دعوت رسمی شهردار مسکو از زاکانی برای سفر به روسیه

Submitted on جمعه, 06/30/2023 - 04:34

به گزارش همشهری آنلاین، چریومین شامگاه پنجشنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه افزود: سرگئی سابیانین شهردار مسکو به طور رسمی از همتای خود در ایران دعوت به عمل می آورد و امید است که این سفر به توسعه همکاری پایتخت های دو کشور منجر شود.

مدیر اداره روابط اقتصادی و بین المللی شهر مسکو همچنین با اشاره به عزم ایران و روسیه برای تکمیل زیرساخت های کریدور حمل و نقل شمال – جنوب، این اقدام را ظرفیتی برای تقویت همکاری های استان مسکو و دیگر مناطق مرکزی روسیه با ایران دانست.

وزیر دولت شهر مسکو در ادامه با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی ویژه کشورهای مختلف در این شهر، آمادگی پایتخت روسیه برای طرح ریزی رویداد فرهنگی ویژه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

چریومین با اشاره به نشست مشترک روز پنجشنبه فعالان گردشگری ایران و روسیه از بخش خصوصی در مسکو، نقش شرکت های گردشگری و فعالان بخش خصوصی را در توسعه این بخش و ارتقای مناسبات دو جانبه موثر و مهم توصیف کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با استقبال از ایده برگزاری رویدادهای فرهنگی ویژه ایران در شهر مسکو، بر تبادل نظر و پیگیری برای تحقق این ایده تأکید کرد.

کاظم جلالی با قدردانی از میزبانی مسکو از فعالان گردشگری جمهوری اسلامی ایران و فراهم شدن ارتباط بدون واسطه آنها با نمایندگان شرکت های گردشگری فدراسیون روسیه، این اقدام را در راستای تقویت این مناسبات در میان ملت ها موثر دانست.

وی همچنین با اشاره به دعوت شهردار مسکو از شهردار تهران برای سفر به پایتخت روسیه گفت: این دعوت را به عنوان فرصتی برای توسعه همکاری های دوجانبه تلقی می کنیم.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز