خانه های خالی از سکنه در کانادا بسیار است و تورنتو رتبه ی اول را داراست

Submitted on جمعه, 09/13/2019 - 18:25

بازار املاک ایران خارج از کنترل است. خانه های خالی زیاد شده است و در شهر نیز این تعداد رو به افزایش است. آیا کانادا نیز خانه ی خالی از سکنه دارد؟ جواب این است: بله. کانادا خانه ی ارواح محسوب می شود و نسبت خانه های خالی از سکنه بسیار است و بسیار بیشتر از آمریکاست.

بنا بر گزارش هافپست کانادا علیرغم کمبود خانه در بسیاری از شهرها و مناطق کانادا خانه های استیجاری نیز کافی نمی باشد و نتیجه اش این است که قیمت خانه و اجاره بهاء افزایش یابد اما در حقیقت بسیاری از مناطق کانادا خانه های خالی بسیار وجود دارد.

تورنتو و مونترال دارای بیشترین خانه های خالی می باشد
در ذهن مردم این است که شاید بیشترین خانه های خالی در شهرهای بزرگ باشد و بازارهای بزرگ املاک خالی از سکنه باشند. این ذهنیت قابل تأیید است و توسط وبسایت
به اثبات رسیده است.

بنا بر اطلاعات بدست آمده توسط وبسایت Point2 Homes که وبسایت حرفه ای املاک و مستغلات است، در سال ۲۰۱۶ تورنتو بزرگترین شهر کانادا بزرگترین تعداد خانه های
خالی را داشت که به ۶۶۰۰۰ واحد رسید. در مونترال حدود ۶۴۰۰۰ خانه ی خالی وجود داشت. در ونکوور تقریباً ۲۵۰۰۰ خانه ی خالی وجود داشت و کلگری، اوتاوا و ادمونتون
هر کدام ممکن است بیش از ۲۰۰۰۰ واحد خالی از سکنه موجود بوده باشد.

بیشترین سهم خانه های خالی فقط یک شهر بزرگ یا کلانشهر نیست
بنا بر اطلاعات بدست آمده در سال ۲۰۱۶ خانه های خالی در ونکوور به میزان ۸/۲٪ کل خانه های عرضه شده را شامل می شد و رتبه بندی پنجم را در میان چند شهر کشور
بدست آورد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، قبل از ونکوور شهر Fort Mac در آلبرتا، شهر St. John و Moncton در نیوبرانزویک و St. Johns درنیوفانلند همگی بیش از ۹٪ خانه ها خالی از سکنه بود. Fort Mac بیش از ۱۶/۵٪ خانه ی خالی از سکنه داشت.

نسبت خانه های خالی کشور در کانادا ۵ برابر آمریکاست
اطلاعات Point2 Homes نشان می دهد که اگر با جنوب مقایسه کنیم، می توان سه ویژگی برجسته را پیدا کرد:

اول، از ۱۸ سال پیش نسبت خانه های خالی در کانادا بیشتر از آمریکا بوده است. دلیل انتخاب سال ۲۰۰۱ این است که قبل از سال ۲۰۰۱ آماری وجود نداشت.

دوم، نسبت خانه های خالی در کانادا به تدریج افزایش داشته است. چهار سال متوالی ۲۰۰۱، ۲۰۰۶، ۲۰۱۱ نسبت خانه های خالی به این ترتیب می باشد: ۷/۸٪،‌۸/۴٪، ۸/۷٪ .
در آمریکا شرایط متفاوت است. در سال ۲۰۰۱ تنها ۱/۸٪ خانه ی خالی بود. در سال ۲۰۰۶ این نسبت به ۲/۴٪ رسید. در سال ۲۰۱۰ ۲/۵٪. ولی در سال ۲۰۱۶ این درصد به ۱/۷٪ رسید.

سوم، اگر نگاهی به سال ۲۰۱۶ بیندازیم، نسبت خانه های خالی درکانادا ۸/۷٪ می باشد که بیش از پنج برابر آمریکا می باشد.

این گزارش اشاره دارد که کارشناسان اقتصادی و صنعت مستغلات هر دو بدهی سنگین صاحبان خانه در کانادا را نادیده گرفته اند و عدم توانایی برای تقبل هزینه های صاحب خانه
بودن و کمبود عرضه مسبب بالا رفتن قیمت خانه شده است. با این وجود دولت و آژانس های مربوطه چشم خود را بر انبوه خانه های خالی بسته اند و کاری انجام نداده اند.

می توان گفت که جدای از دولت محلی ونکوورکه در این زمینه خوب عمل کرده است، دولت فدرال کانادا و دولت منطقه ایبه اندازه ی کافی به این مسئله توجه نداشته اند و باید این مشکل حل شود.
تورنتوپرشنز

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز