حباب املاک و مستغلات کانادا در مقایسه با سایر کشورهای G7 بسیار دیوانه کننده است

Submitted on جمعه, 01/19/2024 - 19:43

داده های جدید بزرگترین بانک مرکزی جهان نشان می دهد که واقعاً حباب مسکن کانادا چقدر دیوانه کننده است.

کارشناس حباب املاک و مستغلات در شعبه دالاس فدرال رزرو اخیرا آخرین داده ها را در مورد قیمت جهانی مسکن تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است.

اکثر کشورهای گروه G7 به دنبال کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۰ به شیوه مشابهی افزایش قیمت داشتند، اما اخیراً همه آنها کاهش یافته اند. با این حال، حباب مسکن کانادا کاملاً متفاوت از سایر کشورهای G7 است. این حباب هر دو ایالات متحده و ژاپن در مقایسه با کانادا کوچک می باشد و این افزایش حباب کانادا بعلت افزایش جمعیت است که اخیراً مورد سرزنش قرار گرفته است، رخ می دهد.

نگرانی ها در مورد اصلاح املاک و مستغلات کانادا بیش از حد است
رسانه های کانادایی ممکن است بر اصلاح قیمت مسکن تمرکز کنند، اما به سختی این اصلاحیه است. قیمت یک اقامتگاه معمولی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به اوج خود رسید و نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۹ درصد افزایش یافت. در سال پس از اوج گیری، قیمت مسکن ۱۶/۱ درصد قبل از بهبودی کاهش یافت. در سه ماهه اخیر، قیمت مسکن ۱۱/۴ درصد زیر اوج خود باقی مانده است. در ظاهر این یک افت بسیار سنگین است، اما وفتی به افزایش قیمت در زمان اوج نگاه می کنیم این کاهش جزئی محسوب می شود.

قیمت املاک و مستغلات کانادا در مقایسه با همتایان خود در G7 دیوانه کننده است

شعبه دالاس از فدرال رزرو مقایسه شاخصی از قیمت مسکن در کشورهای G7 انجام داد و نتایج نشان داد که شاخص قیمت مسکن در کانادا پیشتاز است.

حباب مسکن کانادا باعث می شود حباب آمریکا کوتوله به نظر برسد

ایالات متحده زمانی یک حباب املاک و مستغلات را تجربه کرد که تأثیر زیادی بر سیستم مالی جهانی گذاشت. از سال ۲۰۰۵، قیمت مسکن در ایالات متحده به میزان خیره کننده ۸۸/۱ درصد افزایش یافته است. با این حال، در سه ماهه آخر، رشد قیمت مسکن در ایالات متحده کمتر از نیمی از رشد ۲۰۶/۸ درصدی کانادا بود. اگرچه کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت است، تولید ناخالص داخلی کانادا فقط مربوط به شهر نیویورک بزرگ است.

هیچ کشور G7 دیگری مانند کانادا حباب مسکن را تجربه نکرده است
پس از ایالات متحده، بریتانیا بیشترین رشد قیمت مسکن از سال ۲۰۰۵ (۸۳/۷%+) را داشته است و پس از آن آلمان (۷۴/۸%+) و فرانسه (۵۳/۷%+)، ژاپن (۵%+) و ایتالیا (۰.۳%+) قرار دارند. افزایش معتدل تر بود. رشد قیمت مسکن در دو کشور اخیر در طول دهه ۱۹۹۰ تقریباً به همان سرعتی بود که در کانادا امروز وجود دارد و از آن زمان تاکنون هرگز به بالاترین سطح شاخص بازگشت نکرده اند.

جمعیت کانادا در نتیجه تصمیمات سیاسی اخیر به سرعت در حال افزایش است. به نظر می رسد این تصمیمات ذهنی تقریباً به طور کامل برای حمایت از حباب مسکن وجود دارد. با بزرگنمایی، به راحتی می توان یادآوری کرد که این تصمیمات با نگرانی در مورد حباب اعتباری و سفته بازانه مورد حمایت کانادا صورت گرفته است.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز