حضور افتخاری کانادا در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به سال ۲۰۲۱ موکول شد

Submitted on ش., 07/11/2020 - 01:16

حضور افتخاری کانادا در نمایشگاه کتاب فرانکفورت (Frankfurter Buchmesse) که از ۱۴ تا ۱۸ اکتبر برگزار می‌شود به‌دلیل تغییر شرایط ناشی از شیوع کووید۱۹ به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، کمیته هماهنگ‌کننده حضور کانادا به‌عنوان مهمان افتخاری، تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی کانادا، با موافقت نمایشگاه کتاب فرانکفورت به این نتیجه رسیدند تا حضور کانادا یکسال به تأخیر بیافتد.

علاوه بر کانادا٫ کشورهای اسپانیا، اسلوونی و ایتالیا نیز قرار بود امسال مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت باشند اما حضور تمام آن‌ها به بعد موکول شد.

یوگن بوس، مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت، در این رابطه گفت: تشکر می کنم از کمیته مهمانان افتخاری و انجمن و مسئولان انتشارات کشورهای اسپانیا، اسلوونی و ایتالیا که به‌دلیل همبستگی با کانادا٫ موافقت کردند حضورشان را به‌دلیل همراهی با کانادا یک سال به عقب بیاندازند تا کانادا بتواند اکتبر ۲۰۲۱ فرهنگ و ادبیات خود را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به بهترین شکل معرفی‌کند.

وی افزود: درعین‌حال٫ ما مشتاقانه منتظر فعالیت‌های دیجیتالی هستیم که توسط شرکای کانادایی ما در طول نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۰ ارائه خواهد شد.

رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت ادامه داد: ما امسال چالش‌هایی اساسی داشتیم اما شاهد گردهمایی جامعه بین المللی کتاب برای رفع آن‌هابودیم. یکی از نمونه‌های آن٫ هماهنگی برای حضور مهمانان افتخاری بوده است.

استفان دیون، سفیر کانادا در آلمان و فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در این رابطه گفت: بسیار سپاسگزارم که دوستان اسپانیایی، اسلوونیایی و ایتالیایی ما حضور افتخاری‌شان را به‌خاطر ما یک سال به تأخیر انداختند. همچنین خوشحالم که می توانیم امسال حضور مجازی قدرتمندی در نمایشگاه ۲۰۲۰ فرانکفورت داشته باشیم و سال آینده نیز مهمان ویژه این نمایشگاه باشیم.

کارولین فورتین، رئیس نمایشگاه کتاب فراکفورت سال ۲۰۲۰ کانادا  Canada FBM2020 نیز گفت: Canada FBM2020 از تعویق افتادن حضور خود بعنوان مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت به سال ۲۰۲۱ خیلی راضی است. از شرکای خود در همراهی با کانادا قدردانی می‌کنیم.

مهمانان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴

۲۰-۲۴ اکتبر ۲۰۲۱:نمایشگاه کتاب فرانکفورت – مهمان ویژه کانادا

۱۹-۲۳ اکتبر ۲۰۲۲:نمایشگاه کتاب فرانکفورت _ مهمان ویژه اسپانیا

۱۸-۲۲ اکتبر ۲۰۲۳:نمایشگاه کتاب فرانکفورت_مهمان ویژه اسلوونی

۱۶-۲۰ اکتبر۲۰۲۴:نمایشگاه کتاب فرانکفورت_مهمان ویژه ایتالیا

بیشتر بخوانید:

منبع خبر: وبسایت رسمی نمایشگاه کتاب فرانکفورت

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز