فعالیت فرودگاه حلب سوریه در پی حمله اسرائیل متوقف شد؛ یک نظامی کشته و چندین نفر زخمی شدند

Submitted on س., 05/02/2023 - 05:22

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سنا) به نقل از یک منبع نظامی «حدود ساعت ۲۳:۳۵ به وقت محلی (...) دشمن اسرائیلی با چندین موشک، یک حمله هوایی انجام داد و فرودگاه بین‌المللی حلب و نیز شماری از مناطق اطراف حلب را هدف قرار داد». این رسانه افزود در این حمله یک نظامی ارتش سوریه کشته و هفت نفر دیگر از جمله دو غیرنظامی زخمی شدند. 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا اعلام کرد: «شماری انفجار در منطقه فرودگاه بین‌المللی حلب و فرودگاه نظامی نیراب در استان حلب رخ داده است (...) که آتش‌سوزی در یک انبار مهمات را به دنبال داشته است».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که شبکه گسترده ای از منابع در این کشور دارد، از «خسارات مادی قابل توجه در هر دو فرودگاه» خبر داد. این سازمان افزود: «موشک‌های اسرائیل به کارخانه‌های (تجهیزات) دفاعی در منطقه سفیره» در استان حلب اصابت کرد و «خسارات مادی» به بار آورده‌اند.

در طول بیش از یک دهه جنگ در سوریه، اسرائیل صدها حمله هوایی به خاک سوریه انجام داده و عمدتاً نیروهای ارتش سوریه، نیروهای تحت حمایت ایران و همچنین جنگجویان و مواضع نظامی حزب الله لبنان را هدف قرار داده است. اسرائیل به ندرت درباره حملات خود در سوریه اظهار نظر می کند، اما بارها گفته است که به ایران اجازه نخواهد داد نفوذ خود را در این کشور جنگ زده گسترش دهد.

شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در منطقه حلب حضور قوی دارند و در جریان بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل شورشیان این شهر در سال ۲۰۱۶، از ارتش سوریه پشتیبانی زمینی کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در ۲۲ مارس از حمله موشکی اسرائیل به یک انبار تسلیحاتی «متعلق به گروه‌های طرفدار ایران» در فرودگاه حلب خبر داده بود. مقامات سوری در آن زمان گفتند که پس از این حمله، فعالیت فرودگاه متوقف شده است. هفتم مارس، سه نفر در حمله اسرائیل به همان فرودگاه کشته شدند که منجر به اختلال در ترافیک آن نیز شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز