فروش کاندو در تورنتو امسال ۴۷ درصد کاهش یافت که کمترین میزان در ۱۰ سال اخیر است و تعداد زیادی از پروژه ها به حالت تعلیق درآمدند.

Submitted on Mon, 11/06/2023 - 20:23

الیوت کلی در حال حاضر در یک مخمصه "گرفتار اجاره" به سر می برد. او یک خانه نیمه مستقل در مرکز شهر تورنتو اجاره کرد که بیشتر از آنچه که می خواست هزینه کرد، اما نتوانست یک آپارتمان سه خوابه مقرون به صرفه پیدا کند.

این پدر چهار فرزند گفت که خانواده‌اش از خانه‌ای که در آژاکس خریده بودند نقل مکان کردند تا رفت‌وآمدشان را کوتاه‌ تر کنند و به آن‌ها قابلیت پیاده‌روی بیشتری در محله‌ای که دوست دارند بدهند. اما حتی اگر خانه قطاری خود را که ارزش آن نزدیک به یک میلیون دلار است، بفروشند، قادر به پرداخت اجاره نخواهند بود.

کلی گفت که برای ماه‌ها، تمام آپارتمان‌های مناسبی که در میدتاون تورنتو دیده بود، بیش از 200000 دلار بالاتر از مبلغی که خانواده‌ها می‌توانستند بخرند، فهرست شده بودند. بنابراین، خانواده "با تمام دستمزد خود فقط کرایه خانه می دهد.

کلی که تنها خریدار آپارتمان بالقوه ای نیست که از هزینه فعلی مسکن منصرف شده است، گفت: «احساس ناامیدی می کنم.

طبق گزارش جدیدی از Urbanation، یک شرکت تحقیقاتی متخصص در کاندوهای در بزرگ منطقه تورنتو، فروش آپارتمان های جدید در سال ۲۰۲۳ تا کنون با ۴۷ درصد کاهش در سال جاری به پایین ترین حد در ۱۰ سال گذشته رسیده است، زیرا نرخ های بهره بالا و قیمت های درخواستی بالا اکثر مردم را از خود دور می کند.

کلی گفت: «این مشکل ۲۰ سال است که گریبان ما را گرفته است. انتظار می رود گزینه های آپارتمان در ماه های آینده کاهش یابد

شرایط آشفته بازار همچنین به این معنی است که پروژه های آپارتمان سازی کمتری شروع می شود. Urbanation می گوید که ۴۰ پروژه آپارتمانی آینده در منطقه تورنتو بزرگ به حالت تعلیق درآمده است.

شان هیلدبراند، رئیس شرکت تحقیقاتی، گفت که منابع احتمالاً در ماه های آینده بدتر خواهند شد.

هیلدبراند گفت: "اکنون شاهد شروع کاهش قابل توجهی در فعالیت های ساخت و ساز به دلیل تاخیر بین پیش فروش آپارتمان های جدید و شروع ساخت هستیم. این امر در سه ماهه آینده ادامه خواهد داشت و در نهایت مانع عرضه جدید خواهد شد."وی گفت که با توجه به اینکه کاندوها مقرون به صرفه ترین شکل مالکیت خانه در منطقه تورنتو بزرگ هستند، ساخت واحدهای کمتر خبر بدی برای مقرون به صرفه بودن است.

او گفت که تعداد کمتر آپارتمان های جدید به قیمت های بالاتر نیز منجر می شود.

اگرآپارتمان های ساخته شده فروش نرود، چگونه می توان آپارتمان جدید ساخت؟»

کاهش سرعت مورد انتظار
بن مایرز، رئیس Bullpen، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره متمرکز بر املاک و مستغلات مسکونی در جنوب انتاریو، گفت که کاهش سرعت فروش و توقف پروژه‌ها برای کسانی که در این صنعت هستند تعجب‌آور نیست.

او گفت: «این ایده‌آل نیست، اما در مقطعی بازار رکودی را تجربه می‌کند و همینطور است.

مایرز گفت برخی از پروژه‌هایی که فروش خوبی دارند با قیمت‌هایی نزدیک به سطح تابستان ۲۰۲۱ فهرست شده‌اند و به افرادی که توانایی پرداخت نرخ‌های بهره بالا و قیمت‌های فروش فعلی را دارند توصیه می‌کند در اسرع وقت خرید کنند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، او گفت با این حال، با توجه به اینکه قیمت آپارتمان های نوساز در بیشتر سه دهه گذشته افزایش یافته است، که قیمت ها هنوز برای بسیاری از آنها دور از دسترس است.

مایرز می گوید: فکر می کنم «زمانی که نرخ بهره شروع به کاهش کند، شاهد ورود موج دیگری از خریداران دیوانه به بازار خواهیم بود.

این برای کلی که خود را مرد عمل در زمانی کوتاه نمی بیند، چندان راحت نیست.

"هنوز امیدوار هستم که بتوانم به اندازه کافی صبر کنم تا جایی که خانواده ام توانایی خرید آن را داشته باشند."

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز