دولت بریتانیا: اگر غیرقانونی وارد شوید بازداشت و اخراج می‌شوید

Submitted on س., 03/07/2023 - 13:10

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت بریتانیا قانون جدید این کشور در مورد پناهجویانی که از مسیر پرخطر کانال مانش با قایق‌های کوچک وارد بریتانیا می‌شوند را امروز معرفی کرد.

طبق قانون جدید، پناهجویانی که از مسیر کانال مانش به صورت غیرقانونی وارد بریتانیا می شوند، حق ماندن و درخواست پناهندگی در این کشور را نخواهند داشت. 

شورای پناهندگان بریتانیا با مورد انتقاد قرار دادن قانون جدید گفته است که این قانون پناهجویان را «در حالتی فلاکت‌بار محبوس» می‌کند.

این شورا همچنین رویکرد دولت بریتانیا را با دولت‌های «مستبد مانند روسیه» که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، مقایسه کرده است. 

ریشی سوناک٬ نخست‌وزیر بریتانیا دو روز پیش با اشاره به تصویب یک قانون جدید گفته بود که به درخواست پناهندگی پناهجویان غیرقانونی به زودی پایان خواهد داد. 

پس از کشور آلبانی٬ پناهجویان افغانستانی و ایرانی در صدر فهرست مهاجرانی قرار دارند که تلاش‌ می‌کنند از این مسیر پرخطر و مرگبار خود را به بریتانیا برسانند. با این وجود٬ سال گذشته بیش از ۴۵ هزار نفر برای رسیدن به بریتانیا از مسیر خطرناک کانال مانش عبور کردند و تعدادی نیز در این مسیر جان خود را از دست دادند. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز