروز در ستاد انتخابات خراسان رضوی پس از انداختن رای خود به صندوق آرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ادارات ثبت احوال استان ۲ هفته پیش از برگزاری انتخابات، هر روز تا ساعت ۱۸ ارائه خدمت داشتند.
وی خاطرنشان کرد: این خدمات از درخواست تعویض یا ارائه المثنی شناسنامه بوده که تا تاریخ ۳۰ بهمن اخذ شده و تمام آن آماده تحویل است. این شناسنامه ها در دفاتر پشخوانی که این درخواست را از مراجعین دریافت کرده اند، آماده تحویل است. 
مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی بیان کرد: همچنین اگر برای مردم استان پیامی برای آماده بودن کارت هوشمند فرستاده شده، می‌توانند برای دریافت آن مراجعه کنند.
نیری اضافه کرد: اگر کسی احتمالا دسترسی به شماره ملی خود ندارد، می‌تواند هم به صورت حضوری و یا تلفنی به ادارات ثبت احوال مراجعه و شماره ملی خود را دریافت کند.

تامین امنیت انتخابات با حضور ۳۰ هزار نیروی انتظامی در خراسان رضوی

فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر قریب به ۳۰ هزار نفر در استان برقراری نظم و امنیت انتخابات را بر عهده دارند که ۱۹ هزار نفر مستقیما امنیت صندوق ها و شعب را بر عهده گرفته‌اند.

سردار کاظم تقوی امروز در ستاد انتخابات خراسان رضوی پس از انداختن رای خود به صندوق آرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قطعا در این دوره از انتخابات حماسه مردم تکرار خواهد شد و تبلور عصاره ملت را در مجلس براساس شاخصه‌هایی که امروز نیاز اجتماعی و سیاسی کشور است، شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی در راستای انجام وظایف خود همه امکانات را بسیج کرده و برنامه ریزی خوبی شده تا حرکت موفقی داشه باشیم. 
تقوی تصریح کرد: امیدواریم همچون همراهی که تاکنون مردم داشته‌اند، در ادامه هم در پای صندوق‌های رای باشند.

پوشش رسانه‌ای انتخابات در خراسان رضوی توسط بیش از ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۰۰ خبرنگار، عکاس، تصویربردار در مشهد و شهرستان‌های استان، انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را پوشش خبری خواهند داد.

حسن گوهرپور با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی بهنگام درباره روند برگزاری انتخابات در استان اظهار کرد: کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات با مشارکت اصحاب رسانه به صورت مستمر، پوشش اخبار مربوط به انتخابات را در دستور کار دارد.

وی افزود: در روز برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حدود 30 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در محل ستاد انتخابات استان مستقر بوده و نسبت به اطلاع رسانی آخرین اخبار مربوط به انتخابات مشارکت خواهند داشت.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی از راه‌اندازی استودیو صداوسیما در محل ستاد انتخابات استان خبر داد و تصریح کرد: صداوسیمای مرکز خراسان رضوی در روز رای‌گیری، ضمن برقراری ارتباط مستقیم از محل ستاد انتخابات استان و گفت‌وگوی زنده با مسئولان ذی‌ربط، مردم را از آخرین خبرها درباره روند اخذ آراء مطلع خواهد کرد.

گوهرپور ضمن قدردانی از اصحاب رسانه به واسطه تلاش در راستای آگاهی بخشی به جامعه و انعکاس آخرین خبرها درباره انتخابات پیش رو تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار در مشهد و شهرستان‌های استان، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را پوشش خبری خواهند داد.

توزیع حدود 11 میلیون تعرفه اخذ رای در خراسان رضوی

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: بیش از 5 میلیون و 400 هزار تعرفه به صورت مجزا برای مجلس و خبرگان توزیع شده که مجموعا 10 میلیون و 800 هزار تعرفه می شود.

حسن جعفری امروز در ستاد انتخابات خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حداقل حدود 10 ماه است که ستاد انتخابات استان مسائل انتخاباتی را رصد می کند. در قالب اطلاعیه شماره 21 از اعضای شعب اخذ رای تقاضا می کنیم به رای دهندگان تذکر دهند نام نامزد مورد نظر را در دو برگ مجزای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری درج و توجه کنند اسامی نامزدها را در برگه های مربوطه به صورت جداگانه بنویسند و در صندوق مجزا بیاندازند.
وی ادامه داد: مساله دیگر استفاده از استامپ است که بنا به تفاهم ستاد انتخابات کشور با شورای نگهبان استفاده از استامپ الزامی نیست و می توان این موضوع را به رای دهندگان اعلام کرد.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در قالب اطلاعیه شماره 20 اخذ رای در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی و یا شمراه ملی شخص رای دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری پذیرفتنی نیست. همراه داشتن کارت ملی اجباری نیست ولی در سیستم تشخیص هویت الکترونیک کارت ملی اخذ رای را تسریع می کند. 
وی بیان کرد: اطلاعیه شماره 19 نیز تاکید دارد اعضای شعب اخذ رای در مدت زمان انتخابات دستگاه رادیو را در شعب روشن کنند تا دستورالعمل هایی که وجود دارد، در اختیار آنان قرار گیرد. این اطلاعیه ها به منزله دستورالعمل کتبی است و حتما باید در این خصوص اقدام کنند.

زمان انتخابات در مشهد قطعا تمدید می‌شود

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در مشهد قطعا زمان انتخابات تمدید می‌شود.

حسن جعفری در جمع خبرنگاران درخواست در خصوص تمدید زمان انتخابات اظهار کرد: تمدید انتخابات باید از سوی ستاد انتخابات استان به وزارت کشور داده شود و وزارت کشور به صورت ساعتی این زمان را تمدید می‌کند که این تمدید برمبنای تقاضا در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی تصریح کرد: برای مشهد برحسب تجربه‌ای که داریم، قطعا زمان انتخابات تمدید خواهد شد.

چندین تخلف رای‌گیری منجر به بازداشت در برخی شهرها و حواشی مشهد

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: چندین مورد از تخلفات رای‌گیری منجر به بازداشت شده که در برخی شهرها یا در حواشی شهر مشهد بوده، اما در مشهد بازداشت نداشتیم.

امیر مرتضوی با حضور در ستاد انتخابات شهرستان مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: من از صبح در ۳۰ حوزه رای‌گیری شخصا حضور پیدا کرده و با نمایندگان فرماندار، هیات نظارت و بازرسی صحبت کردم. مشکلات انتخابات ریاست‌جمهوری در این دوره به حداقل رسیده و برخی مشکلات جزیی وجود دارد.

وی افزود: در بحث احراز هویت اینترنت با کمبود سرعت مواجه بوده‌ و در ابتدای صبح رفع شد، مشکل تعرفه نیز وجود نداشت. در خصوص صندوق‌های سیار نیز تاکید کردیم برای روستاهایی که جمعیت بالای ۱۵۰۰ و دو هزار خانوار دارند، تا زمانی که مردم حضور دارند و رای می‌دهند، حضور داشته باشند.

مرتضوی بیان کرد: در ارتباط با تخلفات، همکاران قضایی ما به صورت کشیک در تمام شهرستان‌ها و در مرکز استان مستقر هستند، یکی از قضات ویژه نیز در ستاد انتخابات مستقر شده است. در ارتباط با فضای مجازی همکاران ما حضور دارند، تخلفات در فضای مجازی و حقیقی به صورت تذکر مرتفع شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: چندین مورد از تخلفات منجر به بازداشت شده که در ارتباط با کاروان‌های اتوبوسی یا مینی‌بوسی برای رای در برخی شهرها یا در حواشی شهر مشهد بوده تا حضور افراد برای صندوق‌ها را ترغیب و تشویق کنند یا اسم کاندیدایی را در اختیار افرادی قرار دهند که به دیگران توزیع کنند، در مشهد بازداشت نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: با حضور تمامی دستگاه‌ها اعم از دستگاه تامین، قضایی، امنیتی و انتظامی این تخلفات و جرایم به حداقل رسیده، سریع گزارش داده شده و رفع می‌شود. تلاش ما این است که پیشگیری‌های حداکثری و برخورد حداقلی باشد.

رئیس مجلس در قم رای داد

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز رای خود را در انتخابات مجلس در قم به صندوق انداخت.

علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است در اولین ساعات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان در قم رأی خود را به صندوق شماره ۴۳۵ انداخت.

وی پس از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران بر لزوم حضور حداکثری مردم در این انتخابات و نقش آن در ارتقای سطح قدرت ملی تاکید کرد.

حضور گسترده مردم به تشکیل مجلسی مقتدر منجر می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای موجب تشکیل مجلسی کارآمد و مقتدر خواهد شد که در پیشرفت و توسعه کشور موثر است.

هوشنگ بازوند پس از انداختن رای خود در صندوق در شعبه دبیرستان استقلال کرمانشاه گفت: با بیان اینکه امروز شاهد یک جشن ملی در کشور هستیم، گفت: مردم سراسر ایران اسلامی، امروز(دوم اسفند)با حضور در پای صندوق های اخذ رای انسجام و وحدت ملی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی با علام اینکه 1585 شعبه اخذ رای در استان برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده، گفت: 32 هزار نفر در استان شامل هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و ... کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه در همه انتخابات ادوار گذشته حضوری گسترده داشته اند، گفت: در تماسی که با فرمانداران استان داشته‌ام، در این دوره نیز مردم استان تا این لحظه حضور خوبی داشته‌اند.

بازوند همه عوامل دست اندرکار برگزاری انتخابات را به بی طرفی و رعایت قانون دعوت کرد و گفت: این امر موجب افزایش اعتماد مردم و مشارکت گسترده آنان خواهد شد.

وی همچنین با دعوت همه مردم به شرکت در انتخابات، گفت: تشکیل یک مجلس قوی نیازمند حضور گسترده مردم و رای بالا است و هر چه این حضور گسترده تر باشد شاهد شکل گیری مجلسی مقترتر خواهیم بود که برای ساختن فردایی بهتر اهمیت بالایی دارد.

استاندار کرمانشاه از مردم خواست در همان ساعات ابتدایی رای گیری به پای صندوق های اخذ رای بیایند و رای دادن خود را به ساعات پایانی مهلت رای گیری موکول نکنند.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج انتخابات نیز گفت: تلاش خواهیم کرد در کوتاهترین زمان ممکن و تا صبح فردا نتیجه انتخابات را اعلام کنیم.

دالاهویی‌ها در بارش برف و باران پای صندوق‌های رای می‌روند

فرماندار دالاهو گفت: مردم شهرستان دالاهو با وجود سرمای هوا و بارش برف و باران، پای صندوقهای رای حاضر هستند.

کرم محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سردسیر بودن شهرستان دالاهو، گفت: با وجود سرمای هوا و بارش باران و بعضا برف در برخی از نقاط شهرستان دالاهو، مردم این شهرستان مشارکت خوبی در انتخابات دارند.

فرماندار دالاهو با بیان اینکه مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان دالاهو همواره در عرصه‌های انتخابات و دیگر عرصه‌های مهم و سرنوشت ساز در کنار نظام بوده‌اند، گفت: مردم این شهرستان این بار نیز با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های اخذ رای بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب را از توطئه‎‌چینی برای ضربه زدن به نظام دلسرد خواهند کرد.

محمدی سپس با اشاره به استقرار 55 شعبه اخذ رای در شهرستان دالاهو، گفت: 21 شعبه ثابت و 34 شعبه سیار کار اخذ رای از مردم این شهرستان را برعهده دارند.

محمدی ادامه داد: از باب تعرفه مورد نیاز رای دهندگان هم هیچ مشکلی در شهرستان نداریم و در صورت نیاز تعرفه جدید در اختیار شعب اخذ رای قرار خواهد گرفت.

هر رای، یک موشک نقطه‌زن بر قلب استکبار است

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی به حضور حداکثری مردم در انتخابات نیازمندیم، گفت: هر رای که به صندوق انداخته می‌شود، یک موشک نقطه‌زن بر قلب استکبار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد صبح امروز ۲ اسفندماه پس از شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) کوی علوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۴۱ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و از همان ابتدا رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمود که هر عملی در نظام جمهوری اسلامی یک تکلیف است.

وی افزود: وقتی انسان،‌ کاری را برای خدا انجام می‌دهد تلاش می‌کند کار خود را کامل انجام دهد و ناقص نباشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی به حضور حداکثری مردم در انتخابات نیازمندیم زیرا هر رای که به صندوق انداخته می‌شود یک موشک نقطه‌زن بر قلب استکبار است.

موسوی‌فرد با تاکید بر لزوم انتخاب صحیح و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای، ادامه داد: مجلس قوی، نیازمند پشتوانه قوی مردم است. این مساله برای کشور امنیت‌آور است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مجلس باید یک مجلس توانمند، لایق و در تراز انقلاب اسلامی باشد و این اتفاق، تنها با حضور حداکثری مردم محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: باید تلاش شود فردی انتخاب شود که توانمند و در تراز انقلاب باشد و بتواند مشکل جوانان و مردم را حل کند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه اولویت کشور پس از مسائل فرهنگی، موضاعات اقتصادی است، گفت: از مردم تقاضا دارم در انتخاب‌ها با نگاه قومیتی و رفاقتی عمل نکنند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی افزود: تاکید می‌کنم مردم رای سفید به صندوق نیندازند؛ مردم تلاش کنند به تعداد نمایندگان مورد نیاز در حوزه انتخابیه خود رای دهند نه اینکه تنها به یک نفر رای دهند.

حضور اقلیت‌ها در انتخابات، مشت محکمی بر یاوه‌گویی‌های استکبار است

رییس انجمن صائبین مندایی ایران گفت: حضور اقلیت‌های مذهبی پای صندوق‌های رای و حضور در انتخابات، مشت محکمی بر یاوه‌گویی‌های استکبار است.

حبیب عابدی که امروز، دوم اسفندماه برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مسجد جوادالائمه اهواز حضور یافت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقلیت‌های مذهبی اگر ایران را دوست داشته باشند مانند سایر مردم کشور و با هر دین و مذهبی پای صندوق‌های رای حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حضور اقلیت‌های مذهبی پای صندوق‌های رای و شرکت در انتخابات مشت محکمی بر یاوه‌گویی‌های استکبار است.

رییس انجمن صائبین مندایی ایران تصریح کرد: استکبار جهانی ماه‌ها تبلیغ کرده است که کسی در ایران رای نخواهد داد اما حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای مشت محکمی بر دهان آن‌ها است.

عابدی عنوان کرد: اقلیت‌های مذهبی در ایران همگام با برادران و خواهران مسلمان خود در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و مانند همیشه در کنار آن‌ها هستند.

وی با اشاره به مطالبات اقلیت‌های مذهبی از نمایندگان گفت: ما هیچ مطالبه‌ای جز داشتن ایرانی آباد و آزاد نداریم.

تخلفات انتخاباتی تاکنون جنبه جرم نداشته‌اند

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی خوزستان گفت: مواردی جزئی در برخی از شعب اخذ رای در استان خوزستان مشاهده شده است که با تذکر حل شده‌اند.

حجت‌الاسلام سعید سعدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موارد تخلفات انتخاباتی حین رای‌گیری اظهار کرد: بر اساس نظارت‌های انجام شده در شعب اخذ رای در سراسر استان خوزستان، مواردی جزئی از تخلفات مشاهده شده است که با تذکر حل شدند و مساله خاصی در بحث تخلفات انتخاباتی وجود ندارد.

وی افزود: تخلفات انجام‌شده در شعب اخذ رای به شکلی نبوده است که جنبه جرم پیدا کند و تحت عناوین مجرمانه نیاز به پیگیری داشته باشد.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی خوزستان تصریح کرد: روند برگزاری انتخابات در خوزستان خوب است و معدود موارد تخلفاتِ مشاهده‌شده نیز با تذکر حل شده‌اند.

سعدی بیان کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی خوزستان از طریق ضابطان خود از جمله نیروی انتظامی، سپاه و... در شعب اخذ رای، نسبت به نظارت و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی اقدام می‌کند.

اراده ملت؛ سدی در برابر توطئه دشمنان

دادستان زنجان گفت: اراده ملت ایران سدی در مقابل توطئه دشمنان است.

حجت‌الاسلام محسن کرمی صبح امروز با حضور در پای صندوق رای در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه روز انتخابات از ایام‌الله است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که از ملت ایران مطمئن هستم و باز هم مردم مانند گذشته حضور خود را در صحنه ثبت خواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی سبب خواهد شد که توطئه‌های دشمنان از بین رفته و نقشه آنها نقش بر آب شود.

وی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را بالا ارزیابی کرد و افزود: موانع بسیار زیاد، مشکلات اقتصادی، برخی تعمد در ایجاد دلسردی، برخی ممانعت‌ها برای حضور، تولیدات رسانه‌ای دشمن و شایعه‌ها در خصوص شیوع بیماری کرونا و غیره می‌توانست در هر جای دیگر غیر از ایران سدی برای حضور مردم شود.

کرمی تصریح کرد: اراده پولادین ملت ایران، سدهایی که در مقابل حضور مردم بود را، شکست و قطعا حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بالا خواهد بود.

حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رای

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود، حضور مردم در پای صندوق‌های رای پررنگ باشد.

حجت‌الاسلام اسمعیل صادقی‌نیارکی صبح امروز در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران، انتخابات را فرایند سرنوشت‌ساز برای کشور دانست و اظهار کرد: همه مردم به دو جهت وظیفه داریم در انتخابات حضور پیدا کنیم. وظیفه ما این است که به‌عنوان یک شهروند، در انتخابات حاضر شده و دیگر اینکه باید عنوان کرد انتخابات یک بعد ملی است که ریشه در وظیفه ملی دارد.

این مسئول ادامه داد: انتخابات مظهر دموکراسی است و برگزاری انتخابات، نشان می‌دهد سرنوشت مردم به دست خود مردم بوده و انتخاب تصمیم‌گیران توسط مردم، از برکات جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی تصمیم‌گیری در جامعه مجلس است، افزود: ایران امروز شاهد برگزاری انتخابات است و مردم نقش مهمی در اداره کشور دارند.

صادقی‌نیارکی حضور در انتخابات را یک تکلیف شرعی دانست و تصریح کرد: مردم اسلام‌دوست و شهیدپرور ایران، بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رای پشتیبانی خود از نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: حضور در انتخابات مشت محکم به دهان استکبار جهانی است و تجربه نشان داده هر کجا دشمن ورود می‌کند، برعکس عمل کرده و پشت انقلاب می‌ایستد. پیش‌بینی می‌شود، حضور مردم در پای صندوق‌های رای پررنگ باشد.

حضور ۳۳۳ هزار زنجانی در پای صندوق‌های رای

استاندار زنجان گفت: تاکنون ۳۳۳ هزار نفر در استان زنجان رای داده‌اند.

فتح‌الله حقیقی عصر امروز در ستاد انتخابات استان زنجان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طیق اعلام وزارت کشور، انتخابات تا ساعت ۸ شب تمدید شده و احتمال اینکه پس از آن یک ساعت یک‌بار تمدید پیدا کند، وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: از صبح امروز از ۱۰ شعبه در زنجان شخصا بازدید کرده‌ام. همچنین برای بازدید در ابهر نیز حضور داشته‌ایم و به ۸ شهرستان نیز نماینده‌هایی برای سرکشی و بازرسی اعزام شده است و در حال حاضر با تک‌تک فرمانداران نیز صحبت کرده‌ام تا در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گیریم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه خوشبختانه تخلف خاصی در حوزه‌های انتخابیه استان اتفاق نیفتاده است، افزود: در استان زنجان، انتخابات در صحت، سلامت و امنیت برگزار شده و امیدواریم این وضعیت ادامه داشته باشد.

حقیقی، با اشاره به اینکه کمبود تعرفه در استان وجود ندارد، تصریح کرد: تاکنون ۳۳۳ هزار نفر در استان زنجان رای داده‌اند و مشارکت زنجانی‌ها خوب ارزیابی می‌شود.

حضور مردم در انتخابات دشمنان را مأیوس می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حضور مردم در تمامی برهه‌های حساس و همراهی‌ با نظام جمهوری اسلامی ثابت کرده با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هر گاه مردم در صحنه‌ها حضوری جدی و آگاهانه داشته‌اند، کافران و دشمنان حقیقی از دسیسه‌هایشان علیه کشور مأیوس شده‌اند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان و امام جمعهٔ قزوین صبح امروز دوم اسفند ماه در انتخابات یازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی در مسجد امام‌خمینی(ره)، در جمع مردم و اصحاب رسانه گفت: پس از راهپیمایی پرشکوه و حماسی مردم در روز ۲۲ بهمن، این انتخابات عید دوم ما است و دعا می‌کنیم با حضور حداکثری و آگاهانه و انتخاب شایسته‌ترین‌ها، بتوانیم وظیفهٔ شرعی خود را به انجام برسانیم.

وی در ادامه بیان کرد: حضور مردم ما در تمامی برهه‌های حساس و همراهی‌ با نظام جمهوری اسلامی ثابت کرده با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هر گاه مردم در صحنه‌ها حضوری جدی و آگاهانه داشته‌اند، کافران و دشمنان حقیقی از دسیسه‌هایشان علیه کشور مأیوس شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اگر ما پس از شهادت سردار سلیمانی سخن از انتقام می‌گوییم، این انتقام یک‌زمان با در هم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد و پایتخت نظامی امریکا رخ می‌دهد، زمان دیگر کاری می‌کنیم که ناوگان‌های هواپیمابر امریکا در فاصلهٔ زیادی از ما مستقر شوند و جرأت نزدیک شدن به ما را نداشته باشند، در زمانی دیگر نیز این انتقام در روزهایی مانند ۲۲ بهمن، روز قدس و روز انتخابات از دشمن گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات نوعی انتقام‌گیری از دشمنان است، چون ما معتقد هستیم بهترین، سخت‌ترین و مهم‌ ترین انتقام از دشمن این است که کاری کنیم دشمنان ما از منطقه دور شوند و جرأت نکنند در کشورهای اسلامی حضور داشته باشند؛ بی‌شک حضور پرشور در انتخابات زمینه‌ فرار دشمن از منطقه را به وجود می‌آورد.

امام جمعه قزوین در پایان با تأکید بر اقتدار ایران اسلامی در دنیا، بیان کرد: اقتدار ما در پایبندی به پیشوا، امام، رهبر و ولی‌فقیه ادامه پیدا خواهد کرد؛ آهنگ حرکت رهبر ما انقلابی‌ترین و پیشرو ترین و متمدنانه‌ترین آهنگ است و اگر با این آهنگ حرکت کنیم دشمن به ذلت می‌افتد و دوستان ما در سراسر جهان سربلند و پیروز خواهند شد.

با هر رأی، تیری به سمت دشمن رها می‌کنیم

نماینده ولی‌فقیه در گلستان بابیان اینکه هر چه شرکت در انتخابات گسترده‌تر باشد، دشمنان ناراحت‌تر می‌شوند، گفت: مردم با انتخاب و رأی دادن خود، تیری به سمت دشمن رها می‌کند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی پس از حضور در انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به همه ملت ایران مخصوصاً مردم استان گلستان این روز را تبریک عرض می‌کنم. روز بسیار مهمی است، روزی که ما نمایندگانی که باید در مجلس شورای اسلامی قوانین مورد نیاز کشور را تصویب کنند، انتخاب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این امر یک جهاد است، افزود: همه مسلمانان وظیفه دارند که اهل جهاد هم باشند، چه جهادی بالاتر از اینکه انسان با این انتخاب و رأی دادن خود، تیری به سمت دشمن رها کند. وقتی‌که داشتم امروز رأی خودم را به صندوق می‌انداختم، احساس کردم تیری به قلب آقای ترامپ می‌زنم.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان تصریح کرد: همه مردم قطعاً به وظیفه دینی، اسلامی و ملی آشنایی دارند. از مردم استان می‌خواهم شرکت گسترده در انتخابات داشته باشند و با این کار دشمن را ناراحت کنند.

میزان مشارکت گلستانی‌ها بیشتر از میانگین کشوری

استاندار گلستان گفت: خوشبختانه تاکنون میانگین حضور مردم گلستان در انتخابات، از میانگین کشوری خیلی بیشتر است.

هادی حق‌شناس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه میانگین مشارکت مردم در استان از میانگین کشوری بیشتر می‌شود، حتماً نیاز به تمدید ساعت رأی‌گیری خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در شهر گرگان و آق‌قلا که پیش‌بینی می‌شد میزان مشارکت کم باشد اما در این حوزه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر اقدام به رأی دادن کردند. در شرق استان هم مشارکت گسترده‌تر است.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه مشکلی برای تعرفه نداریم، افزود: به هر شعبه ۱۰ درصد بیشتر از میزان مشارکت دوره قبل تعرفه دادیم. همچنین ۱۰ درصد هم تعرفه ذخیره در نظر گرفتیم.

حق‌شناس بابیان اینکه هیچ روستا و مسیری در استان بسته نیست، گفت: تدابیر لازم در صورت بارش برف و باران در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در اولین ساعت رأی‌گیری ۵۰ هزار نفر رأی دارند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم رأی دادن خود را به ساعات پایانی موکول نکنند. تا آخرین نفری که در حوزه‌ها باشند، حتماً از آن‌ها رأی خواهیم گرفت.

استاندار گلستان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص تخلفات انتخاباتی در استان، گفت: تخلفاتی که تاکنون گزارش‌شده، جزئی بوده و تخلف محرزی نداشتیم.

مردم با حضور در انتخابات بی توجهی به جوانان را جبران کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری طی سال های اخیر در مجموعه سیاسی کشور را نگاه بسیار عمیق به بدنه جوان دانست و گفت: مردم در جریان انتخابات نقیصه بی توجهی به جوانان را برطرف کنند و به این نیاز اصلی کشور پاسخ دهند.

مهدی هدایتی در گفت وگو با ایسنا، ملت ایران را از پیشتازان عرصه انتخابات دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ ۴۱ ساله انقلاب اسلامی همواره انتخابات ها از رتبه بالای مشارکت مردم برخوردار بوده است.

وی زندگی انسان را دارای دو جنبه فردی و اجتماعی دانست و افزود: در هر دو جنبه زندگی انسان یکسری الزامات و بایدها و نبایدها وجود دارد، اما برخی از الزامات حوزه فردی مانند رعایت بهداشت در حوزه اجتماعی اثرگذار است.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه گیلان جنبه اجتماعی انسان را تعیین کننده سازوکارهای آینده جامعه دانست و تصریح کرد: انسان باید کنش اجتماعی داشته باشند و از بی تحرکی نسبت به مسائل اجتماعی پرهیز کند، زیرا کنشگری اجتماعی یک منطق انسانی فارغ از نظام های سیاسی و اجتماعی است.

هدایتی با اشاره به ضرورت های پیش آمده طی سال های اخیر در کشور به ویژه در بخش اقتصاد، گفت: یکی از مهمترین برگ های برنده برای کنشگری در فضای امروز و آینده جامعه رجوع به آرای عمومی است، زیرا آرای عمومی سازنده مسیر چهار سال پیش رو خواهد بود.

تاکنون ۳۰۰ هزار گیلانی پای صندوق رای حضور یافته‌اند

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: با گذشت سه ساعت از آغاز رای گیری تاکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند که ۳۹ درصد آنها خانم‌ها بوده‌اند.

محمود قاسم‌نژاد در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان گیلان، ضمن قدردانی از تلاش‌های عوامل اجرایی و اعضای شعب اخذ رای در استان، اظهار کرد: با گذشت سه ساعت از آغاز رای گیری با توجه به اخبار سامانه الکترونیکی تاکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند که ۳۹ درصد آنها خانم‌ها بوده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با تشکر از شهروندان گیلانی که احساس تکلیف کردند و پای صندوق رای حاضر شدند، گفت: قطعا مردم آگاه گیلان با حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و اقتدار ملی را به منصه ظهور می‌رسانند.

وی ادامه داد: گیلان همواره جزء استان‌های پیشتاز در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بوده که انشاالله امیدواریم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جزء استان‌های پیشتاز باشد.

شرایط برگزاری انتخابات آرام و با امنیت فراهم است

معاون استاندار لرستان گفت: تمام شرایط لازم برای برگزاری انتخابات آرام، سالم و با امنیت کامل در استان فراهم است.

محمود ثمینی امروز با حضور در شعبه ۲۳ اخذ رأی در خرم‌آباد رأی خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز روز همایش و نمایش اقتدار ملی ماست.

وی ادامه داد: باتوجه به گزارش‌هایی که داریم مردم خوب و سلحشور ما از صبح قبل از آغاز رأی گیری منتظر باز شدن درب‌های شعبات اخذ رأی بودند.

ثمینی با اشاره به این‌که امروز حضور مردم برگ زرینی بر افتخارات استان خواهد افزود، عنوان کرد: تمام شرایط برای برگزاری انتخابات آرام، سالم و با امنیت کامل فراهم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان تأکید کرد: با توجه به توافق شورای نگهبان با ستاد انتخابات کشور گرفتن اثر انگشت حذف شده و اخذ رأی تنها با اهراز هویت انجام می‌شود.

وی افزود: کد ملی ملاک عمل است و تنها داشتن شماره ملی نیز کافیست اما داشتن شناسنامه الزامی است.

25 صندوق رأی به مناطق صعب العبور البرز ارسال شد

معاون سیاسی، امنیتی و  اجتماعی استانداری البرز اعلام کرد: ۲۵ صندوق اخذ رأی به مناطق صعب العبور استان ارسال شده است.

نور محمد فردی روز جمعه دوم اسفند با بیان اینکه برای مناطق صعب العبور این استان تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شده گفت: با هدف اخذ رأی در مناطق صعب العبور البرز ۲۵ صندوق اخذ رأی به این مناطق ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه آرامش و امنیت در استان برقرار است عنوان کرد: تمهیدات و تدابیر لازم در این رابطه اتخاذ شده است.

فردی گفت: یک هزار و ۶ شعبه شهری و ۱۹۴ شعبه روستایی و ۹۶ شعبه سیار برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درنظر گرفته شده است.

وی گفت:  همچنین در شهرستان کرج ۷۰۴ شعبه ، فردیس ۱۵۶ شعبه بعلاوه یک شعبه برای اقلیت های مذهبی ، شهرستان اشتهارد ۴۸ شعبه ، شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه ، نظرآباد ۹۹ شعبه و طالقان ۴۹ شعبه فعال شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و  اجتماعی استانداری البرزبا بیان اینکه با آمادگی کامل انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان کلید خورده است، اظهار داشت : از ۱۱۵ نامزد انتخاباتی استان البرز ۱۴ نفر زن و ۱۰۱ نفر مرد هستند.

وی گفت: ۲۳ هزار نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی  به عنوان دست اندرکار انتخابات استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

فردی  بیان کرد: تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان البرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱ هزارو ۳۸۱ نفر زن هستند. تعداد رای اولی های استان البرز ۸۵ هزار و۲۷۷ نفر است  که از این تعداد ۴۳ هزار و۴۸۳ نفر مرد و ۴۱ هزار و۷۹۴ نفر زن هستند.

گفتنی است استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد .این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است .انتخابات مجلس یازدهم صبح امروز جمعه دوم اسفندماه در سراسر کشور آغاز شد.

بیش از هزار فرد ۸۵ تا ۹۵ ساله تاکنون در البرز رأی داده‌اند

استاندار البرز با بیان اینکه در این دوره از انتخابات آمار رأی دهندگان به صورت لحظه‌ای ثبت می‌شود گفت: تا این لحظه ده‌ها هزار نفر در انتخابات دو حوزه انتخابیه البرز شرکت کرده‌اند.

عزیزاله شهبازی امروز جمعه دوم اسفند در گزارشی از آخرین وضعیت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان البرز گفت: امروز یک جشن ملی است که در آن مردم برای تعیین سرنوشت چهارساله خود مشارکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شهبازی با بیان اینکه این انتخابات در گام دوم انقلاب برگ زرینی در تاریخ انقلاب خواهد بود، افزود: در این انتخابات آمار رأی دهندگان به صورت لحظه‌ای ثبت می‌شود و تا الان ده‌ها هزار نفر از مردم استان با امید به آینده و زندگی در رأی داده‌اند.

وی افزود: ده‌ها نفر بالای ۹۵ سال و بیش از هزار نفر بین ۸۵ تا ۹۵ سال تا این لحظه رأی خود را به صندوق انداخته‌اند.

شهبازی با بیان اینکه ۶۰ درصد رأی دهندگان بین ۱۸ تا ۴۵ سال هستند افزود: صفوف رأی دهندگان در هم تنیده و پر شور است.

وی  خاطرنشان کرد: مشارکت بانوان هم در انتخابات قابل توجه است.

استاندار البرز اعلام کرد: مردم ایران در طول این ۴۱ سال شگفتی‌ساز بوده‌اند و امروز مردم این را به کشورهای خارجی نشان دادند.

وی در خصوص روند برگزاری انتخابات هم گفت: کار سنگینی در حال انجام است، بنا را بر این گذاشته‌ایم هر جایی که یک رأی بوده هم صندوق ارسال شود تا یک رأی هم  باقی نماند.

نماینده عالی دولت در استان البرز در پایان با بیان اینکه امیدواریم مردم در همین مرحله اول کار را تمام کند تا برای جلوگیری از هزینه به دور دوم کشیده نشود اعلام کرد: همچنین امیدواریم سه نماینده استان با اکثریت آرا به مجلس بروند.

تاکنون بیش از 60 هزار تعرفه رای در خراسان شمالی به صندوق انداخته شده است

استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار شعب اخذ رای تاکنون بیش از۶۰ هزار تعرفه رای به صندوق ها انداخته شده است.

محمد علی شجاعی با حضور در یکی از شعبات اخذ رای و انداختن رای خود در صندوق اظهارکرد: مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی نقطه قوت و توان نظام جمهوری اسلامی است.

تعداد واجدان شرایط رای در این استان 658 هزار نفر است که از این تعداد 37 هزار و 474 نفر رای اولی هستند.

همچنین یک میلیون و 600 هزار تعرفه انتخاباتی در خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

حضور مردم فارس در انتخابات برای برگزیدن ۱۸ نماینده

همزمان با سراسر کشور، مردم فارس نیز در ۹۳ حوزه انتخابیه، برای برگزیدن ۱۸ نماینده خود، پای صندوق‌های رای رفته‌اند یا طی ساعات باقیمانده، به تکلیف شرعی خود عمل خواهند کرد.

از دقایق اولیه صبح جمعه، مردم در شیراز و دیگر نقاط استان فارس برای شرکت در انتخابات به تدریج راهی حوزه‌های اخذ رای شدند تا از میان قریب به ۳۰۰ کاندیدای حاضر در صحنه رقابت انتخاباتی، ۱۸ نفر را انتخاب و به عنوان نماینده خود برای ۴ سال آینده، راهی خانه ملت کنند.

حضور پررنگ مردم در شعب رای گیری شیراز

استاندار فارس که در اولین دقایق آغاز اخذ رای، به همراه سایر مدیران ارشد فارس در شعبه اخذ رای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران تاکید کرد که براساس گزارش‌ها، حضور مردم فارس از همان ساعات اولیه چشمگیر بوده است.

عنایت‌الله رحیمی، حضور پررنگ مردم در انتخابات را منجر به تشکیل یک مجلس قوی و تاثیرگذار بر اقتدار عمومی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که امروز نیز مردم ایران حماسه‌ای دیگر را رقم بزنند.

بیش از ۳۲۰ شعبه اخذ رای در فارس/ ۴ شعبه ویژه اقلیت‌های دینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز اعلام کرد که در این دوره انتخابات، ۳۲۲۷ شعبه اخذ رای در ۹۳ حوزه انتخابیه سراسر استان کار اخذ رای از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واجد شرایط را عهده دار است.

احمد احمدی، با اشاره به اینکه چهار حوزه برای مشارکت اقلیت های دینی در استان فارس پیش بینی شده است، استقبال مردم از انتخابات را از همان ساعات اولیه آغاز رای گیری، خوب توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به شمار نامزدهای انتخابات مجلس، برای هر یک کرسی از ظرفیت ۱۸ نفره فارس در مجلس، ۱۴ نامزد حضور دارد.

برپایی ۷۲۸ شعبه اخذ رای در مرکز استان

رئیس ستاد انتخابات شهرستان‌های شیراز و زرقان نیز گفت: در این حوزه انتخابیه، ۷۲۸ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که بیش از ۸۳ درصد آن در مدارس مستقر است.

محمدرضا امیری با اشاره به فعالیت چهار شعبه ویژه اقلیت‌های مذهبی در شیراز، گفت: در شهر شیراز ۵۹۰ شعبه اخذ رای، بخش مرکزی ۶۷ شعبه، بخش ارژن ۲۵ شعبه و همچنین ۵۵ شعبه سیار و برای شهرستان زرقان هم ۴۲ شعبه پیش‌بینی شده است.

او از افزایش بیش از ۶ درصدی شعب اخذ رای نسبت به آخرین انتخابات خبر داد و گفت: هزار و ۳۷۲ نفر به عنوان نماینده فرمانداری و پنج هزار و ۶۳۸ نفر به عنوان عضو شعب برای حضور در محل شعبه‌های اخذ رای پیش‌بینی شده است، یعنی جمعا تعداد ۱۵ هزار نفر این انتخابات را پشتیبانی می‌کنند.

امیری شمار رای دهندگان و افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال را در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز را یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر عنوان کرد.

برگزاری انتخابات میاندوره‌ای خبرگان رهبری

به گزارش ایسنا، استان فارس جزء چهار استانی است که انتخابات میاندوره‌ای مجلس نیز در آن برگزار خواهد شد.

در این دوره، ۲ داوطلب برای کسب یک کرسی باقیمانده متعلق به فارس در خبرگان رهبری با هم رقابت خواهند کرد.

استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز ۱۸ نماینده دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، ۴ نفر است.

بکارگیری 4 هزار نیرو برای تأمین امنیت انتخابات در یزد

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات یزد با بیان این که تمام شعب انتخابات در این استان تحت نظر هستند، گفت: بیش از 4 هزار نفر عوامل امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات استان یزد را در این دوره انتخابات همراهی می‌کنند.

«مصطفی سالاری» ساعتی پیش با حضور در اتاق خبر ستاد انتخابات یزد، با بیان این‌که فرآیند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با دیگر استان‌های کشور در 10 شهرستان این استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: 772 شعبه ثبت نام و اخذ رأی در سطح استان یزد فعال است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات متعدد ستاد انتخابات در استان یزد، افزود: طبق قانون ستاد فرماندهی انتظامی، اداره اطلاعات، دستگاه قضایی و سپاه عضو کمیته امنیتی ستاد انتخابات هستند.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان یزد در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از 4 هزار نفر عوامل امنیتی و انتظامی در برگزاری این دوره انتخابات همکاری دارند و تا این لحظه کلیه شعب اخذ رأی در نظم و آرامش کامل هستند.

سالاری با بیان این‌که طبق قانون زمان برگزاری انتخابات و اخذ رأی 10 ساعت است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حضور گسترده مردم در صورت نیاز زمان انتخابات تمدید می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون ورود افراد با اسلحه و هرگونه درگیری و تجمع غیرقانونی در محل شعب ثبت نام و اخذ رأی ممنوع است.

فرماندار بافق: مشارکت تاکنون ۲۰ درصد واجدین شرایط بافق در انتخابات

فرماندار بافق با بیان این‌که در این شهرستان ۵۵۰۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: تا این لحظه بیش از ۲۰ درصد واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات مشارکت داشتند.

«محمدزاده رحمانی» ساعاتی پیش در ارتباط ویدئو کنفرانسی با اتاق خبر ستاد انتخابات استان یزد، اظهار کرد: فرآیند یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با دیگر شهرستاهای استان و کشور از ساعت ۸ صبح امروز در شهرستان بافق آغاز شده است.

وی حضور پرشور اقشار مختلف از ساعات ابتدایی را از جمله ویژگی‌های این دوره انتخابات دانست و افزود: در بافق ۱۱ شعب روستایی و ۲۷ شعب شهری برای اخذ رأی واجدین شرایط این شهرستان فعالیت دارند.

فرماندار بافق با بیان این‌که در این شهرستان ۵۵۰۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: تا این لحظه بیش از ۲۰ درصد واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات مشارکت داشتند.

زاده‌رحمانی با اشاره به اهمیت حضور اقشار مختلف در این دوره انتخابات، تصریح کرد: در شهرستان بافق سه هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

وی در پایان با بیان این‌که رأی دادن از جمله وظایف ملی تمام افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: نسبت واجدین شرایط از نظر جنسیت بانوان و آقایان در شهرستان بافق برابر است.

فرماندار تفت: مشارکت تاکنون 30 درصد واجدین شرایط تفت در انتخابات

فرماندار تفت با اشاره به فعالیت 66 شعبه اخذ رأی در این شهرستان، گفت: تاکنون 30 درصد واجدین شرایط شهرستان تفت در انتخابات شرکت کردند.

«علیرضا نوکار» ظهر امروز دوم اسفند در ارتباط ویدئو کنفرانسی با اتاق خبر ستاد انتخابات استان یزد، با بیان این‌که استاندار از ساعات ابتدایی آغاز فرآیند رأی گیری در شهرستان تفت حضور داشته است، اظهار کرد: در این شهرستان 66 شعبه ثابت، سیار و یک شعبه اقلیت های دینی زرتشتیان نسبت به اخذ رأی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت 38 شعبه سیار در شهرستان تفت، افزود: تاکنون 30 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

فرماندار تفت در ادامه با بیان این‌که بیش از یک هزار نفر در شهرستان تفت آماده اخذ رأی هستند، گفت: رای گیری در تفت در سه بخش مرکزی، نیر و گاریزات انجام می‌شود.

نوکار تصریح کرد: از کل تعداد شعب اخذ رأی در شهرستان تفت 43 شعبه در بخش مرکزی، 10 شعبه در بخش کاریزات و 13 شعبه در بخش نیر فعالیت دارند.

این مسئول تعداد واجدین شرایط در شهرستان تفت را 30 هزار نفر دانست و بیان کرد: از ابتدای آغاز فعالیت ستاد انتخابات در استان، شاهد حضور پرشوراقشار مختلف پای صندوق های رأی در شهرستان تفت هستیم.

مشارکت مردم آذربایجان غربی در انتخابات پرشور است

استاندار آذربایجان غربی گفت: حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بسیار پرشور است.

محمدمهدی شهریاری امروز ۲اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: حضور و مشارکت مردم در استان بسیار پرشور است و در هر دقیقه به طور میانگین ۴۰۰۰ رای به صندوق ها ریخته می شود که اگر این روند ادامه یابد متوسط کشوری را رد خواهیم کرد.

شهریاری با اشاره به اینکه ۲۱۱۷صندوق اخذ رای در استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از این تعداد صندوق و شعبه اخذ رای ۷صندوق برای اقلیت‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته راه دسترسی به ۵۰۰ روستای استان به دلیل بارش برف مسدود شد، اظهار کرد: باتلاش صورت گرفته و استفاده از تمامی امکانات تمامی روستاهای استان باز هستند و تنها در ۴ روستا استان محدودیت تردد وجود دارد که امداد گران پیاده صندوق ها را به انجا انتقال داده اند.

استاندار آذربایجان غربی یاد آور شد: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۷۵۰۰ نفر مامور امنیتی و انتظامی مسئولیت تامین امنیت انتخابات استان را برعهده داشته و ۴۲هزار نفر نیز مجری انتخابات در استان هستند.
وی درخصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات نیز خاطرنشان کرد: مردم شرایط کشور را درک می کنند و باحضور پرشور خود در انتخابات نقشه دشمنان و ضد انقلاب را نقش بر آب خواهند کرد.

انتخابات نمود عینی انسجام ملی در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: انتخابات از برکات انقلاب اسلامی و نمود عینی مردم‌سالاری دینی و انسجام ملی در یک جامعه است.

 حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی صبح امروز دوم اسفند با شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محل مصلای اردبیل اظهار کرد: امروز دشمنان و استکبار جهانی چشم به این انسجام و وحدت ملی ایران دوخته‌اند اما مردم ما در 41 سال گذشته ثابت کرده‌اند که این انسجام و وحدت ملی ما خدشه‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه مجلس در اصلاح امور کشور یک اصل اساسی تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت تشکیل و ایجاد مجلس شایسته است که کشور اصلاح شده و به سمت تعالی پیش می‌رود.

امام جمعه اردبیل شرکت در انتخابات را پاسخی کوبنده به منتقدین دانست و بیان کرد: مردم ما باید با شرکت در پای صندوق‌های رای انتقاد برخی‌ گروه‌ها به وضعیت کشور را خنثی می‌کنند و انسجام ملی خود را نشان می‌دهند.

عاملی تعیین سرنوشت کشور را از طریق انتخابات برشمرد و بیان کرد: برگزاری انتخابات نمود عینی دموکراسی و مردم سالاری دینی در جامعه است که همگی در سایه انقلاب اسلامی و خون شهدا به دست آمده است.

وی انتخابات را یک واجب شرعی اعلام کرد و گفت: مردم در واقع با شرکت در انتخابات سرنوشت خود را به دست خودشان تعیین می‌کند و حضور بالا و مشارکت گسترده مردم در این دوره از انتخابات خط بطلانی بر تمام یاوه‌گوئی‌های منافقان و استکبار است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عاملی پیش از حضور در جمع خبرنگاران رای خود را در مصلی امام خمینی (ره) اردبیل به صندوق انداخت تا در این رویداد بزرگ ملی مشارکت داشته باشد.

مشارکت ۹ هزار رای اولی در انتخابات مجلس از حوزه پارس آباد

فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه در سال ۹۴ بیش از ۸۰ درصد جمعیت در رای گیری مشارکت داشتند، افزود: پیش بینی می شود در این دوره از انتخابات بیش از ۷۰ درصد مردم مشارکت داشته باشند.

عدالت حاجی پور دوم اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان پارس آباد، اظهار کرد: صد و هفت هزار نفر در شهرستان پارس آباد حائز شرایط رای دادن میباشند که از این تعداد ۹ هزار نفر رای اولی محسوب میشوند. 

رئیس هیئت اجرایی حوزه انتخابیه شهرستانهای پارس آباد بیله سوار و اصلاندوز افزود: سه هزار نفر در ۲۵۴ شعبه اخذ رای در این سه حوزه انتخاباتی فعالیت و فرایند انتخابات را رصد میکنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نحوه شمارش رای در این دوره سیستمی و به صورت تجمیع آرا می باشد، خاطرنشان کرد: تا سبز شدن وضعیت سیستم، مجموع آراء مشخص نمیشود و تا شمارش آخرین برگههای رای کسی از نتایج آرا مطلع نخواهد شد.

وی  با بیان اینکه رعایت قانون و اصل بی‌طرفی برای ما مهم ترین ملاک است، اضافه کرد: امنیت انتخابات جزو وظایف اصلی ماست و اجازه نخواهیم داد معاندین و فرصت طلبان از این خلاء سوء استفاده کنند.

فرماندار شهرستان پارس آباد ادامه داد: ۲۴ ساعت مانده به زمان رای گیری تمامی کاندیداها برنامه تبلیغاتی خود را متوقف نموده و تا شعاع ۱۰۰ متری کلیه شعبات، تصاویر  تمامی کاندیداها امحا و جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بر اساس قانون تا زمانی که نتایج شمارش آراء از طریق مراجع ذی صلاح اعلام نشده باشد، هیچ کاندیدایی اعلام نتایج رای گیری یا اظهارنظر در خصوص نتایج زودهنگام را ندارد.

انتخابات به عنوان نماد مردم سالاری دینی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتخابات به عنوان مردم سالاری دینی، مشارکت در خرد جمعی و حساسیت نسبت به سرنوشت خود، کشور و مردم است پس عقلانیت ایجاب می کند که به عنوان یک نیروی موثر و زنده جامعه در انتخابات حضور داشته باشیم.

"احد جمالی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: انتخابات به عنوان مردم سالاری دینی، مشارکت در خرد جمعی، حساسیت نسبت به سرنوشت خود، کشور و مردم و تکلیف شرعی و ملی است پس عقلانیت ایجاب می کند که به عنوان یک نیروی موثر و زنده جامعه در انتخابات حضور داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ممکن است همین یک رای ما سرنوشت را تغییر دهد و دنیا سرنوشت اجتماعی کشور را در مشارکت های مردمی می بیند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ورود در انتخابات، مشارکت بیشتر و بالاتر رفتن سرمایه اجتماعی باعث کاهش فشارهای بین المللی می شود.

جمالی ادامه داد: نماینده مجلس باید جهانی فکر کند و بداند کشور در کجا قرار گرفته و باید به کجا برسد، منافع ملی را مدنظر بگیرد، جامعه نگر باشد و فهم و درک لازم، قدرت علمی و تجربی در راستای موثر بودن در کمیسیون های داخلی مجلس را نیز داشته باشد.

عزل معاون سیاسی فرماندار جاجرم به علت تخلفات انتخاباتی

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از عزل معاون سیاسی فرماندار جاجرم به علت تخلفات انتخاباتی خبر داد.

ولی الله حیاتی در گفت و گو با ایسنا، گفت: معاون سیاسی فرماندار جاجرم به علت ورود غیرمجاز به فعالیت های انتخاباتی برکنار شد.

دو روز گذشته نیز معاون عمرانی فرمانداری شیروان به علت هوادارای از یکی از کاندیداها با دستور استاندار برکنار شد.

ادامه دارد...

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز