فروش چنین املاکی در منطقه تورنتو بزرگ به پایین‌ترین حد تاریخی رسیده است، کارشناسان خواستار کاهش شرایط برای مشمول شدن وام هستند

Submitted on چ., 03/29/2023 - 20:49

بر اساس گزارش انجمن صنعت ساختمان و توسعه زمین (BILD)، فروش خانه های جدید در منطقه تورنتو بزرگ در ماه فوریه نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافت که تحت تاثیر نرخ های بهره بالاتر قرار گرفت.برنگار

به گزارش تورنتو استار، گروه آلتوس که از سال ۲۰۰۰ فروش و ساخت خانه های جدید را دنبال می کند، دریافت که تعداد معاملات خانه های تک خانوار در ماه فوریه کمترین میزان از آن زمان بوده است.

دیو ویلکس، رئیس و مدیرعامل BILD گفت: «ما شاهد توقف در بازار بودیم. ۸ افزایش متوالی نرخ سود بانک مرکزی تاثیر زیادی بر بازار مسکن جدید داشته است.

در ماه گذشته تعداد معاملات مسکن نوساز ۹۲۲ واحد بوده که نسبت به اوج بازار ملک در سال گذشته ۷۶ درصد و نسبت به میانگین ۱۰ سال گذشته ۶۹ درصد کاهش داشته است.

از این تعداد، ۲۲۵ خانه تک‌خانواری (شامل خانه‌های مستقل، متصل، نیمه‌ متصل ) بودند که ۶۵ درصد کمتر از فوریه ۲۰۲۲ و ۸۱ درصد کمتر از میانگین ۱۰ ساله است.

ویلکس گفت که نرخ بهره بالاتر به معنای پرداخت ماهانه بالاتر برای خریداران بالقوه است. بنابراین برخی از آنها باید تصمیم بگیرند که در حاشیه منتظر بمانند تا نرخ بهره کاهش یابد.

یکی از زمینه های نگرانی خاص آپارتمان های پیش خریدی است که بسیاری از مردم با این انتظار که نرخ بهره پایین بیاید، خرید می کنند.

ویلکس معتقد است که زمان آن فرا رسیده است که دولت فدرال در مورد کفایت تست استرس وام مسکن تجدید نظر کند. در حال حاضر خریداران باید ثابت کنند که توانایی پرداخت بیش از ۲ درصد یا ۵/۲۵ درصد را دارند، هر کدام که بیشتر است، انتخاب می کنند. ۵/۲۵ درصد حداقل می باشد.

او گفت: «بررسی آزمون استرس وام با نرخ سود امروز برای مردم واقعاً سخت است.

فروش کاندوهای جدید تنها با فروش ۶۹۷ دستگاه کاندو، ۷۸ درصد کمتر از فوریه ۲۰۲۲ و ۶۱ درصد کمتر از میانگین ۱۰ ساله بوده است. اما هفت پروژه آپارتمانی پیش خریدی در ماه فوریه به بازار آمدند که تعداد فهرست های جدید را به ۱۴۶۲۱ افزایش داد که بالاترین سطح در بیش از دو سال اخیر است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، ویکس گفت: "راه اندازی پروژه های بلندمرتبه پیش خریدی، تعداد لیست آپارتمان ها را در بازار افزایش داده است. در ماه های اخیر، شاهد راه اندازی پروژه های زیادی نبوده ایم زیرا شرایط بازار اجازه نمی دهد."

پس از راه اندازی این پروژه ها، تعداد فهرست های جدید افزایش یافته است.

از نظر قیمت، قیمت بنچمارک یک خانه تک‌خانوار جدید در فوریه به ۱،۷۵۹،۰۴۳ دلار رسید که نسبت به ژانویه امسال کمی افزایش داشت، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵/۴ درصد کاهش داشت. قیمت معیار برای یک آپارتمان جدید به 1,113,164 دلار کاهش یافت که ۵/۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش داشت.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز