فرانسه توسعۀ بزرگترین طرح گردشگری جهان در عربستان را بر عهده دارد

Submitted on ش., 07/29/2023 - 08:49

لودریان پیش از این از سوی ماکرون به عنوان فرستادۀ ویژه فرانسه در امور لبنان نیز برگزیده شد و اینک با حفظ همین سمت هدایت توسعۀ بزرگترین طرح گردشگری جهان در عربستان آنهم در منطقه‌ای به وسعت بلژیک معروف به "الاولی" یا "النبطیون" را برعهده گرفته است. در مقام جدید خود ژان-ایو لودریان مسئولیت همکاری با مقامات عربستان برای توسعۀ گردشگری در این منطقۀ بزرگ را برعهده دارد.

در سال ۲٠۱۸ امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان، قرار داد ده ساله‌ای برای توسعۀ فرهنگی و گردشگری در واحۀ "الاولی" را امضاء کردند. "الاولی" یکی از مهمترین مراکز تاریخی عربستان است که در عهد باستان از آن به عنوان واحه "النبطیون" یاد شده است. به موجب قرار داد امضاء شده میان دو کشور قرار است فرانسه مجموعه ای مرکب از مناطق باستان شناسی، فرهنگی و گردشگری و همچنین موزه‌ها و سالن‌های کنسرت، هتل‌ها و منازل هنرمندان را در این واحه احداث کند.

عربستان در نظر دارد برای جایگزین کردن درآمدهای نفتی خود تا سال ۲٠٣٠ بیش از دویست موزه، چهار هزار اتاق در مهمانسراها و هتل‌ها احداث کند و سالانه چهارصد رویداد فرهنگی را به اجرا بگذارد. هدف از این اقدام‌ها جذب سالانه یک میلیون جهانگرد اعلام شده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز