برادر قاضی منصوری: مرگ غلامرضا خودکشی نبوده است / دختر لر برنده جایزه نقالی تورنتو شد / چرا خسرو شاهی ها درکانادا و ایران معروف هستند؟

Submitted on Mon, 09/07/2020 - 13:34
ایران استار: آیا می‌دانستید خانواده حسن خسرو شاهی که نامی شناخته شده در صنعت ایران و جهان هستند، در ونکوور زندگی می‌کنند؟ خسروشاهی‌ها از قدیمی‌ترین خانواده‌های صنعتگر ایرانی هستند که از دوره قاجاریه در حوزه اقتصاد و تجارت ایران فعال بودند.
 

Sarafi Arz Taheri Exchange Toronto Canada
Han Dong Toronto Canada MP

خانواده خسرو شاهی در کانادا و ایران
سایت کارخانه در گزارشی نوشته است: از نسل عجایب صنعت این سرزمین که طی دو دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی، چهره اقتصاد ایران را عوض کردند، دو سه نفری بیشتر زنده نمانده اند؛ یکی از آنها حسن خسروشاهی موسس صنایع غذایی «مینو» است که با حدود ۸۰ سال سن، هم اکنون در ونکوور کانادا زندگی می کند.
نام خسروشاهی‌ها، اینروزها با «دارا خسروشاهی» مدیر عامل «اوبر» به عنوان بزرگترین شرکت تاکسی‌های اینترنتی در جهان بر سر زبان ها افتاده است که اسنپ و تپ سی و غیره از روی کار آن الگو برداری کرده اند. اما خانواده خسروشاهی، از قدیمی‌ترین خانواده‌های صنعتگر ایرانی هستند که از دوره قاجاریه در حوزه اقتصاد و تجارت ایران فعال بودند.

روی عکس کلیک کنید تا شماره بگیرد
insurance بیمه Nobel Auto

علی خسروشاهی دو پسر به نام «حسن» و «کاظم» داشت که در اواخر دهه ۳۰ شمسی گروه صنعتی مینو را راه‌اندازی کرد و آن را به حسن سپرد و پسر دیگرش کاظم خسروشاهی در زمینه صنایع دارویی و بهداشتی فعال بود و شرکت‌های «تولید دارو» و «تولی پرس» را تاسیس کرد.
حسن خسروشاهی شرکت مینو را تبدیل به بزرگترین و مشهورترین شرکت تولید صنایع خوراکی در ایران مثل بیسکویت، ویفر، شکلات، تافی، پفک و غیره کرد. مردم ایران برای نخستین بار شکلات را با مینو شناختند و هنوز هم برای بسیاری ازمردم، شکلات مترادف با مینو است.
با وقوع انقلاب اسلامی، اموال خسروشاهی ها مصادره شد و حسن خسروشاهی بعد از مدتی دوندگی، نهایتا با نا امیدی کشور را ترک کرد و به کانادا رفت. او در کانادا فروشگاهی با عنوان «فیوچر شاپ» تاسیس کرد که در زمینه فروش قطعات الکترونیکی فعالیت داشت. خسروشاهی با هوش و کوشش خود، بزودی این فروشگاه را به بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کانادا با ۹۰ شعبه و حدود ۸۰۰۰ کارمند تبدیل کرد و تبدیل به یکی از بزرگترین سرمایه داران آن کشور شد. ثروت حسن خسروشاهی را حدود ۲ میلیارد دلار تخمین می زنند که هفتمین فرد ثروتمند کانادا به حساب می آید.

انتشار رپورتاژ مهاجرت به کانادا در اسپوتنیک روسیه!
 بخش فارسی خبرگزاری اسپوتنیک وابسته به روسیه رپورتاژ آگهی یک شرکت فعال در بازار مهاجرت به کانادا را منتشر کرده است. گفتنی است که بازار مهاجرت در ایران رونق بسیار زیادی دارد و در چند ماه گذشته بسیاری از رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی و رسانه‌های غیر حکومتی رپورتاژ آگهی شرکت های فعال در این بازار را منتشر کرده‌اند.
 
برادر قاضی منصوری: مرگ غلامرضا خودکشی نبوده است
ایران استار پیشتر گزارش هایی درباره مرگ قاضی منصوری در رومانی از متهمان پرونده موسوم به اکبر طبری منتشر کرده است.
مرگ مشکوک قاضی منصوری، جعبه سیاه پرونده اکبر طبری
گره معمای مرگ مشکوک قاضی منصوری
چه کسی در کانادا متهم به همکاری با اکبر طبری است؟

پرونده طبری هم از جهت نفوذ وی در سیستم قضایی جمهوری اسلامی و احتمال انتقال بخشی از پول‌های مطرح شده در این پرونده به کانادا مورد توجه بودند. به هرحال قاضی منصوری که از حضور در دادگاه سر باز زده بود از ایران فراری شد و در نهایت به طرز مشکوکی بر اثر سقوط از ارتفاع در رومانی در گذشت. دادستانی رومانی اعلام کرده که این اتفاق خودکشی بود اما برادر غلامرضا منصوری این موضوع را قبول ندارد و گفته است: «رومانی تا به امروز ۳ نظر در خصوص مرحوم منصوری اعلام کرده است. در همان روزی که این حادثه صورت گرفت عنوان کردند که خودکشی است اما دو روز بعد گفتند که کالبد شکافی کردیم و نظر خودکشی را رد کردند و گفتند که قتلی شتاب زده همراه با خشونت بوده است.با توجه به شخصیت آقای منصوری که یک روحانی و فرد ولایتی بود که در روزهای آخر مرتب از خانواده می خواستند که به حرم بروند و برای ایشان دعا کنند و زمانی هم که خانواده به حرم می رفتند به خانواده می گفتند که گوشی را سمت حرم بگیرید و زیارت نامه و روضه خوانی می کرد به همین دلیل روحیه خودکشی را ما صد درصد و قویاً منتفی می دانیم و احساسمان این است که با توجه به این که جسد در اختیار رومانی بوده آنها کم هزینه‌ترین راه را اعلام کردند تا این موضوع را خودکشی جلوه دهند: با توجه به روحیاتی که از حاج آقا سراغ داشتیم، ایشان فرد روحانی و معتقد بود به همین دلیل ما موضوع خودکشی را صد درصد مردود می دانیم».
 
دختر ۶ ساله ایرانی برنده جایزه نقالی تورنتو
روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری اعلام کرده است آرمیتا جوادیان عضو شاهنامه خوان مرکز فرخشهر با نقل داستان بیژن و منیژه جایگاه نخست جشنواره نقالی و شاهنامه خوانی بنیاد نقالی را به خود اختصاص داد .
هئیت داوران جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مجازی تورنتو مرکب از ساقی عقیلی، کوروش جوادی و آزیتا مهاجری در گروه سنی ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سال، آرمین عیسی‌آبادی ۱۱ ساله از تهران با نقل «ضحاک» را به‌عنوان نفر اول، فاطمه خیرآبادی ۱۰ ساله از مشهد با نقل «پیدایش آفتاب» نفر دوم و ترنم علیپور ۱۲ ساله از رامهرمز با نقل «رزم رستم و افرسیاب» را در مقام سوم این جشنواره معرفی کردند.
هئیت داوران در گروه سنی ۷ و ۸ ساله‌ها نیز آوا فیاضی ۸ ساله از تهران را با نقل «نبرد رودابه و کهزاد» به‌عنوان مقام اول، فاطیما رشیدی ۸ ساله از نورآباد ممسنی با نقل «زاده شدن سهراب» را به‌عنوان مقام دوم و محمد سپهوند ۸ ساله از خرم‌آباد با نقل «خوان هفتم رستم» را به‌عنوان مقام سوم جشنواره معرفی کردند.
هئیت داوران در بخش ۵ و ۶ ساله‌ها، جایگاه نخست را به آرمیتا جوادیان ۶ ساله با نقل «بیژن و منیژه»، جایگاه دوم را به هلنا پوری با نقل «گردآفرید و سهراب» و جایگاه سوم را به پارمین شایانفر از شوشتر با نقل «گردآفرید و سهراب» دادند.

منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز